רשימות משיעור הקבלה היומי – 27.11.09
תיוג: בחירה חופשית, דת וקבלה, התפתחות רוחנית, חברה, מציאות ואשליה, משבר עולמי, עבודה פנימית, עם ישראל, רוחני וגשמי, תולדות הקבלה כתיבת תגובה
הכנה לשיעור
- אנו מגיעים לעולם העליון באותן המובאות, הצעדים, כמו בעולם שלנו.
- כשמקבלים רצון להיוולד בעולם העליון – הנקודה שבלב, מביאים אותנו למקום היכן שאנו יכולים לפתח אותה – קבוצה.
- קבוצה זה לא אנשים, אלו רצונות שאם אנו מארגנים אותם נכון לידנו, אנו יכולים להתפתח.
- אם אני מארגן סביבי את ה"רחם", את הקבוצה, ורוצה להיקלט בה, אני בונה הכול בעצמי, נכנס ל-"9 ירחי לידה" ואז נולד; "לידה" – כאשר אני מקבל את רצונות הקבוצה שהופכים לשלי.
- "ישראל" – מי שרוצה להגיע להיות דומה לבורא; "אורייתא" – כל האורות, הכוחות שהאדם מקבל מהסביבה; "קוב"ה" – הכוח שטמון בסביבה, שקושר את הנקודות שבלב – הבורא.
- העבודה שלנו מתחלקת ל-2 חלקים: 1 – "נגלה" – מה שאנו צריכים לעשות, יגיעה להתקשרות לסביבה כדי למצוא את כוח הבורא, אלוקים; 2 – "נסתר" – מה שהעליון עושה, ואבין רק כשאעלה לדרגתו.
- להתייחס לנקודות שבלב של החברים כסביבה שעל-ידה אני מתפתח, זה דבר הכרחי.
- מלמעלה לא בא תיקון, אלא בהקדם המ"ן – בקשה מלמטה.
- עלי לגלות בקבוצה קנאה, וזה יהיה לי כוח ההתקדמות.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק א': מאמרי שמעתי – מאמר כ"ד, "מיד רשעים יצילם"
- לאחר יגיעה רבה, האדם מרגיש שהוא מחולק ל-2 חלקים – "צדיק" – המצדיק את הבורא, ו"רשע" – המרשיע את הבורא, הנמצאים בו.
- בתפיסה שלנו, בכלים שלנו עם האחרים, העולם שלנו משתנה.
- בסכך-הכול, הכול נמצא בקליטה בכלי שלנו – בכלים הפנימיים שלי אני מרגיש את עצמי, ובכלים חיצוניים אני מרגיש את העולם.
- חשוב לקבוע את המצב האמיתי ולא להיות באשליה.
- חכמת הקבלה מלמדת אותנו לשנות את העולם – "לתקן עולם במלכות שדי" – על-ידי קביעת הגבולות, מגלים את מה שמתרחש.
- אם אני מגלה בין כל מרכיבי העולם הזה את כוח ההשפעה במקום את כוח הקבלה, אני מגלה במקום העולם הזה את העולם הרוחני.
- רק העולם שלנו הוא מדומה, כי כוח הקבלה כלל לא קיים בטבע, אלא הוא רק העתקה מכוח ההשפעה; כל המדרגות העליונות מהעולם הזה הן עולם האמת, בדרגות גילוי שונות.
- אם הרצון שלנו אמיתי, הוא מיד מזמין מלמעלה תגובה.
- עלי תמיד לאתר את הנקודה הפנימית ביותר בליבי, וממנה להתפלל. "להתפלל" – לבקש מה שבאמת הלב שלי רוצה.
- אנו צריכים לרכז את כל הרצונות, שישמשו לרצון אחד גדול; אם אני מרכז את כל הפנימיות שלי לרצון אחד, נקרא שאני מתפלל.
- הרצון הפנימי שלנו הוא בתוך האלוקים, ותמיד אתה מקבל מה שאתה רוצה.
- לכל הייסורים יש אותה המטרה – שתפנה בחזרה ותבקש תיקון עצמי; הייסורים הם בדיוק לפי רמת ההתפתחות שלך, כדי לעורר אותך לבקשה לשינוי עצמי.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם, "פתיחה לחכמת הקבלה", אות י"ג, שיעור 20
- ברוחניות, אנו מודדים רצונות לפי מידת ההשפעה שבהם.
- בגשמיות אנו מודדים את עצמנו בין הגופים, וברוחניות אנו מודדים את עצמנו בין התכונות – עד כמה התכונה שלי שווה למישהו או למשהו.
- שינוי קנה המידה נותן לי הסתכלות נכונה על העולם שלנו, ובהתאם לזה, על העולם הרוחני.
- "רוחניות" – קשר השפעה בין כל המרכיבים שבתוכי, ביחס חדש לעולם, ב"ואהבת לרעך כמוך".
- חומר שבור – נבדל בכל החלקים שלו זה מזה – לא במרחק, אלא בתכונות.
- אם נתחיל לקבץ את כל הרצונות שבנו, נתחיל להרגיש בקשר הזה בינינו את העולם הרוחני.
- כל התיקון הוא להפוך את הרצון לקבל שלי להשפעה, למלא מישהו מחוץ לי, את הבורא.
- עלי להפוך את הטבע שלי, מלהשתמש בו כאמצעי למלא אותו, ללהשתמש בי כאמצעי למלא אותו, ואז שנינו נמצאים כמשפיעים וכמקבלים, וכך מגיעים לדבקות.
- ברמה הגשמית, על המקובל להתנהג באופן זהה לכל באי העולם.
- במידת רכישת תכונת ההשפעה, אני רואה יותר או פחות רוחניות; אנו נמצאים בעולם אין-סוף, וחסרה לנו רק מידת ההשפעה מאיתנו, אור חסדים, ואז נראה הכול.
- רק על-ידי השפעת הסביבה, אני יכול לרצות שינוי לטובה.
- בתוך הרצון לקבל שלנו יש את כל ההכנות להצליח ולהיות כאלוקים – קנאה, שנאה, תאווה וכבוד, ואם נשתמש בהן בצורה הנכונה בסביבה, נצליח.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': הקדמת "פי חכם", כתבי בעל הסולם
- עד חורבן בית המקדש השני, עם ישראל חי ברוחניות.
- בכל הגלויות הקודמות היה עם ישראל ברוחניות ברמה כזו או אחרת, אך הגלות האחרונה היא טוטאלית, בהתכללות עם כל יתר האנושות.
- אסור לנו לתאר את המציאות לפי מה שאנו חשים עכשיו, אסור לנו להגיד שהתורה היא רק סיפורים ומצטמצמת רק לפעולות המתקיימות בעולם הזה – זהו זלזול באמצעי שעל-ידו אנו חייבים לעלות מגלות לגאולה.
- כל התורה מדברת כנגד ליבו של האדם, שאותו צריך לתקן.
- ההבדל בין חכמת הקבלה ובין הדת, הוא שבדת אתה לא צריך לתקן את עצמך, את הלב, את הרצון.
- אסור ללמוד תורה לא לצורך התיקון, במקרה כזה האדם נקרא "גוי"; "יהודי" – מי שרוצה להתייחד עם הבורא, לו מותר ללמוד תורה.
- אנו בעלי השיטה, וחייבים כמה שיותר מהר לתקן את עצמנו ולהביא את השיטה לשאר העולם.
- האר"י – משיח בן יוסף, מסמל לנו את סוף הגלות, וממנו והלאה עלינו להתחיל לגלות את כוח ההשפעה בעולם.
- "שם ה'" – התיקון שלי בכלים שלי.
- כוונת הלימוד חייבת להיות, לא ללמוד כדי לדעת, אלא כדי למשוך את המאור המחזיר למוטב.
- כל אחד מאיתנו צריך לחשוב עד כמה הוא מסוגל להאיר בעולם; עלינו לפרסם את יעוד חכמת הקבלה, ובזה יש תקווה שנשנה את המציאות מהר ובקלות.
- רק התיקון הוא הפיתרון למצב הנוכחי, ויותר מזה, זהו האמצעי להגיע לשלמות.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"