רשימות משיעור הקבלה היומי – 21.7.2010
תיוג: בחירה חופשית, התפתחות רוחנית, זוהר, מבנה העולמות, משבר עולמי, עבודה פנימית, עם ישראל, תלמוד עשר הספירות כתיבת תגובה
חלק א': כתבי רב"ש, מאמר "ויהי ערב ויהי בוקר"
- השפעת האור היא קבועה, והרצון מתפתח בכוח האור ומתחיל להרגיש מגוון הבחנות, שלהן הוא קורא בשמות ומילים.
- כל המילון שלנו, בא מתוך הרגשת הרצון והאור שמשפיע עליו.
- מילון רוחני – מילון שבא מתוך הרגשת או חוסר הרגשת האור. מילון גשמי – מה שמורגש בעולם שלנו, כתוצאה מהכרת הרצון כנגד האור בצורה סמויה.
- בעבודה ממטה למעלה, הכול תלוי בהגדרות – מה אנו קובעים כאור וחושך, יום ולילה, רצוי ופחות רצוי.
- ניתן לדייק בעבודת בירור הכלים, רק על-ידי ריכוז מיוחד, שמגיע על-ידי התעוררות פנימית מיוחדת, שבה האדם מרגיש השפעה מחוץ לו, מלמעלה – זהו אור ע"ב ס"ג שמגיע ומברר את הכלים.
- "אור" – כוח שמגיע ומעורר בי יתר תכונת ההשפעה.
- "לילה" – חיסרון לכלי של השפעה.
- בכל מצב ופעולה ניתן לדבר על חושך, לילה ואור, יום – או כלפי תיקון הכלים, או כלפי העבודה עם הכלים המתוקנים.
- הקצב הוא הדבר היחיד שאנו יכולים להשפיע עליו, והכול תלוי בהתפתחות הקצב.
- דרך תורה – אם ההתקדמות רצויה, דרך ייסורים – אם ההתקדמות אינה רצויה.
- על האדם להעלות את כמות הבירורים שהוא יכול לאבחן בכל רגע ורגע, וניתן לעשות זאת על-ידי המאור המחזיר למוטב, שמגיע לאדם על-ידי הקבוצה והלימוד.
- כל מצב קיים, עד שהאדם מרגיש שהוא לא יכול להיות בו, והרגשה זו מאלצת אותו לצאת ממנו ולהתקדם.
- כמה שיותר שינויים, הן בקצב והן בעוצמה, זה יותר טוב.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב:' זוהר לעם, פרשת "לך לך", אות צ"ו, שיעור 9
- עליות גשמיות – להנאת עצמו, עליות רוחניות – בהשפעה לזולת.
- בזמן הלימוד עלינו להשתוקק להשפעה, לערבות בינינו, ואז נהיה מותאמים למה שחכמת הקבלה מספרת לנו עליו ולעלות במדרגות ההשפעה.
- "העולם הזה" – המדרגה הראשונה בעולם הרוחני. הזוהר לא מדבר באף מילה על העולם שלנו, המורגש דרך הגוף שלנו.
- הזוהר מביא לנו תיקון, ואם לא נכין דבר מה לתקן, לא תהיינה תוצאות מהקריאה. לכן בזמן הלימוד אנו זקוקים לדבר אחד – גילוי השבירה, החורבן, האגו שלי, היצר הרע שאני רוצה עכשיו שיתקן.
- אפילו בקבוצה המורכבת מ-2, אם הם משתדלים להגיע לחיבור ביניהם ולגלות שם הבחנות רוחניות, הם מגלים שם את כל העולמות, עד מלכות דאין סוף.
- לא ניתן לקבל דבר בעולמות בי"ע במקומם, מכיוון שכל התיקונים הם רק בעליה מבי"ע לאצילות.
- התנאי היחיד ללימוד הזוהר, הוא רצון להתחבר בינינו.
- אנו צריכים לדאוג, לא להשתוקק לידיעה אלא לתכונת ההשפעה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': תלמוד עשר הספירות, כרך ב', חלק ז', שיעור 14
- "אחור באחור" – קשר חסדים בחסדים, בין חכמה ובינה.
- התפשטות אמא היא עד חזה דזעיר-אנפין, ולכן עד מקום זה יש סיפוק חסדים, ומחזה ולמטה, היכן שאין חסדים, יכולה להתגלות חכמה.
- "פנים" – חכמה.
- פנים בפנים מושגים אך ורק על-ידי מ"ן דזו"ן. אם זו"ן לא מעוררים, אמא לא תפנה אף פעם לאבא לקבל את אור החכמה.
- האותיות הן כלים דקבלה, רצונות לקבל, ובצורה שהם מותאמים לאור, הם נותנים לנו את צורת האותיות.
- אותיות – סימני השפעה מצד התחתון כלפי העליון.
- אותיות א'-ט' – צורות השפעת אמא כלפי המלכות; אותיות י'-צ' – צורות השפעת זעיר-אנפין כלפי המלכות; אותיות ק'-ת' – צורות השפעת המלכות כלפי הנשמות.
- ללא הקליפות לא הייתה צורה, כי לא יכולה להיות צורה ללא הגבלה.
- אין ברצון יותר מ-22 תבניות האותיות והצירופים ביניהן, ולכן הא"ב העברי בנוי על שורשים רוחניים.
- לא קיימים חטאים, אלא גילוי החסרונות שבאים לתיקון.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ד': כתבי בעל הסולם, הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, אות כ"א, שיעור 18
- בזירוז ההתפתחות, אני משנה את כל ההרגשה שלי. בזה שאני מעורר את השחר, השחר הזה רצוי לי.
- רק לאחר הגלות האחרונה, ישנם כלים המוכנים לתיקון, ואז ניתן להתחיל לתקן.
- היום, בפעם הראשונה בהיסטוריה, יש לנו בחירה חופשית ואפשרות להשתתף בתיקון.
- תפקיד ישראל הוא להתערב עם הרצון לקבל האמיתי ולגרום לתיקונו.
- מטרת הבריאה היא כל הנשמות, שרוצות להתחבר לנשמה אחת, לאדם.
- מעתה והלאה, ניתן לשנות את תסריט המציאות, ועד היום דבר זה היה בלתי אפשרי.
- הגוף שנשבר, זה שנשבר הקשר בינינו.
- אנו צריכים לראות את עצמנו ברשת, קשורים זה לזה, וכך אנו מתגלגלים ומתקנים את המצב שלנו.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"