רשימות משיעור הקבלה היומי – 17.1.2011
תיוג: בחירה חופשית, דת וקבלה, הרצאות בקבלה, התפתחות רוחנית, חברה, חינוך וקבלה, מדע וקבלה, מציאות ואשליה, משבר עולמי, עבודה פנימית, עם ישראל, קבלה לעומת שיטות אחרות, רוחני וגשמי כתיבת תגובה
חלק א': שמעתי, מאמר קנ"ג, "המחשבה היא תולדה מהרצון"
- הסביבה שאליה ניפול היא שתקבע את העתיד שלנו. לכן ניתן לאדם השכל שבאמצעותו הוא מרגיש מחסור, חיסרון, ובאמצעות החברה הסובבת הוא יכול לכוון את עצמו לעבר המצב הבא. לכן האדם מוערך, לא על-פי רצונו אלא על-פי המחשבה שקיימת בו, לפי הדבר שאליו הוא משתוקק.
- אנו צריכים ליצור סביבנו סביבה, שתוכל לקבוע בנו בצורה ברורה את מצבנו העתידי.
- אף פעם האדם לא צריך להסתכל על מה שיש בידיו ברגע נתון. לכן אם האדם רוצה לבדוק כל הזמן לאן הוא נמשך, הוא צריך לראות כל הזמן את התמונה הבאה ולחיות רק בה. ואז יעלה בידו להתקדם קדימה תמיד, צעד אחר צעד.
- הדבר החשוב ביותר הוא העבודה במחשבה – בניסיון לדמיין את המצב הבא שלך. המחשבה יוצרת את העתיד שלנו, בונה את הפעולה שלנו ובכך בונה את המציאות.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
-
חלק ב': שמעתי, מאמר קפ"ז, "להכריע ביגיעה"
- בכל פעם המצבים שלנו שונים לחלוטין, והאדם יכול לבחור ולהכריע בזה שמתוך כל המצבים שעומדים לפניו, הוא בוחר את הקשה, המורכב, המנוגד, ההפכי ביותר לטבע שלו. ובצורה הזו הוא פועל ביחס לחברים – נגד הטבע שלו, וזה מה שמעלה אותו ממצב אחד למצב שני.
- בכל פעם, המצב הרוחני שנבחר זה המצב ההפכי ביותר למצבנו הנוכחי. על החוק הזה מבוססת כל גדילה – של צמחים, של התפתחות תאים חיים וכן הלאה. הכל נוצר בצורה הפכית כזאת, ומתפתח אחד מתוך השני.
- אנו חייבים לאזן את הרשימות שלנו עם הסביבה; הכל בטבע שואף לזה, ולכן ברגע שיש לנו חוסר איזון עם הסביבה, אנו מנסים, במודע או שלא במודע, להביא את עצמנו לאיזון.
- אנו צריכים לדאוג שהסביבה שלנו תהיה במדרגה אחת גבוהה מאיתנו, וכך נוכל להגיע בעזרתה לבורא.
- אנו צריכים לבנות בעצמנו את מצבנו העתידי, הבא; אנו צריכים לדמיין בקבוצה איך יראה המצב הבא, כך שכל אחד ישתוקק להידמות לאותה מערכת היחסים המתוקנת, וכך נבנה בעצמנו את הבורא.
- הבחירה בתנועה קדימה היא בלהרבות ביגיעה – לבטא כמה שיותר את 2 התכונות ההפכיות – קבלה והשפעה, ולהשתדל לחבר ביניהן, והחיבור ההדדי בין שתיהן הוא שייתן לנו, יבנה עבורנו את המדרגה הבאה.
- החינוך הוא מה שנותן לאדם את התשובה לשאלת הטעם בחייו. לכן החינוך הוא הבעיה המרכזית – צריך להסביר לאנושות איך הטבע האמיתי בנוי – טבע ההשפעה, ולא הטבע האנושי.
- הבורא לא קיים – קיים רק מה שאנו יוצרים בעצמנו, ולא בכל אחד מאיתנו, אלא ביחסים בינינו – הבורא הוא המדרגה הבאה שמעלינו.
- מהקבוצה שלנו, אנו יוצרים את דמות הבורא – דמות כזאת שאנחנו יכולים לתאר לעצמנו, כזה חיבור אידיאלי. בואו נשחק בזה – בואו נשחק בחיבור האידיאלי. בואו נשחק בצורה מלאכותית, ועל-ידי המשחק המלאכותי אנחנו יוצרים כזאת חברה שתמשוך אותנו למדרגה הבאה.
- עלינו להראות לכולם דוגמא, ודווקא זה ישפיע על האחרים.
- אל לנו לנסות להחזיק במצבים שעברנו, גם אם הם היו מאד טובים – רק לנוע קדימה, גם אם המצב הבא עובר דרך החושך – וכך עד שכוחות הקבלה וההשפעה יתחברו יחד ויצרו יום אחד גדול.
- גודל הנשמה נמדד לפי גודל הייסורים שאותם האדם מוכן לעבור כדי לרכוש אותה. עד כמה שהאדם יכול לשאת את הריק על-מנת לתקן אותו ולהפוך אותו להשפעה, ולהשיג בו תענוג בתכונת ההשפעה. בזה נמדד המסך.
- בכל מצב, עלינו לנסות להרגיש שזה הטבע, שזה הבורא שמשחק איתנו. שהוא מכניס אותנו לחולשות וכאן אנו מתחילים לעבוד – אני, הסביבה והבורא – עד אותו הרגע שבו נשלב את שלושתם בצורה מושלמת, ורק אז אנו מסיימים את המדרגה ומממשים את אותו הרשימו.
- האנושות זה אחד שלם, ואנחנו מהווים את אותו חלק המעבר בתוך האנושות, חלק הראש – אנחנו המחנכים של האנושות ואת כל זה אנו צריכים לעשות.
- לאחר שמסתיים התיקון של אלה שמסוגלים לתקן את עצמם בצורה הכרתית, יישפך המילוי שלנו לכל המערכת, שתקבל אותו בצורה פאסיבית.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"