רשימות משיעור הקבלה היומי – 6.11.09
תיוג: בחירה חופשית, דת וקבלה, התפתחות רוחנית, חברה, יסודות הקבלה, מציאות ואשליה, עבודה פנימית, קבלה לעומת שיטות אחרות כתיבת תגובה
הכנה לשיעור
- אם יש לאדם 2 הכנות – ייאוש מתענוגי העולם הזה, ורצון חדש למשהו מחוץ לעולם הזה, מביאים אותו למקום שבו הוא יכול למלא את הרצון החדש – קבוצה הלומדת את חכמת הקבלה.
- בתחילת דרכו האדם חש תקווה למילוי, אך אם האדם נותן כמות ואיכות מספקת של יגיעה, הוא מתחיל להרגיש רע יותר; זה המכשול הראשון , ויהיו עוד רבים כאלה בדרך למטרה.
- במידת היגיעה, ניתנת לאדם אכזבה, דחייה וחושך יותר גדולים; מצד אחד אלו הפרעות בדרך, אך מצד שני זהו סיוע כדי שיגדל.
- מביאים לאדם רק ניסיון שעליו הוא יכול להתגבר.
- על-ידי המשחק, האדם בונה את עצמו להיות גדול.
- דרושים תרגילים רבים עד שיהיה מאיתנו משהו דומה לבורא.
- רק במידה שהאדם רכש מספר ידיעות הכרחיות לקיום הנשמה שלו בעולם הרוחני, הוא יכול להיכנס אליו.
- באדם תלויה רק מהירות ההתקדמות – ביגיעה שלו, בכמה שמשתמש בספרים, בחברה וכן הלאה.
- מלמעלה אין עיכוב – תמיד נותנים לך את השלב הבא.
- הרע נמדד כלפי הבורא, כלפי השתוות הצורה עימו.
- כדי לגלות את הרע, אני צריך לגלות במקצת את הטוב – השפעה, וכנגדו לגלות שאני רע.
- היצר הרע יכול להתגלות רק בעבודה נכונה עם החברים.
- אתה לא מסוגל לתקן את עצמך, אתה צריך רק לבקש.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק א': שמעתי, מאמר כ"ב, "תורה לשמה"
- כל העבודה שלנו היא להגיע לדרגת האמונה – לתכונת ההשפעה.
- "אמונה למעלה מהדעת" – רכישת תכונת ההשפעה למעלה מהרצון לקבל שלנו.
- במידת גודל תכונת ההשפעה בנו, אנו רואים את הרוחניות.
- לימוד "תורת בעלי בתים" – שימוש בכוח העליון לטובת עצמי.
- לימוד "תורה שלא לשמה" – לימוד כביכול במטרה להגיע להשפעה, המעורר אור מקיף, המביא את האדם לעבר המחסום.
- לימוד "תורה לשמה" – שימוש בכוח העליון לשם השפעה, להידמות למשפיע.
- שום פעולות אחרות מלבד תיקון עצמי נקראות "עבודת ה'" – זה הדבר היחיד שהבורא מגדיר כעבודה.
- כל ההתקדמות שלנו היא רק על-ידי יגיעה, ואין בזה הכנות או תנאים מוקדמים לאף אדם.
- כולנו שונים, אך כשאתה מגיע לחכמת הקבלה, כל התכונות הארציות, הגופניות שלך, לא משתתפות בהשגה, בהצלחה הרוחנית; יש לך נקודה בלב, שאיתה אתה מתחיל את הדרך, והכול תלוי אך ורק בך.
- "אהבה" – כשאני מעדיף את רצון הזולת יותר מאשר את הרצון שלי, ואני משמש לו.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': פתיחה לחכמת הקבלה, כתבי בעל הסולם, אות ה', שיעור 3
- כל חכמת הקבלה היא לא יותר מ-ד' בחינות, וכל היתר זה התפתחות שלהן.
- בחינה א' – כלי שכולו נמצא במילוי האור, והאור שממלא את הרצון שולט בו והרצון כלל לא מרגיש שהוא קיים; כלי חכמה עם אור חכמה.
- בסוף בחינה א' מתחילה להיות מורגשת הרגשת המשפיע ומתגלה רצון להיות כמשפיע; אז מתבצע המעבר בין בחינה א' ל-ב' – מצב דבקות – כלי דחסדים.
- בסוף בחינה ב' מתגלה רצון חדש – רצון לתת משהו לבורא, לקבל בתנאי שתהיה לבורא נחת ממני.
- בבחינה ג' ישנו רצון גדול להשפיע, וקצת רצון לקבל, שהיא מחשיבה רק כדי לתת תענוג ל"בעל-הבית".
- בכלי דבחינה ג' מתחיל להתגלות חיסרון נוסף – חוסר גילוי מעמד "בעל-הבית", שהוא באמת הנותן, המשפיע; לא רק קבלת התענוג ממנו כמו בבחינה א' אלא קבלת המעמד שלו – להיות ממש כמוהו.
- בסוף בחינה ד', ההבדל בין הנברא לבורא, מביאה את הנברא להרגשת הבושה, שמביאה אותו ל"צמצום א'".
- התיקון הוא תיקון הבושה – הפער בין הנברא ל"בעל-הבית"; לכן כל ההתפתחות שלנו בחזרה היא איך להידמות לבורא.
- בשלב ההסתרה, לא תוכל לדעת היכן אתה נמצא.
- מייד ברגע שסיימת את מימוש המצב, מגיע המצב הבא – אין השהיה מלמעלה; אין זמן במערכת, את הזמן אתה עושה בגלל שאתה מתעצל.
- רצון – מה שאני מגלה שנמצא אצלי מהטבע, שאותו הבורא ברא; השתוקקות – חיסרון שמגיע מתוך עצמי – עד כמה אני באמת מוכן לתרום, לתת ולעשות כדי לממש את הרצון, ואת זה דורשים מאיתנו.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': הקדמת "פי חכם", כתבי בעל הסולם, שיעור 7
- "ישראל" – ישר-אל – בני אדם שמקבלים התעוררות לבורא; דבר זה לא שייך למוצא האדם שנמצא בעולמנו, אלא לתכונות רוחניות.
- "שנאת חינם" – שאני שונא משהו בגלל שזה לא אני; יש לו רצון בפני עצמו ולכן אני שונא אותו.
- שנאה יכולה להתגלות רק כנגד האהבה; רק אם אני משתוקק להגיע לאהבת הזולת, אני מגלה בי את שנאת הזולת.
- "הר סיני" – מצב בו ממש שונאים, אך עם זה מוכנים להגיע לערבות – אז מגיע הכוח העליון ומתקן אותם.
- אם אני יוצא מעצמי באמת, הכול עבורי הוא אחדות גמורה, ולא משנה לי למי להשפיע.
- אני יכול לבדוק עד כמה אני נמצא בכוונת אהבה רק אם אני נמצא בחברה; רק כלפי החברה אני יכול לבדוק את עצמי ולגלות מי אני באמת.
- גילוי חכמת הקבלה המתין לימינו, זמנים בהם האנושות תגיע לייאוש ולרצון לעלות למציאות עליונה יותר.
- אף פעם לא מגלים משהו שנמצא מחוץ לכלי, גם במצב אין-סוף.
- מציאות העולם הזה קיימת עד שאנו מגיעים לגמר התיקון הכללי.
- במצב הסופי, הפער בין הנברא לבורא נשאר אין-סופי, והדבקות ביניהם היא אין-סופית, בעת ובעונה אחת.
- האור תמיד קודם לרצון; אנו לא מסוגלים לעשות דבר חוץ מלדרוש את פעולת האור עלינו.
- הפעולה החידה שאנו יכולים לעשות זו "העלאת מ"ן".
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"