רשימות משיעור הקבלה היומי – 26.10.09

img_1350.JPGחלק ראשון

  • העיקר זה מקדם הרצון – ההשתוקקות.
  • האדם הוא התפתחות הרצון האחרונה שבמלכות, שיכול לעשות משהו נגד "בעל-הבית", נגד הטבע; שהטבע שבו הוא הרצון לקבל, ונגדו הוא יכול לפעול.
  • "אדם" – מי שהעיקר בשבילו זה הקשר עם "בעל-הבית" ולא קבלת המילוי ממנו.
  • האדם צריך לעשות בכל פעם צמצומים על קבלת התענוג, להעלות על-פניהם את חשיבות "בעל-הבית", ושחשיבות בעל-הבית תהיה העיקר עבורו; כתוצאה מכך הוא יגלה המון פרטים ברצון לקבל שלו.
  • מתעוררים באדם רצונות של קנאה, שנאה, תאווה וכבוד, ועל כולם הוא יצטרך לוותר, עבור קשר עם הבורא.
  • השתוקקות להשיג, לא תענוג, אלא את הנותן, להשיג את גדלותו וחשיבותו – זאת מטרת הבריאה.
  • כל אחד צריך להשתוקק להיות הוא עצמו; למצות, לממש את כל מה שיש בתוך הנשמה שלו.
  • הבדיקה היא, האם על-פני כל מה שמתגלה בו, האדם מעדיף מגע קטן, ולו הזעיר ביותר, עם כבור הנותן.
  • העיקר זה קדימה; לא להיות רגוע.
  • השתוקקות זה מה שנברא במלכות, כתוצאה מזה שהיא מסיימת את פעולת התפארת – זעיר-אנפין.
  • הכול מושרש בהויה הראשונה, וכשמגלים אותה, נקראה שחוזרים לאין-סוף.
  • כל הפעולות אחרי בחינה ד', זה כדי לגלות מה מושרש ב-ד' הבחינות הללו.
  • על כל הדברים שיהיו, אנו צריכים לגלות קשר עם הבורא; בעלמא, ללא מילוי – הוא צריך להיות באמת המילוי שלי.
  • רק החברה יכולה לעזור בבירורים הללו.
  • מטבענו, לא היינו יכולים להחזיק אף פעם באמת, כי היא מאד לא נעימה; עד כמה שאני מארגן וקושר את עצמי לסביבה – חברים, ספרים ומורה, היא עוזרת לי להכיר ולסבול את האמת ולא לברוח ממנה.
  • שני כוחות יכולים לפעול על האדם ולהציל אותו – כוח החברה, והאור המקיף, ושניהם לא נמצאים בו.
  • רק הקשר עם המורה – מי שמעביר לך את המילוי, ועם התלמידים – למי שאתה מעביר את המילוי, יכול להחזיק את האדם.
  • כל הבירורים הם כלפי הסביבה – זהו תיקון השבירה.
  • צריך להשתוקק לחשיבות החברה, לפני חשיבות הבורא – "ואהבת לרעך כמוך, כלל גדול בתורה".
  • עלינו להשתדל, שהדיבורים של שיעור הבוקר, יהפכו למעשים בהמשך היום.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

כתבי בעל הסולם: "פתיחה לפירוש הסולם", אות ע"ג

  • נה"י הם לא אורות ולא כלים, אלא 10 ספירות בגובה מסוים הנקרא "נה"י"; וכך זה בכל המדרגות.
  • אור חג"ת בכלי נה"י – הארה קטנה הנובעת מדחייה מסוימת של אורות חג"ת, ואז הם מתפשטים במידה מסוימת בנה"י.
  • עובי הוא עובי המסך, ולא עובי הרצון, כי מה שמזדכך זה המסך בלבד – איבוד כוח ההתגברות, ולכן במידה הזו אני מתרחק.
  • בלתי אפשרי לעשות את הויתור ב"מכה אחת" – מעולם אין-סוף ועד העולם הזה, ולכן הוא נעשה בהדרגה; בכל פעם לוותר על תענוג כלשהו תמורת כבוד הבורא.
  • כל עליון הוא ככתר לתחתון; מה שאני לא משיג בפועל אלא רק בכוח, נקרא "כתר".
  • בכל מדרגה יש לנו קשר עם העליון; קומת ההתלבשות שנשארת בכל מדרגה ממעלה למטה, נותנת לכל מדרגה את היכולת להרגיש את העליון ולטפס עד אליו.
  • רשימו דהתלבשות זה הדבר החשוב ביותר; רשימו דעביות זה מצבי הנוכחי, ורשימו דהתלבשות הוא זה שמקדם אותנו.
  • עד כמה שהאדם יכול לזהות את הרשימו דהתלבשות – מה זה להיות בקשר יתר עם הזולת, הוא מתחיל לראות איך ניתן לממש את זה.
  • בכל כתבי הקודש מדברים תמיד על קשר האדם עם הזולת.
  • אנו צריכים לקחת את הכתוב בכתבי הקודש, ולהשתדל להעביר אותם לשפת הרגש.
  • הארת א"פ דעליון מצטיירת בתחתון כחושך, כי מדובר ביתר השפעה; ברגע שארצה לוותר כמו ה"חושך" שאח"פ דעליון מביא לי, ארגיש בו אור של השפעה – האור העליון.
  • "עביות" – פעולה מעשית על מה שמכונה "אור"; "התלבשות" – פעולה הכרתית בלבד על מה שמכונה "אור".
  • היחס לבורא נבנה על-פני היחס לתענוג, כי אנחנו נבראים.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

כתבי בעל הסולם: "מהות חכמת הקבלה", שיעור 5

  • הרגש שלנו הוא אישי, סובייקטיבי לגמרי, ואין לי יותר ממה שאני מרגיש.
  • אין נברא ללא בורא, ואין בורא ללא נברא, כי כל מה שאנו מרגישים, אנו מרגישים בנו, זו הרגשה אישית בלבד.
  • כל דבר שאנו שואלים, וודאי שנשיג, אך כל השאלות שאנו שואלים ברגע נתון, אפילו הגבוהות ביותר, לא גבוהות יותר מהדרגה שבה אנו נמצאים.
  • המציאות שלי תלויה בהתפתחות הכלים שלי, ולכן רק על זה צריך לשים לב.
  • האדם מתקדם רק על-ידי השפעה חיצונית. השפעה על-ידי חברה נכונה שמכוונת לגילוי האלוקות – ההתפעלות הגדולה ביותר שיכולה להיות באדם, היא ההשפעה הטובה.
  • אנו לא בוחרים בסביבה שאליה מביאים אותנו, אלא עד כמה אנו שמים את עצמנו תחת השפעתה.
  • השפה הארצית שלנו, באה לנו מתוך התפעלות ברמת הרצון הזו.
  • בלל שפות – הרצון לקבל נכנס בין בני האדם, אשר הפסיקו להבין זה את זה, וכתוצאה מכך החלו להתפתח השפות.
  • כל מוצרי הדפוס והתקשורת, התפתחו כתוצאה מחוסר הקשר בין בני האדם, מתוך הרע.
  • דרגת המדבר, זאת שפת ההשפעה; האדם לומד אותה רק אם הוא נכנס לקשר עם הזולת, מתוך הריחוק מהזולת.
  • הבורא הוא השפה שלנו – שפת ההשפעה.
  • בשפת הקבלה ישנם הרבה שפות וסגנונות, ואף אחד לא מבין האחד את השני; בשפת ההשפעה כולם מבינים את כולם.
  • חוץ מהתפתחות לרכישת שפת האדם, אנו לא מבצעים דבר בעולם; מסחר, תרבות, כלכלה – בכל אלה אנו מנסים לכסות, לכפות בצורה אגואיסטית, על חוסר הקשר הטבעי.
  • עברית זו שפת האור, וארמית זו שפת הכלי; הן השפות היסודיות בעולם שלנו, ומבטאות בצורתן הגיאומטרית של האותיות, את האורות והכלים.
  • שאר השפות הגיעו כתוצאה מתוך ההתרחקות שנעשתה בבבל, ולכן המקובלים לא נתנו פירוש לאותיות שלהם.
  • באות עצמה אין קודש; עלינו לרכוש את צורת ההשפעה שנמצאת אחר הסימן הזה.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"

2 תגובות ל- “רשימות משיעור הקבלה היומי – 26.10.09”

  1. תגובה מאת אור אברהם תנחלסון:

    תודה

  2. תגובה מאת לאוניד:

    "•האדם צריך לעשות בכל פעם צמצומים על קבלת התענוג, להעלות על-פניהם את חשיבות "בעל-הבית", ושחשיבות בעל-הבית תהיה העיקר עבורו; כתוצאה מכך הוא יגלה המון פרטים ברצון לקבל שלו."

    נניח שיש לי תאווה לאוכל, אפילו המחשבה על אוכל שאני אוהב מביאה לי תענוג רב כמעט כמו האוכל עצמו.

    האם הכוונה במילים "צמצומים על קבלת התענוג" היא לקבלה הפיזית של התענוג או לגילוי התענוג במחשבות?

    תודה.

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button