רשימות משיעור הקבלה היומי – 21.12.09
תיוג: בחירה חופשית, התפתחות רוחנית, זוהר, מבנה העולמות, מציאות ואשליה, עבודה פנימית, רוחני וגשמי כתיבת תגובה
חלק א': ספר הזהר – קטעים נבחרים, פרשת וישלח
- כאשר אנו מתחילים לקרוא את הזוהר, אנו צריכים לכוון את עצמנו למה שהזוהר רוצה לכוון אותנו, כדי לזרום בזרימת החומר שהכינו עבורנו הגדולים – בעלי הזוהר.
- קיימות 2 צורות קליטה: 1- ממעלה למטה, ישר לתוך הרצון – העולם הזה; 2- למעלה מהרצון, מחוץ לו, ממלא כאילו את האחרים. לסוג הקליטה השני אנו לא רגילים.
- עלינו לכוון את עצמנו לאיך אנו קולטים מציאות שקיימת לא בתוכנו, כי הזוהר מספר תמיד על מה שקורה בקליטת מה שחוץ מאיתנו.
- "דוד המלך" – מלכות, הרצון לקבל; למלכות בצורה כזו אין חיים.
- "ימין" – השפעה; "שמאל" – קבלה. ניתן לקבל רק במידה שהרצון לקבל דומה לאור, ובאותה המידה שהוא רוצה להשפיע, הוא יכול לקבל.
- הזוהר מסביר לנו איך אנו, הרצון לקבל, "דוד מלך ישראל" – מלכות שרוצה להתקדם לבורא, להשפעה, לא יכולה לעשות מתוך עצמה כלום, אלא רק להתכלל מ-9 התכונות הקודמות לה (כתר, חכמה, בינה, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד ויסוד), וכך להתקדם.
- שתי תפילות להתדמות לבורא: "תפילה לעני" – מתוך הרצון; "שער הדמעות" – מתוך ההרגשה (דמעות מלשון להתדמות).
- "צדיק" – זה שמבקש להצדיק את הבורא, ולכן מבקש לגלות את מעשיו של הבורא; תפילתו מיד פותחת את האור.
- אם מכוונים את אותו חלק הרצון החופשי שבאדם בצורה הנכונה, הוא נקרא "אדם".
- "מספר" – עוצמת החכמה שבפרצוף; "שנים" – מספר מדרגות החכמה שקיבל.
- פעולת הזוהר מתקיימת, אפילו בלי שהאדם מבין מה קורה.
- זמן, תנועה ומקום, הם דברים דמיוניים, הקיימים בשכל שלנו בלבד, ולהם אני קורא "המציאות". עלינו להעלות את רמת תפיסתנו להבחנות הנכונות – שיש רצון ובו מתעוררות רשימות, ואני חוקר את הרשימות הללו.
- אני רוצה לראות את כל העולם כקיים בתוך הרצון שלי, כי שם הוא באמת קיים בלבד.
- אנו נצטרך לערוך עם עצמנו מלחמה, ולשכנע את עצמנו שהכול קיים בתוך הרצון.
- כל הזוהר מכוון רק לתפיסת המציאות, וההכנה הזו הכרחית לגילוי המציאות.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם: "פתיחה לחכמת הקבלה", אות פ"א, שיעור 34
- עבור זו"ן, תכונת ההשפעה היא קבלת אור חכמה בעל-מנת להשפיע, וכתוצאה מפעולה זו, הם יכולים לעלות עד הכתר.
- פרצוף עולם הנקודים, הוא הראשון שיצא גם על גדלות וגם על קטנות. הקשר בין שני החלקים הוא ששניהם יצאו מאותה הסיבה – נה"י דגלגלתא.
- צמצום בינה הוא בזה שהיא לא נותנת לתחתונים, כי הם לא מבקשים ממנה, לא יכולים לקבל בעל-מנת להשפיע.
- קו אמצעי יכול לבוא רק ממטה למעלה, למעט במקרים מיוחדים בהם הוא מגיע כדוגמא מהעליון כלפי התחתון.
- בס"ג ישנם שני חלקים – חלק המטפל בעצמו, וחלק התחתון של בינה, המיועד לטפל בתחתונים – אח"פ דס"ג.
- עולם אצילות הוא אותו עולם הנקודים, רק יותר מפורט.
- ו"ק דבינה – ב' דהתלבשות; ו"ק גמורים – א' דעביות; משניהם יוצאת קטנות דעולם הנקודים.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג' :כתבי בעל הסולם: "מבוא לספר הזוהר", שיעור 1
- אנו לא מבינים מדוע ספר הזוהר סגור, במה הוא נסתר מאיתנו.
- בספר הזוהר יש הכול; הוא יכול לפתוח לנו עולם ומלואו, הוא נותן לנו את כל המציאות, אך הוא סגור מצד האדם, שלא מסוגל לרכז ולכוון את עצמו למה שכתוב בספר, ומתפזר לכל מיני צדדים שמבלבלים אותו ומניעים אותו לכיוון הלא נכון.
- על האדם להכין את עצמו ללימוד ספר הזוהר בהדרגה ובנחת, כיוון שאם לא יעשה כך הוא עלול להרוס לעצמו את תפיסת הלימוד הנכונה.
- ספר הזוהר מדבר בסך-הכול על 10 ספירות – 9 חלקים בתוך הרצון לקבל שהם השפעת הבורא, וחלק אחד בתוך הרצון לקבל שהוא תגובת הרצון על 9 החלקים האחרים, בהם הבורא פועל עליו.
- הזוהר עוסק רק בחומר, ובצורה מלובשת בחומר; העובדה שיש לנו אפשרות להתבלבל היא בכוונה תחילה – כדי שנתייגע ונגביל את עצמנו, וכתוצאה מכך יפתח בפנינו הזוהר.
- הזוהר מדבר כלפי הנשמה בלבד – על מה שקורה בצורה מעשית בתוך החומר שלה.
- עולמות, ספירות, צבעים, צלילים וכדומה, מדברים על אותו החומר, אך בצורת יחס שונה מצידנו כלפיו.
- אנו קוראים, לא את האותיות, אלא סביב האותיות. אמנם שאנו עצמנו זה חומר האותיות, כאשר אנו עולים לעולם אצילות, אני מגלה, לא את האותיות שלי, אלא מה שסביבן – אור החכמה, אור לבן.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"