רשימות משיעור הקבלה היומי – 29.12.2010

12344.jpgחלק א': כתבי רב"ש, כרך ב', מאמר – "מהו מבול מים, בעבודה"

  • כל העבודה שניתנה לנו, היא מפני שאנו צריכים להגיע לבחירה חופשית ולהשיג את הבורא. לא לבצע את פקודות הטבע כמו שאנו מבצעים עכשיו, אפילו בחוסר ידיעה, אלא תכלית הבריאה היא שנכיר בכוח המחייב, ויחד עם זה שנכיר אותו, את תכליתו ואת תוכניתו כלפינו, ניקח ממנו בעצמנו את הכוחות ונתונים להתפתחות שלנו, ובעצמנו נרצה, נבין ונבצע את שלבי ההתפתחות.
  • ביצוע שלבי ההתפתחות שלנו נעשה מעל נתוני ההתפתחות: הנתונים באים מהבורא בצורת רצון לקבל, רשימות מקולקלות, ואנו צריכים להצטייד בכוח התיקון ובכל האמצעים, כדי למצוא באיזה אופן אנו מתקנים אותו ועושים ממנו דומה לבורא. על-ידי עבודה הזאת אנחנו משיגים את האלוקות ונעשים עצמאיים.
  • העבודה שלנו היא בזה שאנחנו רוכשים את כוח ההשפעה בהדרגה, ובתוך כוח ההשפעה הזה אנו משיגים את כוח החכמה העליונה.
  • המימוש הנכון של הרשימות הוא בזה שהאדם מארגן את התנאים למימוש – הסביבה והלימוד – כל האמצעים שהופכים להיות כנושא להצלחה.
  • ההצלחה היא ב"אמונה למעלה מהדעת" – כשהאדם נמצא בחברה ויכול לממש בה וכלפיה את הרשימות, כדי להגיע לבצע את אותו הדבר כנגד הבורא.
  • הבורא הוא תופעה יותר פנימית, שמושגת בתוך הכלים של החברה.
  • אי אפשר לעבוד ללא שכר ולכן אנו צריכים לחשוב על השכר. הבורא רוצה שאנחנו נהנה ושנתמלא – מטרת הבריאה היא "להטיב לנבראיו". לכן אנו צריכים לחשוב איך נקבל את ההטבה הזאת ממנו, אבל השאלה היא באילו כלים אנחנו מקבלים אותה – בכלים דקבלה או בכלים דהשפעה.
  • אנו צריכים להבין שהכלים שלנו, הטבע שלנו שניתן לנו עכשיו, זה רק התנאי שממנו אנחנו צריכים לעלות לטבע הרוחני. ואז בטבע הרוחני שלנו, ברצונות דלהשפיע, אנחנו נקבל את כל אותו השכר שמקווה לנו.
  • "אמונה למעלה מהדעת" – שאני מצטייד בכוח השפעה מעל הרצון לקבל שמתגלה בי כל פעם – רצון שמפריע לי להתחבר עם האחרים.
  • הרצון לקבל בדרגת האדם הוא רק מתוך השבירה בין הנשמות, וכל הדברים האחרים הם בדרגת דומם, צומח וחי שבי – בהם אין טוב ואין רע, ולכן אני בכלל לא צריך להתייחס אליהם. כל הבירור שלי הוא בעד או נגד החיבור.
  • "אמונת חכמים" – החכמים הם הנשמות המתוקנות שנמצאות בכל המערכת השבורה של אדם הראשון אחרי החטא, והם הם יכולים להיות לי לעזר, כמטפלים, כמחנכים, כמחזיקים את הנשמה השבורה שלי בכל המערכת הזאת. אמונת חכמים זה שאני רוצה להגיע לאותה צורת ההשפעה, כפי שאני לומד מהדרגות שלהם.  
  • ההצלחה שלנו תלויה עד כמה שכל אחד ואחד, נחייב את עצמנו לחזור מספר פעמים ביום לאותה המחשבה, שהפיתרון הוא בחיבור הפנימי בינינו; אני לא צריך לאהוב את צורתך החיצונית, אני צריך לאהוב את החיבור הפנימי הנפשי בינינו, כי בתוכו אני מגלה את האלוקות, כוח ההשפעה ההדדית, העולם העליון, החיים הנצחיים שלנו. בואו נשתוקק להתחבר מפני שזה טוב, מפני שבזה אנחנו מצילים את עצמנו ומגיעים לטוב.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב': זוהר לעם, הקדמת ספר הזוהר, מאמר "עימי אתה בשותפות", אות ס"ח,  שיעור 3

  • בזמן קריאת הזוהר, עלינו לתאר תמונה חיובית של חיבור, כי זוהי ההרגשה הקרובה ביותר לנושא הטקסט. שהטקסט יזרום ברקע, ושאני ארצה שיתממש מה שאני קורא עליו בזוהר.
  • הכל תלוי עד כמה שנעלה את הרגישות שלנו לתכונת ההשפעה, הנתינה, ובהתאם לזה נרגיש, לא את הרגשת הקבלה שפועלת בדרגות הדומם, הצומח והחי, אלא את רשת ההשפעה שפועלת בדרגת המדבר.
  • אנחנו קוראים את הזוהר כדי לממש את הבחירה החופשית שלנו. אין שום נחיצות בזוהר או בחכמת הקבלה לכל דבר אחר.
  • בכל רגע שיש לנו הזדמנות מומלץ לקרוא משהו מהזוהר, ובאופן כללי להיות קשור לזוהר, ואז האדם יראה עד כמה הספר בנוי בצורה כזאת, שהוא נותן לו תמונה מקבילה למציאות שלו, והוא מתחיל לתאר כבר במקום הסיפור השטחי משהו שנמצא מעבר לזה. כך הזוהר עובד, מבפנים.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג': תלמוד עשר הספירות, כרך ג', חלק ח', אות ל"ט

  • גלגלתא ועיניים של אח"פ דכתר דנקודים לא שייכים בפועל לשבירה, ולכן יכולים להיות בהם אורות בקביעות. אח"פ דאח"פ של כתר דנקודים פגומים דיים כדי להעביר אורות לאבא ואמא דנקודים. לכן זהו החלק שממנו יורדת אלינו כל ההשפעה.
  • חולם – אור הכתר, למעלה מהאותיות, שורשי המוחין, מנותק מהתחתונים. שורוק – אבא ואמא פנים באחור, מקור המוחין, אור המוכן לתחתונים. חיריק – זו"ן, מקבלי המוחין.
  • מבינה דראש דאריך אנפין מגיעה כל ההנהגה אלינו, ועד שם עולה כל מ"ן התחתונים. זהו מקום הפגישה שלנו עם הבורא. זהו מקום פנים באחור שבו אנו גורמים לזיווג אבא ואמא.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד': כתבי בעל הסולם, מאמר "חכמת הקבלה והפילוסופיה, שיעור 3

  • רוחני – כוח ההשפעה. גשמי – כוח הקבלה.
  • פילוסופיה – כל דבר שהאדם מדמיין לעצמו ללא בדיקה ממשית.
  • עד ימינו התקדמה כל האנושות בצורה הפילוסופית, צורה מופשטת, לא בחומר, שגרמה לנו להתפתח בצורה כזו שמתקדמים ואחר כך טועים, וזו הצורה שלנו עד היום הזה. כל זאת מכיוון שהצורה הבאה שלנו לא מושגת לנו מראש.
  • כיום הגענו למצב שבו הצורה הבאה שלנו יכולה להתגלות – בקשר בינינו. אם נגלה בקשר בינינו את הצורות הבאות, לא תהיה לנו כל בעיה. לאחר שאנחנו משיגים בצורה הרוחנית את השינויים שבנו, נוכל לממש אותם בצורה הגשמית בחברה האנושית, וכך לא להתקדם במכות, בייסורים ובחיפושים. זה מה שהחכמת הקבלה מציעה.
  • מעכשיו והלאה אי אפשר להתקדם יותר בצורה הקודמת, במצבים בלתי הכרתיים, ללא הבנה, ללא שכל, ללא דעת, כמו החיות שבורחות מהמכות לכיוון ששם נראה להם שיותר טוב. זאת הייתה צורת ההתקדמות שלנו משך ההיסטוריה. ועכשיו אנו צריכים להתקדם כבני אדם – שעיניו בראשו וקודם הוא משיג את זה בכוח ואחר כך מממש את זה בפועל.
  • אנחנו צריכים לראות איך מתוך ההסברה שלנו מצד אחד, ומהמכות והמשברים שיתגלו מצד שני, אנחנו האנושות תגיע להכרחיות בשינוי חברתי, לפיתרון. ובמקביל על האנושות להפנים שאנו חיים בעולם גלובאלי – שכולו נמצא באותו המצב, ואינטגראלי – שהכל ממש קשור זה. אם נקדם את המגמה הזאת בצורה שיטתית, נתקדם לפיתרון.
  • ישנו כוח חיובי בטבע, וחכמת הקבלה מלמדת את האדם איך לקבל אותו, ואז הוא יתפתח בצורה הטובה והנכונה.
  • אנחנו לא מדברים כאן על מצבים מלאכותיים או לוקים בפנטזיות. אנחנו מדברים על איך לסדר את עצמנו בקשר בינינו, ברשת, כלפי אותו הכוח הכללי שנמצא בטבע – שנתפוס אותו יותר ואז נרוויח יותר. במקום המצב השלילי, שאנחנו נמצאים אליו "עם הגב" או "מהצד", שנהיה עימו בהשתוות הצורה.
  • אי אפשר להתחיל בפעולות. אנו צריכים קודם כל להביא לאנושות מחשבה אחרת, והיא תסדר את הכול – הכול במחשבה יתברר.
  • לא צריכים שום פעולה – כל הפעולה היא פנימית, ואת לב האדם צריכים לתקן. לכן אנו רק צריכים לדאוג להם לחומר המתאים להם.
  • קודם כל צריך לחשוב אילו פעולות פנימיות וחיצוניות יכולות להשפיע לי על הרצון, שינוי הרצון, שאני ארצה להעלות מ"ן, חיסרון להשתנות, שבזה בעצם אני גומר את הפעולה שלי – לא חשוב איך לקרוא לזה. ואם אני צריך לבצע פעולות חיצוניות אז אני אעשה, אבל הכי חשוב הוא הפנימיות.
  • אנו צריכים לחשוב איך אנו גורמים לעם רצון להשתנות.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button