רשימות משיעור הקבלה היומי – 16.12.09
תיוג: בחירה חופשית, התפתחות רוחנית, זוהר, מבנה העולמות, מציאות ואשליה, משבר עולמי, עבודה פנימית, רוחני וגשמי כתיבת תגובה
חלק א': זוהר לעם, פרשת נח, אות שמ"ח
- בזמן שאנו קוראים את הזוהר, אנו צריכים להשתדל להיכנס ממש פנימה; להתנתק ממה שאני, ולהשתדל לבנות את התמונה בעזרת כל האפשרויות שעומדות לפניי.
- אנו צריכים לתאר בכל האפשרויות והפנטזיות שלנו, שהזוהר מדבר על העולם החדש שלי, בו קיימים רק שני כוחות – ימין ושמאל, וביניהם אני – קו אמצעי.
- עלינו להשתדל לאתר בתוכנו את הכתוב בזוהר; לא חשוב כמה אנו מצליחים, חשובה ההשתדלות.
- בתחילתה של כל פעולה שאנו מבצעים, אנו לא יכולים לזהות אם היא נכונה או לא, האם החשבון שלנו הוא בסדר או לא; דבר זה מתגלה מחצי הפעולה והלאה, כי רק כאשר האורות נכנסים לכלים, אנו יכולים להבחין בכוונת הפעולה המקורית.
- רק בלמעלה מהדעת, בהתכללות בעליון, שהעליון יהיה לי לראש, ניתן לבצע בביטחון את הפעולה הנכונה.
- הסברה שהעולם מתפתח בהרחבה היא מוטעית, כך מצייר לעינינו האגו שלנו. השורש הוא קו דק שעובר בכל המציאות בפנימיותה, ולכן על כל אחד מאיתנו לחפש בתוכו מצב פנימי יותר.
- ספר הזוהר הוא הספר שהעליון מציג לי, בדומה להורה הפועל כלפי התינוק; ובדומה לתינוק המתפתח, נגלה באותו הטקסט הבחנות וקשרים חדשים. זו כל העבודה.
- הזוהר דורש את הרגשת החום, החיבור הפנימי בין כולם; זה צריך להיות הבסיס ההכרחי, שמתוכו אנו נכנסים פנימה.
- בעת קריאת הזוהר, עלי להיות כדיין מצד אחד, ומהצד השני, לראות איך ה' פועל בי.
- עלי לקרוא את הטקסט, בדומה לצורה בה אני מאזין למוזיקה – להשתדל להרגיש היכן כל מילה ומילה נמצאת אצלי.
- ההבחנות הן הבחנות רגשיות, לכן אין טעם לנסות להבין אותן בשכל.
- העיקר בעת קריאת ספר הזוהר, הוא לא לקשור אותו עם מציאותי הנוכחית.
- בכל מדרגה או מצב, אפילו הקטן ביותר, נמצא כל ספר התורה – "כלל ופרט שווים"; לכן אני יכול לקרוא בכל מצב, בכל מקום בספר, ולמצוא את עצמי שם.
- העיקר הוא להתמיד ביגיעה בזמן הקריאה, בדומה לתינוק שלא מפסיק להתייגע אפילו לרגע.
- אין לנו ולעולם דבר מלבד הזוהר, כדי להתקדש ולהתקדם.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם, "פתיחה לחכמת הקבלה", אות ע"ה, שיעור 31
- עולם הנקודים – בינה שרוצה להשפיע למטה רק את תכונת ההשפעה שלה – רק לרצון לקבל דהשפעה, ורק לאור דהשפעה, עבור חלק המלכות שרוצה את זה, ומוכן להסתפק בלהשפיע על-מנת להשפיע.
- החשבון על האח"פ הוא תמיד לא להשתמש בו, לבטל אותו כביכול לדרגת להשפיע על-מנת להשפיע.
- אח"פ דכתר מתפקד רק כחלק המעביר את האורות שנמצאים בגלגלתא-עיניים דכתר, לאבא ואמא.
- להיות בקטנות זה מאמץ אדיר – להסתפק בחלקו, להיות שמח בחלקו; יחד עם זה יש לו כלי קבלה גדולים המורגשים בו ולעומתם אור גדול, והוא שמח שיש לו כוח מלמעלה שנותן לו להסתפק בדרגתו.
- קטנות יכולה להיות רק כנגד גדלות; רק בתנאי שאתה יכול לוותר על הכול, אתה נקרא קטן.
- בין בינה ללא חכמה; לא קיים במציאות אור חסדים- הנברא שרוצה להיות דומה לבורא, ויש לו בזה סיפוק, אותו הסיפוק מכונה "אור חסדים".
- הכניסה למצב קטנות היא בכוונה תחילה, להגיע מתוכו למצב גדלות; אך בעת הכניסה למצב זה, ההרגשה צריכה להיות כאילו שלעולם לא תהיה גדלות.
- "נזיר" – מי שנמצא כבר במצב גדלות, אך לפי תפקידו מחויב לתפקד כ"חפץ חסד", ולא עושה זאת מתוך חולשה.
- אף מדרגה לא יכולה להתקשר למדרגה הבאה, אלא דרך האח"פ שלה; בנוסף, על-ידי חיבור אח"פ דעליון לגלגלתא-עיניים דתחתון, מתקיים קשר בין הפרצופים, ההכרחי לתהליך העלייה ממטה למעלה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם: מאמר "הסתר וגילוי של פני השי"ת", שיעור 1
- הרצון לקבל תמיד מעמיד את האדם במצב של לסבול כמה שפחות; זהו כוח הגנתי שתמיד פועל.
- כיום, כשאנו נמצאים במצב שבו אנו חייבים לגלות את הבורא, ולכן חייבים לגלות תחילה את ההסתרה, אנו מתחילים לגלות מדוע רע לנו – בגלל הסתר הבורא.
- ניתן לדבר על הסתרה, רק כנגד הגילוי; אין אחד ללא השני.
- "גלות" – גלות בהסתרה מהבורא; "גילוי" – גילוי שהשפעה זה טוב.
- לא קיימים גלות וגאולה, הסתר וגילוי, מחוץ לפנימיות האדם; אם תיקנתי את עצמי, אני שרוי בכל טוב, ולהפך.
- חושך, הוא כבר המצב לפני הגילוי, הרגשת הגלות לפני הגאולה.
- הסתר אחד – כאשר האדם מודע לכך שהוא נמצא במצב ההסתרה לעומת מצב הגילוי הנכון, ולא תולה את הרגשתו הרעה בבורא, אלא בעצמו, אך לא מסוגל לשנות את מצבו.
- אף פעם אין עונש; תמיד זה מכוון לעתיד, כדי לקדם ולכוון אותי; הייסורים מתגלים במקום שבו אוכל לתקן את מצבי ולהיטיב עם עצמי, בדומה להרגשת השריפה בעת המגע עם האש.
- הבעיה היא שהאדם לא רוצה להשתנות; לשם כך הוא זקוק לחברה, סביבה שתשכנע אותו שהוא צריך להשתנות.
- הסימן לתיקון הוא בזה שאני מגיע לטוב; שהבורא מאיר, שאני נמצא איתו "פנים בפנים".
- הבקשה לתיקון היא לא כדי שיהיה לנו טוב, אלא כדי להגיע לתיקון.
- "יגעתי ומצאתי" – אם אתה נותן יגיעה נכונה, אתה מוצא.
- לעולם לא יתקבל מילוי בכלים הקיימים; בעזרת הכלים הקיימים עלינו לבנות כלים חדשים – כל השפעה, ובהם נרגיש את המילוי.
- פנייה לחברה – אדם שנמצא בחוסר אונים, מגלה שיש סביבו אנשים שיש להם "לב טוב", ואת כל מה שהוא צריך; כל מה שעליו לעשות זה רק לפנות אליהם, לבקש להראות את עצמו כמצפה לעזרה; הוא יודע שאם יפנה אליהם בביטול עצמי, הוא יקבל את העזרה, ויודע שבצורה הזו שהוא מבטל את עצמו כלפיהם, הוא בטוח מצליח.
- על האדם להתכלל בחברה כגרעין הנרקב באדמה, ומקבל ממנה את כל הדרוש לו לשם התפתחותו; בדיוק במידה שהוא מבטל את עצמו, היא יכולה להשפיע עליו.
- הבחירה החופשית היא רק מתוך האדם כלפי החברה, ולא להפך.
- החברה יכולה להוות עבור האדם רק את כוח הבירור; את כוח התיקון עליו לבקש מהבורא.
- החברה היא אח"פ דעליון שלך; אם תתחבר אליה, תעלה לגלגלתא-עיניים דעליון – לבורא.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"
17 דצמבר 2009 בשעה 13:23
שלום רב .
קראתי את הכתוב וההרגשה היא חיובית ו"מבטיחה חיוביות" ובכל זאת חסר לי בשכל
פירוש המושגים כמו : אח'פ \גלגלתא ד.. ועוד
האם זה אפשרי להסביר את המושגים בסוף המאמר .?