רשימות משיעור הקבלה היומי – 15.11.2010
תיוג: בחירה חופשית, התפתחות רוחנית, זוהר, מבנה העולמות, מציאות ואשליה, עבודה פנימית, רוחני וגשמי כתיבת תגובה
חלק א': זוהר לעם, הקדמת ספר הזהר, מאמר "לילה דכלה", שיעור 2
- מערכת העולמות – מערכת שעוזרת לנו לשנות את הרצון ולהידמות לאור.
- מלכות דאצילות מקבלת כוח מזעיר-אנפין דאצילות – כתר דמלכות – הקדוש ברוך הוא – המשפיע אלינו – העליון שלנו, ורק איתו יש לנו עסק, כי ממנו אנו מקבלים הכל.
- כל האור שמגיע אלינו, מגיע מאין סוף לאריך אנפין, ממנו לאבא ואמא, מהם לזעיר-אנפין וממנו למלכות.
- העיקר הוא איך אנו, הנשמות השבורות שנמצאות בעולמות בי"ע, עולות למלכות דאצילות, כי מי שנכלל בה נכלל בתיקונים.
- ספר הזוהר עוזר לנו לעלות לעולם האצילות, כתוצאה מהשפעת האור המקיף עלינו.
- אנו משיגים את החיבור בינינו, אך ורק אם האור משפיע עלינו.
- דווקא בחושך, בזמן הפירוד, כשאין אור ששולט בין האנשים שרוצים להתחבר ביניהם ולגלות את הבורא, זו העבודה האמיתית.
- "גמר התיקון" – חיבור של כל התיקונים הפרטיים, משך כל הפעולות שעשתה כל נשמה ונשמה.
- בכל רגע ישנה בחירה לאדם להתחזק על-ידי הקבוצה, לקבל משם רצון, נטייה לתיקון, ולדרוש מהבורא את המאור המחזיר למוטב.
- המקום שבו אני מבצע את כל הפעולות הוא תמיד בחיבור בינינו, שנשבר על-ידי הבורא כדי שנדרוש אותו בחזרה ולקיים אותו. ובהתאם למידת החיבור בינינו אנו מגלים את האור.
- הסגולה היא שהקב"ה, האור, נמצא בתוך הקבוצה, ואת כל התיקונים אני יכול לקבל רק אם אני והקבוצה לומדים ביחד מן המקורות.
- התנעת המערכת היא רק על-ידי שימוש במקור, כי בלי זה אתה לא קושר את עצמך למערכת ומפעיל אותה.
- במידה שהאדם רוצה להתכלל בקבוצה, רק הרצון הזה מגיע למלכות ורק הוא נקרא "מ"ן".
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': זוהר לעם, פרשת "בשלח", אות תס"ג, שיעור 18
- כל מה שאנו קוראים עליו הוא רק על תיקון הקשר בן הנשמות, ולכן בזמן קריאת הזוהר עלינו לחשוב על החיבור שעלינו להחיות.
- הדמיון של העולם הזה, הוא רק כדי שניכנס ממנו לרוחניות, והוא נעלם רק אחרי גמר התיקון.
- החיבור שלנו יכול להתקיים, רק בתנאי שאנו מושכים את החיבור הזה ודורשים בו את גילוי הבורא.
- החיבור הרוחני מתקיים כאשר אני מגלה בו מיד את כוח ההשפעה והבורא. אם לא הגעתי מתוך הניתוק בחזרה לחיבור ובו גיליתי את הבורא, זה לא חיבור אלא שקר.
- אני לא פונה לעצמי ולא לקבוצה – אני יכול לפנות לקבוצה רק כדי לדרוש כוח, לדרוש את כוח התיקון מלמעלה.
- כל העבודה היא עבודת ה' ולא עבודת האדם; האדם רק מזמין את העבודה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם, בית שער הכוונות, אות ל"ח, שיעור 17
- כל ההתקדמות היא על-ידי האורות המקיפים.
- אפילו בכלים שאין להם עדיין מסך אך יש להם נטייה לתיקון, נכנסת השפעת האורות המקיפים, הפועלים על הכלים הללו בהתאם למידת הדרישה, הרצון והמאמץ שלהם.
- פרצוף עתיק מתחיל מטבור דא"ק, ועובר דרך כל עולם האצילות, אפילו למטה מפרסא. המיוחד שבו הוא שהוא מקבל מלמעלה אור חכמה ומעביר אותו למטה בכל האצילות, עובר דרך הפרסא ומאיר אפילו בעולמות בי"ע.
- דדי בהמה דעתיק מעוררים את הנשמות להתחיל את התיקון ולהיות בהשפעה.
- פרצוף עתיק מורכב מ-2 פרצופים: עתיק דצמצום א' שעובר ממעלה למטה דרך הפרסא, ועתיק דצמצום ב' שמאיר רק מטבור עד הפרסא, ועובד לפי ג' קווים.
- האור המקיף פועל ללא מסך, ובשדה האור המקיף אנו נעים כבשדה מגנטי.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ד': כתבי בעל הסולם: מאמר – "מהות הדת ומטרתה", שיעור 2
- בכתבים מסוג ספר הזוהר, תלמוד עשר הספירות, בית שער הכוונות וכד', אנו קוראים מעט לשם ההבנה ובעיקר לשם הסגולה. מאמרים, אגרות וכד', אנו קוראים בעיקר לשם ההבנה ומעט לשם הסגולה, אך באופן כללי אנו לומדים לשם הסגולה.
- אתה אף פעם לא תרכוש דבר מהלימוד אם לא תרכוש רצון להשפיע, כי השכל נועד רק לכוון ולהגדיל את הרצון.
- בפנימיותנו אנו משתוקקים לדעת את תוכנית הבריאה ולבצע אותה, ולשם זה קיבלנו את הנקודה שבלב.
- בדרך ההתפתחות הרוחנית, החשוב ביותר הוא להתקשר לאחרים דרך הלימוד, ובנוסף להיות קשור לקבוצה.
- כל חוקי השפה העברית הם חוקים הנובעים מרוחניות, כתוצאה מסוגי ההתקשרות של בינה ומלכות, והם לא השתנו מאז אדם הראשון ועד היום, כי הם חוקים נצחיים.
- אנו צריכים להגיע למצב, שהקשר הלבבי בינינו יהיה חזק יותר מהקשר בחושים הגשמיים.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"