רשימות משיעור הקבלה היומי – 17.11.09
הכנה לשיעור
- אין דבר הנחוץ לנו יותר מחשיבות – סדר העדיפות שנמצא לפני.
- תוכנית הבריאה היא שהכוח המושך והכוח הדוחה יהיו כאחד.
- אם האדם מקבל הזדמנות להתפתחות חופשית, שהיא כולה שייכת להתפתחות הרוחנית – השתוות הצורה הגדולה ביותר בין המקבל והנותן, הוא צריך להשלים את אותה ה"תוכנה" – מה עבורו חשוב יותר ומה פחות, על-פני כל מאורעות חייו.
- על-ידי התחברות נכונה עם הסביבה, האדם משלים את ה"תוכנה" – מחשבת הבריאה, ומתקדם במדרגות השתוות הצורה, עד שמגיע לדבקות השלמה.
- במידה שהאדם משלים את עצמו, הוא משלים את הטבע, וכך מגיע להצדקת הבורא, לתיקון עצמו, להשלמת ה"תוכנה".
- החשיבות היא אמצעי – במידת חשיבות הדבר בעיני, אני נדבק אליו ומשקיע בו.
- החיסרון לחשיבות הוא ייאוש, ריקנות; הכלי לחיסרון הוא הנקודה שבלב, במידה והאדם מפתח אותה נכון.
- "הליכה באמונה" – רכישת כוח ההשפעה עד כמה שניתן.
- בקשר הנכון בין הנבראים – הנקודות שבלב, אתה מגלה את המקום לגילוי הרוחניות.
- האדם קיבל בגלגול הזה רצון מסוים, ועליו למצות אותו עד הסוף, בעזרת קבוצה וספרים.
- נותנים לאדם פעם אחת חשיבות מעל החיים הללו, ולאחר מכן הוא צריך לפתח חשיבות, לקנות אותה מהחברה – זו הבחירה החופשית היחידה.
- תחילה עלינו לאתר את מקום הבחירה החופשית הריק, ואם נאתר אותו, יהיה לנו מקום מהיכן להתחיל את העבודה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק א': כתבי בעל הסולם, "אגרות", אגרת מ"ד
- כל אדם יכול להתייחס למכתבי המקובל, כאילו הם נכתבו לו עצמו.
- תרי"ג התכונות בעל-מנת להשפיע, המתוקנות על-ידי תרי"ג האורות – "תורה", מובילים לחיבור עם הבורא, "נותן התורה", מה שמורגש בתוך ה"תורה".
- לא להשתוקק לחכמה ודעת חיצוניים – מטרת האדם היא להשיג את התופעות הפנימיות בתוך הכלים.
- העלאת חשיבות הרוחניות עבור הזולת, זו העבודה שבה נמצא כל תא ותא בגוף הרוחני.
- "הפצה" – צורת קשר האדם לכלי הכללי, שבו הוא מגלה את הבורא.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם: "פתיחה לחכמת הקבלה", אות ל', שיעור 12
- מלכות – הבחינה האחרונה, היא סיום התפתחות הרצון, וממנה והלאה כל ההתפתחות נובעת מכל הנתונים הנמצאים בה.
- בבחינה ד' עצמה, התהוו כל 4 הבחינות הקודמות לה, ובבחינה ד' שב-ד', היא מרגישה את עצמה כהפוכה מהבורא, עושה "צמצום א'" וכתוצאה מכך היא מפסיקה להרגיש שיש לפניה משהו – ריקה מכל תענוג.
- מכל ה"עיגולים", מגיעה לתוך המלכות הפנימית הארה כלשהי המכונה "גוף וחיים" שבה, או "העולם הזה" – המקום בו האדם מגלה את הפנימיות שלו.
- את נקודת "העולם הזה" – הנקודה שבלב, האדם יכול לפתח ולהעלות למעלה, רק ב"קו דק".
- בהתאם לגודל העביות שבה המלכות משתמשת, היא מרגישה את קיומה ואת העולם.
- חכמת הקבלה מלמדת אותנו כיצד להתייחס לכל דבר הכלול מדבר והיפוכו.
- בלימוד חכמת הקבלה, מקבלים תחילה את העובדות כפי שהן – "ככה", ולאחר מכן מבררים את ה"למה".
- ה"פלפולים" השכליים ימותו אתך; התיקונים שייכים לנשמה שהיא נצחית, ולכן זהו רווח נצחי שלך.
- הגישה הנכונה ללימוד היא לפני הכול – לתיקון; לגלות את מה שאנו קוראים בקשר בינינו, בנקודות שבלב.
- "ללמוד תורה" – לגלות את היצר הרע ולתקן אותו, כדי לגלות, להרגיש את הבורא.
- אנו צריכים להתייחס תמיד לפרצוף שלם בן 10 ספירות ו-5 אורות; ההבדל בין הפרצופים הוא רק בקומתם, ואנו מדברים רק על הדרגות היחסיות ביניהם.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם: "תורת הקבלה ומהותה", שיעור 12
- אם האדם מיועד דווקא למשהו יותר גבוה, צורתו ההתחלתית יכולה להיות הפוכה ממצבו הסופי, לכן עלינו לתת לכל דבר מקום להתפתחות.
- אנו לא מכירים את צורות שלבי ההתפתחות, ולכן מתוך הצורה הנוכחית, לא ניתן לקבוע מה יקרה ומתי.
- כמו תחילת הפרי החמוץ והלא ראוי למאכל, כך אנו מרגישים בזמן ראשית ה"דור האחרון".
- המקובל לא יכול להימנע מפרסום חכמת הקבלה, כי זאת המשימה שלו.
- בתחילת הדרך, מימוש השיטה היא על-ידי קיום עצות המקובלים, ובשלב מתקדם יותר, המימוש הוא על-ידי האור, שמציב לפני האדם אפשרויות להתפתחות.
- רשות המקובל לגלות את חכמת הקבלה לאנושות, היא מערכת המתגלה בפנימיותו, והוא נעשה כנציג הבורא, כמקשר בין הבורא לבין הנבראים.
- בדורנו, בו כל האנושות חייבת להגיע למימוש חכמת הקבלה, חובה עלינו להפיץ את חכמת הקבלה בהמון.
- בעל הסולם הוא היסוד, אך במימוש השיטה החל הרב בנו, הרב"ש (הרב ברוך שלום הלוי אשל"ג).
- הרב"ש שינה את כיוון הפצת חכמת הקבלה – מלימוד רק עבור העולם החרדי, ללימוד לכל איש החפץ בהתפתחות רוחנית, ובזה פתח את חכמת הקבלה לעולם הרחב.
- הרב"ש הוא הראשון ששייך לתקופה זו של "משיח", הוא פתח את השערים.
- תפקידנו הוא להחליף לאנושות את כל ההסתכלות על החיים, את חשיבות האנשים לדברים; שהאנשים יסתכלו על האמת, יראו אותה, ושכל החיים יראו להם כאמצעי לזה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"