רשימות משיעור הקבלה היומי – 22.12.09
תיוג: בחירה חופשית, התפתחות רוחנית, זוהר, מבנה העולמות, מציאות ואשליה, משבר עולמי, עבודה פנימית, רוחני וגשמי כתיבת תגובה
חלק א': זהר לעם, פרשת וישלח, אות ע"ה
- בחכמת הקבלה אנו לומדים על הנשמה – אותו חוש שמגלה את הבורא, אותו הרצון שהבורא ברא.
- כל הזוהר מתאר לנו איך אנו יכולים לעבוד בתוך הרצון הזה, כדי לאתר את מקום הבחירה החופשית שלנו, ובלי ההשתתפות שלנו זה לא יקרה.
- כשאנו קוראים את הזוהר, אנו צריכים לתאר מיד כל כינוי ושם כרצונות השונים שלי, שאותם עלי לאתר בתוכי, למצוא ביניהם קשר, ולראות בהם דוגמא בה הבורא מראה לי דרך בעלי הזוהר, את המצב הנצחי שלי.
- לא להתייאש, כי הכול מושג ביגיעה; התנאים ההתחלתיים לא תלויים בנו – אנו נמצאים בצורה הטובה ביותר עבורנו ללימוד הזוהר.
- כל הציורים והשמות הרעים בזוהר, הם בסך-הכול הרצון לקבל עצמו, וכל הציורים והשמות החיוביים בזוהר, הם בסך-הכול רצונות להשפיע על-מנת להשפיע, או לקבל על-מנת להשפיע.
- כל הקדושה באה מהחיבור.
- כל התיקון הוא רק בין בני האדם – הכול בא מתוך החיבור.
- לא יכול להיות שלא קיים במציאות כוח שלילי, כנגד, כי "זה כנגד זה ברא אלוקים". לכן כשאנו באים ללימוד הזוהר, ברור לנו שאנו צריכים ללמוד שם גם על הכוחות השליליים, אך בו בעת עלינו לזכור שכולם נמצאים בנו – הרצון לקבל שלי שצריך לעבור בכול הרמות שלו, עד שהוא יהיה בעל-מנת להשפיע.
- גם כשאני קורא על הדברים הרעים, הטמאים, הם מסודרים כבר ברוח הקדושה, כפי שהעבירו לי בעלי הזוהר, ולכן אין לי סיבה לפחד ללמוד עליהם – כולם נמצאים בי.
- אין דבר הכתוב בספר הזוהר שלא נמצא בי; אני רק לא יודע לאתר את זה.
- כל יתר הכוחות מלבד כוחות העולם הזה, רעים וטובים, הם כולם כוחות גילוי הבורא.
- הזוהר יכוון אותך לתיקון; הוא בעצמו ייתן לך את הגישה הזו, והבעיה שלנו היא רק להדבק אליו – שהמוח והלב שלנו יהיו איתו, על מי מנוחות.
- כל חומרי חכמת הקבלה מתחברים בספר הזוהר, כי הוא המקור של חכמת הקבלה.
- הבורא מאיר רק ב"כנסת ישראל", רק בנטיית האדם להתחבר עם האחרים.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם, "פתיחה לחכמת הקבלה", אות פ"ד, שיעור 35
- את צמצום א' ניתן להבין בקלות – אור, כלי ומסך ביניהם; צמצום ב' קשה יותר להבנה, כיוון שקיימים שם 2 רשויות.
- "שורוק" – אמא מקבלת חכמה, כתוצאה מזיווג פנים בפנים; "חיריק" – אמא מעבירה את האור למטה משורת האותיות לזו"ן, פעולה המובילה לשבירה.
- מטרת הבריאה היא שאנו נדע איך להשתמש נכון בחיריק – שזו"ן יוכלו לקבל את האור בלי להישבר, ולכן מסך דקו אמצעי מכונה "מסך דחיריק".
- במידה שאני מגדיל את יכולתי לתקן את המצב, מראים לי מה שבור ומה עלי לתקן.
- הן בזמן לימוד הזוהר, והן בזמן לימוד תע"ס ופתיחה, עלינו להרגיש את אותו הדבר, כי מדובר בשניהם על אותו הדבר, רק בשמות שונים.
- כדאי ללמוד זוהר ותע"ס במקביל, ולהשתדל לחפש בשתי צורות הלימוד את תכונות ההשפעה והקבלה בי, ולהשוות את היחס שלי כלפי הלימוד ביניהן.
- השמות הם רק עבור בני האדם, עד שנגיע למצב של פתיחת העולם הרוחני.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם, "מבוא לספר הזוהר", אות ט'
- כך האותיות הן כלים – צורה שהתוותה כתוצאה מהשפעת האור על הכלי; הרשימות האחרונות מהסתלקות האורות.
- חכמת הקבלה לא מדברת אף פעם על דבר מלבד תיקון הנשמה, ולכן אופן הלימוד חייב להיות רק לצורך זה – גילוי הבורא בתוך הנברא, בתוך הנשמה.
- ג' צבעי הדיו הם הכלים, ומה שהכלים משיגים זה את הצבע הלבן של הדף – אור החכמה שמתקבל בתוך הכלים.
- כל התופעות והשמות שאנו מרגישים בחיינו, מתקיימים בתוכנו בלבד.
- לפי המבנה שלנו, אנו פועלים רק בתוך הרצון ומרגישים הכול בתוכו, וכן אנו לא יכולים לדמיין "מהות", כי זה דבר הקיים מחוץ לרצון.
- "רשימו" – התפעלות מהצורה שהחומר קיבל בעבר, ואליה אני רוצה לחזור.
- הרגשת המשבר נובעת מגילוי היכולת והמוכנות באדם, להתפעל מדברים גבוהים יותר, שלא מתגלים בו עדיין.
- בזמנינו, מיצה האדם את ההתפעלויות במסגרת הרצון לקבל, והוא מרגיש את צורת החיים הזו כלא מסוגלת למלא אותו. כעת אנו רוצים להרגיש את צורת ההתפעלות השנייה הקיימת במציאות – השפעה, ושצורת הקבלה וההשפעה יעמדו זו מול זו.
- עד ימינו לא הייתה בחירה חופשית, ומעתה זה "בעיתה" או "אחישנה".
- אתה יכול לתקן בקלות בדרגת המחשבה, מה שתתקן בשנים של ייסורים גשמיים.
- בחכמת הקבלה או לומדים איך לממש את הרשימות, שנמצאות בנו כתוצאה מתהליך השתלשלות עולם אין-סוף עד לעולם שלנו.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"