רשימות משיעור הקבלה היומי – 24.3.2010
תיוג: בחירה חופשית, התפתחות רוחנית, זוהר, חברה, חינוך וקבלה, מבנה העולמות, מציאות ואשליה, עבודה פנימית כתיבת תגובה
הכנה לשיעור: שמעתי, מאמר ס"ג, "לוו עלי ואני פורע"
- "אור של שבת" – האור שאותו הנברא צריך לגלות, לאחר שסיים את כל התיקונים.
- בדרגות ההתפתחות הראשונות של הרצון לקבל, כל השינויים עוברים בצורה מחויבת מהאור – התעוררות מלמעלה, עד שהנברא מגיע למצב שהוא מתחיל להכיר בעצמו במי שמנהל אותו – התעוררות מלמטה.
- ההתעוררות מלמעלה היא נסתרת, וההתעוררות מלמטה היא גלויה.
- האור שפועל על הרצון לקבל לתיקון ולמילוי הוא אותו "אור של שבת", שאמור למלא את הנברא במצבו הסופי, כי רק אור זה יכול להביא את הנברא למצב של דבקות מלאה.
- "אהבה" – כאשר כל אחד כלול מרצון השני, משמש לו במלואו, וכולו קיים רק כדי לשרת לרצון הזה מתוך אהבה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק א': זוהר לעם, פרשת "וירא", אות ר"ע, שיעור 11
- אנו משתדלים לזהות את כל הכתוב בזוהר בנו, כי הכול נמצא בנו, אך נסתר מאיתנו.
- זעיר-אנפין כולו מיועד "לפרמט" את הנוקבא, הנשמה; לתת לה כל מיני צורות, תבניות שאותן היא בונה בעצמה בתוכה, וכתוצאה מכך היא מתחילה להבין מה נמצא מעליה.
- צמצום ב' קובע איזה חלקים יכולים להשתתף בתיקון, כתוצאה מיכולתם להתקשר לבינה, ואיזה חלקים אינם יכולים להשתתף בתיקון, כתוצאה מחוסר יכולתם להתכלל בתכונת הבינה.
- "סדום" – דרגת עביות קשה, שלא יכולה להתכלל עם הבינה, ולכן תתוקן רק בסוף התיקונים; מידת סדום כשלעצמה היא לא רעה, אך היא רעה מכיוון שהיא מונעת מהאנשים להתחבר (שלי שלי, שלך שלך).
- לא להסתכל אחורה – לא לרצות להיות במצב של אתמול, אלא במצב של מחר.
- השבירה היא לא שבירה, אלא חלק מהתיקון, ולכן אין לראות בה פגם.
- כשאני נכלל מהקבוצה, אני מקבל ממנה תמיד את המצב הבא שלי.
- ספר הזוהר לא מגיע אלי מבחוץ, אלא מתגלה לי מבפנים, כתוצאה מהשפעת המאור, ואין כאן שכל בכלום.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם, "בית שער הכונות", אות נ"ג, שיעור 17
- מצמצום ב' והלאה, מתקנים רק את 3 הכלים הפנימיים בלבד, ויתר הכלים מצטרפים אליהם.
- להגיד שבתוך גוף האדם ישנה רוח עליונה, זו עבודה זרה, עשיית פסל.
- בזמן הלימוד, במידה שאתה רוצה להבין את הדברים כדי לקשור אותם לאור המקיף, זה בסדר, רק לא להיות בחזקת "חכמתו מרובה ממעשיו".
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם, מאמר "האומה", "ביקורת למרקסיזם", שיעור 7
- 2 כוחות בטבע: כוחות שמושכים למרכז – הכוחות האגואיסטיים, וכוחות שדוחפים ומתפשטים מהמרכז החוצה – הכוחות האלטרואיסטיים, כוחות ההתפתחות.
- חכמת הקבלה, היא השיטה היחידה שמסבירה על שלב ההתפתחות של דרגת המדבר בעולמנו.
- עלי להשתמש בתכונות הקיימות כבר בטבע, אך עלי לסדר אותן בעצמי. אם לא אעשה זאת, הבורא יעזור לי בזה שהוא בונה לי הדגמה מקולקלת של הצורה הנכונה, וכשאני מתחיל לגלות זאת, אני מגלה שרק היחס שלי מקולקל, ואם אשנה אותו, אגלה שהכול כבר נמצא, ועלי רק להשתמש בזה.
- מתוך הכוחות שהבורא העמיד לרשותי, אני בונה את הבורא.
- בזמן החושך, אל לי לבקש שהוא ישתנה, אלא לבקש לתקן בי את התכונות, כך שאראה במקום החושך אור.
- אנו מגלים את חוסר האיזון, כדי שמתוכו נדרוש כוחות שיובילו אותנו לאיזון, ובזה נבנה את עצמנו; "איזון" – השתוות צורה עם הבורא.
- עלינו לבנות מערכת חינוך, סביבה, שתשפיע על כל אחד, ותביא אותו לדרגת הבורא, וזה חייב להיות גלובאלי ולכל הרמות.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"