רשימות משיעור הקבלה היומי – 17.1.10
תיוג: בחירה חופשית, התפתחות רוחנית, זוהר, יסודות הקבלה, מבנה העולמות, מציאות ואשליה, עבודה פנימית כתיבת תגובה
חלק א': זוהר לעם, פרשת בא, אות י"ד
- כרגיל, לפני קריאת הזוהר, עלינו לכוון את עצמנו לאתר את עצמנו לפי החוק "האדם עולם קטן", ועלינו לחפש היכן נמצאים כל מילה ושם הכתובים בספר, בתכונות שלנו.
- המאמצים להיכנס למצבים הכתובים בזוהר, זוהי העבודה הפנימית.
- אם נעשה בחירה נכונה, נוכל לחבר את עצמנו בכל מצב ומצב ל"כף זכות", כף ההשפעה.
- המערכת שעליה הזוהר מספר, היא מערכת ההשגה של התכונות שלנו, דרכן הבורא רוצה שנכיר אותו.
- ההשתוקקות שלנו, פועלת כדי לקרב אלינו את המערכת הרוחנית, ואז, כשאני רואה וטועם אותה בחוש שלי, זה נקרא "השגה".
- השבירה היא רק בזה שהכוונה על-מנת להשפיע, הפכה לכוונה על-מנת לקבל.
- ההבדל בין מצב ההתפתחות של התינוק לבין מצבנו, הוא שבתינוק יש דחף טבעי להתפתחות, ואילו אצלנו, אנו חייבים לייצר את הדחף להתפתחות הרוחנית בעצמנו, בעזרת החברה.
- הזוהר מדבר על איך אנחנו צריכים להתחבר בינינו, כדי לבנות את הגוף הרוחני.
- המערכת הרוחנית נקראת "חיים", כי דווקא בה, מתחילים חלקים מנוגדים לעבוד בהרמוניה אחת.
- לכל תכונה – חיוביות או שלילית, יש מקום, והיא רק צריכה את תיקון הקשר תחת כוח אחד.
- "האדם" – אני, "עולם קטן" – מה שהזוהר מספר לי.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם, "פתיחה לחכמת הקבלה", אות קכ"ב, שיעור 51
- עולם הנקודים כולו חיסרון לעולם אצילות, ועולם אצילות כולו תיקון של עולם הנקודים.
- בעולם אצילות מתרחש בפעם הראשונה תיקון, בעלייה ממטה למעלה.
- כל התחלה של מצב חדש השונה מהמצב הקודם, נקראת "עיבור", כי היא באה מתוך ביטול מהמצב הקודם וכלפי המצב החדש.
- "עיבור ב'" – תחילת העבודה עם כלי האח"פ של הפרצוף.
- ספירת כתר היא נציגות הבורא בכל הכלים.
- מצמצום ב' והלאה, אין חלק שלא כלול מעליון ותחתון באותו הנושא.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", אות ו'
- ללא הרגשת התענוג אין הרגשת החיים, לכן החיסרון, הרצון, היצר הרע, הוא דבר הכרחי, והתורה היא רק "תבלין".
- החיסרון נותן לנו תמונה, ציור, הדגמה של הבורא.
- הבורא לא משתנה, משתנה רק היחס, איך אנו רואים אותו.
- על-פני הרצון, בעזרתו, אתה בונה את הדמות האלוקית שלך.
- אור, רצון ומסך ביניהם, הם מרכיבי כל הבריאה, הן הרוחנית והן הגשמית.
- הבורא דורש, מחכה, מצפה מאיתנו, שאנו נגלה את יחס הטוב אלינו בחושים שלנו, אחרת לא נקרא שגילינו שהוא טוב ומיטיב.
- כל הנשמות הקשורות ביניהן בעל-מנת לקבל, מגלות את העולם הזה; כל הנשמות הקשורות ביניהן בעל-מנת להשפיע, מגלות את העולם הרוחני.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"