רשימות משיעור הקבלה היומי – 28.4.2010
תיוג: בחירה חופשית, התפתחות רוחנית, זוהר, מבנה העולמות, משבר עולמי, עבודה פנימית, עם ישראל כתיבת תגובה
הכנה לשיעור: כתבי בעל הסולם, מאמרי שמעתי, מאמר רל"ה "מסתכל בספר מחדש"
- הרגשת המילוי ברצון לקבל מורגשת בו כחיים ועליה אנו דואגים כל הזמן.
- אם הרצון לקבל בעל-מנת לקבל, הוא מרגיש את החיות שלי המילוי שבתוכו, ואם הרצון לקבל הוא בעל-מנת להשפיע, הוא מרגיש את החיות שלו לפי המילוי שבזולת.
- הדאגה למילוי מגיעה מהסביבה, המספקת לנו בכל פעם ערכים חדשים, שעל-ידם האדם תופס בכל פעם עולם חדש.
- בסך הכל, בעיית העולם היא לחדש את הרשימות, להאיץ את החיים שלו; אם הרשימות מתחדשות מעצמן, נקרא שהוא מתקדם בחייו לפי זמנו – "בעיתה", ואם הוא מעורר על עצמו כוח שמאיץ את יציאת הרשימות החדשות מתוכו, נקרא שהוא מתקדם בחייו בצורת "אחישנה".
- אנו צריכים להגיע בהדרגה למצב שבסופו של דבר, אנו שולטים על יציאת הרשימות.
- המציאות שלנו אינה חדשה; הכול תלוי ברשימו, שמתוכו אני מגלה את המציאות האין-סופית, את ה"ספר".
- החידוש צריך לבוא כדרישה חדשה מצד האדם ולא מלמעלה; זה סימן שדווקא הוא זה שפותח את ה"ספר" החדש ומתקדם.
- על האור לבוא מתוך הדרישה שלי, אחרת זה לא אור אלא חושך שמחייב אותי לבצע איזו פעולה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק א': זוהר לעם, פרשת "קורח", אות מ"ד, שיעור 3
- עלינו להשתדל לגלות בתוכנו את ההבחנות אותן אנו קוראים בזוהר.
- "אישה" – בית, הרצון לקבל שלנו; "אדם" – רצון להשפיע שקובע באיזו צורה הוא משתמש באותו הכלי.
- כל התיקונים, המצוות או העברות, הן כלפי מידת ההתאמה של המלכות לזעיר-אנפין במהלך גדילתה.
- "רמ"ח" – רחם, ההתפתחות בשלב הראשון; בזה אנו מתחילים לשייך את עצמנו לדרגת הכהן – השפעה.
- בזמן קריאת הזוהר, עלינו להרגיש יחד.
- מיסים רוחניים – הפרשת הדברים שלא ניתן להשתמש בהם בעל-מנת להשפיע בצורה ישירה, אלא רק דרך הציבור, הכלי הכללי.
- בכל כלי יש 10 אחוז, חלק המלכות שאותו חייבים לתקן דרך כלים חיצוניים, וללא פעולה זו, 90 האחוז הנותרים לא יכולים להיתקן.
- בעת קריאת הזוהר, אל לנו למלא את השכל, אלא להתפעל ולתת לזה לגדול מבפנים.
- "כלי" – הרצונות המשותפים שלנו לחיבור.
- כל התהלך ההיסטורי, מהשבירה והלאה, הוא כדי להביא אותנו לרצון לחיבור ולהבנה הדרגתית, שהאגו הוא המכשול שלנו לעשות זאת.
- בקבוצה, אנו חייבים לשקר לעצמנו שהחיבור הוא חשוב, ואז כל אחד יקבל את התפעלות החברים כאמיתית, ועניין החיבור יעשה חשוב עבורו; כך אני מעלה את עצמי בכוח על-ידי הסביבה לדרגה עליונה יותר.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם, "בית שער הכוונות", אות ק"ח, שיעור 35
- נה"י דעליון הנכנסים לתחתון – מסך ואור חוזר, תכונת ההשפעה שהעליון מעביר לתחתון, ואז התחתון יכול לעבוד עם הכלים שלו.
- הכלי החיצון ביותר שבו יש מגע בין אמא וזעיר-אנפין, הוא כלי הבשר; כלי העור הוא חיצון מדי ולכן אין בו קשר ישיר ביניהם, אלא עור דאמא מחפה על אור זעיר-אנפין.
- אמא מגינה על זעיר-אנפין מפני הקליפות, על-ידי חלק העור החיצוני שלה, שנמצא בין הקליפות ובין עור דזעיר-אנפין.
- האור שעובר מהעליון לתחתון, לא רק ממלא את התחתון אלא גם מפתח ומגדל אותו.
- ברוחניות, הגדילה היא לא כמותית אלא איכותית, וזה נובע מהעברת אורות העליון לתחתון. אם היינו מקבלים לא מהעליון, הוא היה רק ממלא את הכלי ולא מפתח אותו.
- כל מה שאנו צריכים לברר מלבד ל"ב האבן, הם רפ"ח הניצוצין שנמצאים בנגה, שאותם אנו צריכים לברר מתוכה ולהחליט לאן אנו רוצים לשייך אותם – למלכות או לזעיר-אנפין.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם, מאמר "מתן תורה", אות ה', שיעור 3
- נקודת הפירוד, הבושה, ההבדל בין הנברא והבורא, היא הנקודה שעוזרת לנברא להפוך בסופו של דבר להיות כבורא.
- "תורה" – שיטה, שעל-ידה הנשמה יכולה להידבק לנשמות האחרות, כדי להגיע לכלי השלם עם המילוי השלם.
- אנו צריכים לתקן רק את בחינה ד' שב-ד', והכלים הקודמים לה, הם הכנה לבחינה זו, כי לא ניתן לגשת אליה ולתקנה בצורה ישירה.
- התורה ניתנה לכלים שלא זקוקים לה , ל"ישראל" – כלים בעביות שורש, א' ו-ב', כלים קלים יותר שלא זקוקים לתיקון, על-מנת שישפיעו ברצונותיהם ל"אומות העולם" – כלים בעביות ג' ו-ד', ואז כל הכלים יוכלו להיתקן.
- באומות העולם ישנם הרצונות הגדולים ביותר, גם לרוחניות.
- כל אדם ואדם בעולם יהיה צריך לדעת שהוא עומד לשנות את טבעו מקבלה להשפעה; לכן, בדומה לרמת שימוש ההמונים הפשוטה במערכות העולם הזה בזמנינו, הם ישתמשו במערכות העולם בזמני התיקון, ורק חלק קטן מהאנושות יעמיק בלימוד המערכת הרוחנית.
- שיטת הקבלה היא לימוד מהטבע ולא מתוך השכל האנושי הקלוקל; אתה צריך ללמוד את הטבע – תוציא משם את החוקים, ללא עירוב האגו שלך שרוצה לסלפם בכל פעם, ובזה תשתמש.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"