רשימות משיעור הקבלה היומי – 23.3.2010
תיוג: בחירה חופשית, התפתחות רוחנית, זוהר, חינוך וקבלה, מבנה העולמות, מציאות ואשליה, עבודה פנימית כתיבת תגובה
הכנה לשיעור: שמעתי, מאמר י"ד, מהו רוממות ה'
- כל העבודה שלנו היא על הרוממות; לאחר שהאדם מחליט מה גבוה ולמה, אז נקרא שהוא כבר מתחיל את דרכו בחיים.
- כל העבודה היא בבירור, מה אני רוצה שיהיה לי יותר חשוב, גדול, ואז אני מבקש אותו מהקבוצה, וכתוצאה מהשפעתה עלי, אני יכול לפנות לגורם עליון יותר – הבורא.
- "למעלה מהדעת" – נגד דעתי; וכמה שהדעת יותר גדולה, כך גם ההתנגדות.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק א': זוהר לעם, פרשת "וירא", אות רכ"ד, שיעור 10
- בזה שאני משתוקק לזהות את התכונות הכתובות בזוהר, אני דוחף את עצמי לגלות את עצמי, את הנשמה שלי, את כל מה שעליו הזוהר מדבר.
- "לוט" – רצון להשתמש בתכונות הטובות (מבית אברהם), כדי להחיות את הקליפות; בירור שבו האדם מבין שפעולת השפעה על-מנת לקבל היא לרעה.
- אנו מציירים את המציאות בתוכנו, מתוך היחס שלנו למצב הקבוע, ולכן הכול תלוי בתכונות, בתפיסה, בערכים שלנו כלפי האין-סוף, הבורא, ההשפעה החלוטה.
- אף פעם לא יכולה להיות התפתחות מתוך הרגשת הטוב, אלא רק מתוך הרגשת הרע.
- כל פעולה, מקדמת את האדם ליתר השתוות.
- "מדבר" – דרגת הרצון לקבל ההפוכה לחלוטין מהאור, ההופכת להיות דומה לאור בהדרגה, ובמידה שהיא נעשית דומה לאור, היא מכירה בעצמה כהפוכה יותר ויותר ממנו.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם, "בית שער הכונות", אות מ"ט, שיעור 16
- פרצוף עליון ממלא את הפרצוף התחתון, במקום שהוא מתלבש עליו.
- לאחר צמצום א', האור מתפשט לתוך הכלים על-ידי הראש, שקובע אם אנו מקבלים את הכול בעל-מנת להשפיע, ואז ניתן למלא את הכלי עד דרגת הטבור שלו בלבד.
- רק פרצוף ס"ג, בינה, יכול להוריד את הנקודות שלו למטה מפרסא, וכתוצאה מכך הוא ממלא את סיום גלגלתא, אך באור חסדים בלבד.
- כתוצאה מירידת נקודות דס"ג מתחת לפרסא, נעשה לראשונה חיבור בין מלכות ובינה בפרצוף אחד.
- כפי שגלגלתא גרמה לצמצום ב' על אורות דקטנות, היא גורמת לרצון לגדלות, וכתוצאה מכך מתבצע זיווג על האור המלא בפה דראש דס"ג, הגורם לשבירה.
- "אור המשיח" – כאשר עולם אצילות ממלא את נה"י דגלגלתא, וכתוצאה מכך מתגלה אור החיה.
- כל הפרצופים, כל התיקונים שלנו, הם בסופו של דבר כדי למלא את הפרצוף העיקרי, הפנימי – גלגלתא, בו הכול מושרש ונמצא.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם, מאמר "האומה", כותרת "ביקורת למרקסיזם", שיעור 6
- כל ההתפתחות שלנו, היא בזה שאנו לומדים מהטבע את החוקים הקיימים בו, משתמשים בהם בצורה מלאכותית, ובזה מזרזים את שלבי ההתפתחות שלנו.
- "בורא" – כל מה שלמעלה ממני, שאני מגלה שאני לא שולט עליו.
- יש לך קשר לבורא, בתנאי שאתה תרצה לשבור את עצמך ולהידמות לו; אז תוכל גם לשלוט בו, אך בתנאי שתגלה מה באמת טוב עבורך.
- אם אתה רוצה להגיע לכוחות שנמצאים מעליך, עליך לברר את המטרה והכדאיות האמיתית, ואז תוכל להגיע לשימוש נעלה יותר בכוחות הטבע.
- בעולם שלנו, אנו מנצלים את הטבע לטובתנו האגואיסטית, אך בעולם הרוחני, אנו מנצלים את הטבע כדי לדמות את עצמנו אליו.
- אין מצב טוב יותר, מביטול עצמי כלפי העליון, כתינוק בידי אימו.
- עד כמה שיש לי קלקול, סימן שיש לפני צורה מתוקנת, ואז כל מה שאני צריך זה את המאור המחזיר למוטב, שיהפוך את הקלקול לתיקון.
- אנו יכולים לתקן את עצמנו אך ורק על-ידי חכמת הקבלה.
- חכמת הקבלה היא אמצעי, שבעזרתו כל נשמה ונשמה יכולה להשיג את העצמאות שלה, במידת שורשה.
- תכלית תהליך התיקון, היא שבסופו של דבר הנברא ישיג את עצמאותו.
- עלינו להוריד את דרגת הסברת האמת לרמה שכל אדם יוכל להבינה, ומשם למשוך כל אחד ואחד עד לדרגת הבורא.
- עלינו לספק לכל האנושות את החינוך החדש, בצורה נוחה ומובנת לכל אדם.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"