רשימות משיעור הקבלה היומי – 1.6.2010

zolaam.jpgזוהר לעם, פרשת "תצווה", אות ל"א, שיעור 3

  • בזמן לימוד הזוהר, עלינו להשתדל לראות את עצמנו דבוקים במערכת האחת, כאיש אחד בלב אחד, שהאור העליון שקיים במערכת יתקן אותנו, וכל מה שאנו קוראים עליו הם פעולות ומצבים שבאותה המערכת.
  • הזוהר מדבר כל הזמן על ג' קווים – איך אנו מאחדים את קו שמאל המקולקל עם הימין, השפעה, ובמידה שאנו יכולים לחבר אותם יחד, נקרא שבנינו את עצמנו, את הנשמה, וכך אנו מתקדמים.
  • על האדם להשתדל לחפש ולאתר כל פעם בחושך, היכן ההבחנות הכתובות בזוהר נמצאות בו, כי כל המערכת זה הוא, וכל השמות, הפעולות וכו', הם הבחנות פנימיות שלו ברצונות שלו. זו העבודה בקריאת הזוהר, וכמה שנחפש יחד בחושך, נצליח.
  • שני הקווים ימין ושמאל נתונים לנו מלמעלה, מהטבע, מהבורא, ואם אנו לא עובדים בקו האמצעי, אנו נקראים "בהמה", הנפעלים על-ידי שני הקווים הללו.
  • הנקודה שבלב היא תחילת הקו האמצעי, הזמנה לקחת מלמטה את שתי המושכות, ימין ושמאל, ולנהל אותן על-ידי הנקודה שבלב, וכך להתקדם.
  • עלינו להתייחס לשני הקווים, ימין ושמאל, כשלמים, הבאים מהבורא כדי לתקן אותנו, ואז נראה בכל מצב רוחני שיזדמן לנו, כהזדמנות איך לנהל את הבהמה שלי ולכוון אותה בכל רגע למטרה.
  • אין לנו דבר מלבד תיקון הכיוון.
  • בזמן הלימוד עלינו להשתדל להיות בערבות; כולנו מרוכזים יחד, כדי להיות בביטול עצמי, ובחיבור הרצונות שלנו המכוונים לבורא, להשפעה ואהבה הדדית. העיקר עבורנו זה להחזיק בכוונה הזו.
  • הזוהר שמתגלה בימינו, זה המקור שמסביר לנו את המערכת בצורה החזקה והעוצמתית ביותר.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב': כתבי בעל הסולם, "פתיחה לפירוש הסולם", אות ל"ט, שיעור 12

  • ההתגברות הראשונה מצד הנברא מתרחשת בבינה, ולכן הבינה מכונה "גבורה עילאה".
  • מז"ת דבינה ומטה מתחילים ענייני הקבלה, ולמעלה מזה, הכל הוא השפעה.
  • כתוצאה מצמצום ב' התהוו שני הקווים: ימין – השפעה, ג"ר, ושמאל – קבלה, אח"פ, הנמצאים בניגוד האחד לשני. מסך דחיריק שמגיע, מצמצם את השמאל ולאחר מכן "מרכך" את הימין – לוקח כמה שצריך מהימין כדי לעבוד עם השמאל.
  • שלבי העבודה ב-ג' קווים: 1- אחיזה בכוח הימין, 2 – בדיקה ושליטה על השמאל, 3 – כאשר השמאל בטוח נמצא תחת הימין, בכמה שמסוגלים להשתמש בשמאל, מרכיבים את צורת הקו האמצעי.
  • עולם א"ק סידר את עולם אין-סוף לפי היושר, הכנה לקשר הנכון בצדק בין האורות, הכלים והמסכים, הכנה לקו האמצעי.
  • בשבירת הכלים, נשבר המסך שרצה לקשר בין האורות והכלים לפי סגנון עולם עקודים. כתוצאה מכך מגיע ראש דאצילות, שמייצב שיטה חדשה – מערכת ששולטת את התחתון בצורה כזו שהיא מחייבת אותו להשוות את צורתו לעליון.
  • הקשר הראשון בין הבורא לנברא נעשה בשבירה, לכן רק לאחר השבירה קיימת אפשרות לנברא להשוות את עצמו לבורא, ולכן ישנם ספקות, בחירה חופשית וכו'.
  • עד ימינו, לא דיברנו על הנברא. רק לאחר הגלות הנוכחית ניתן לדבר על נברא, מכיוון שעד היום הכול היה הכנה לתיקון, ולכן אנו הם הנבראים הראשונים.
  • "אם אין אני לי מי לי" – יש לי בחירה להידמות לעליון; "אין עוד מלבדו" – הצורה שאליה אני מדמה את עצמי היא קבועה ולא ניתנת לבחירה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג': כתבי בעל הסולם, "הקדמה לתע"ס", אות כ"ב, שיעור 8

  • מותר לאדם לנסות את מזלו בלימוד פשט, אך אם תוך 5 שנים הוא לא הצליח לתקן את עצמו, הוא מחויב לעבור ללימוד חכמת הקבלה.
  • כל התורה היא התגלות הבורא לנברא, אך בהתאם לסגנון בו היא נכתבה וכלפי שימושנו בלבד, היא יכולה להיות קרובה או רחוקה מאיתנו. חכמת הקבלה היא חלק התורה החזק והקל ביותר עבורנו, על-מנת להוציא ממנו את המאור המחזיר למוטב.
  • דרך לימוד תורה בשפות אחרות מחכמת הקבלה, קשה להישאר בכוונה הנכונה, מכיוון שציוריי הטקסט מבלבלים את האדם וגורמות לו לחשוב שמדובר בפעולות המתקיימות ברמת העולם הזה. חכמת הקבלה עוסקת בפעולות השפעה בלבד, ולכן קל יותר לאדם לכוון את עצמו למטרה הנכונה בזמן הלימוד.
  • התנאי הראשון הוא לא להתנתק מהמטרה בזמן הלימוד, ורק לאחר מכן ניתן לבחור את חלק התורה ממנו רוצים ללמוד.
  • כוונת הלב בזמן הלימוד, היא שקובעת את ההצלחה.
  • הפחד, האם אגיע להשפעה, מביא את האדם למטרה, ולא צריך דבר מלבד זה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד': כתבי רב"ש, כרך א': מאמר: "לעולם ימכור אדם קורות ביתו"

  • מטבע האדם להצדיק את עצמו בכל רגע, בכל דבר ודבר, ואם הוא לא מצדיק את עצמו זה רק כתוצאה מהפסד באגו שלו, ולא בשום צורה אחרת.
  • אין לאדם אפשרות לראות שהוא רע מול האחרים, אם זה לא להפסד אגואיסטי.
  • עלינו לקבל על עצמנו צורת התנהגות נכונה, למעלה מהרצון שלנו, מהסיבה שהיא שייכת לרמת ההשפעה.
  • מטבענו, אנו רוצים לכופף את העולם שיהיה כמונו. המקובלים ממליצים לנו לכופף את עצמנו ולהתאים את עצמנו לעולם.
  • העולם לא ישתנה, ולכן אתה צריך כל הזמן להשתדל להתאים את עצמך לעולם שלך, למה שנקרא ברוחניות הצורה האידיאלית, המתוקנת.
  • "אמונה למעלה מהדעת" – כאשר האדם מבקש תיקון על עצמו, לראות אחרת את המציאות והחברה, מתוך הרצון לראות את העולם כפי שמתארים לנו אותו המקובלים.
  • אם נשתדל לראות מה שהמקובלים רואים, בלרכז את עצמנו בזה, יתעורר בנו חיסרון להגיע לזה, וכתוצאה ממנו נדרוש את המאור המחזיר למוטב.
  • עלינו לראות בכל רגע כיצד אנו מבקרים את העולם, וללכת למעלה מהביקורת. כך אנו מתקדמים.
  • ההתגברות וההתקדמות צריכות להיות אך ורק כתוצאה מכוחות שהאדם מקבל מהחברה, ולא מתוך עצמו.
  • כל העביות מגיעה כתוצאה מהקשר הלא נכון של האדם עם הנשמות האחרות; זהו גילוי הקשר המקולקל עם האחרים, ולכן תיקון העביות יכול להיות רק בתנאי שאתה רוצה התרוממות לחיבור ובבקשת כוח לחיבור.
  • הבחירה היא בין להעביר ביקורת על כולם ולהישאר מחוץ לתהליך, ובין להיכנס בכוח לתוך החברה, כדי לראות את הביקורת שלי כרעה ולבקש תיקון על הביקורת הזו, לא כדי שיהיה לי טוב, אלא כדי שאהיה בכוח דהשפעה, בדומה לבורא, ואז כל חבר נעשה עבורי כמלאך, כי דרכו אני מגיע לבורא.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button