רשימות משיעור הקבלה היומי – 6.4.2010
תיוג: בחירה חופשית, התפתחות רוחנית, זוהר, מבנה העולמות, מציאות ואשליה, עבודה פנימית, עם ישראל כתיבת תגובה
		
		 הכנה לשיעור: שמעתי, מאמר ע"ו – "על כל קרבנך תקריב מלח"
הכנה לשיעור: שמעתי, מאמר ע"ו – "על כל קרבנך תקריב מלח"
- אין האדם יכול לקבוע מראש, מה הוא ירגיש, איך הוא יחשוב או יתנהג ברגע הבא, כי ההתפתחות לא נעשית על-ידינו, אלא על-ידי המאור המחזיר למוטב, לפי תוכנית הבריאה, והאדם רק יכול לקבוע את קצב מימוש התוכנית.
- "טוב ומיטיב" הוא כלפי המטרה הסופית, ולא כלפי ההרגשה במצבנו הנוכחי.
- אם אני מרגיש באיזשהו מצב טוב, סימן שאני נמצא ברע.
- "ברית מלח" – הסכמת האדם, החלטה שלו לקבל כל מצב ומצב כטוב, שהוא רוצה שכך זה יקרה, ומחייב בזה את הכוח העליון שיבצע בו את שינוי התפיסה הזה.
- "ברית", זיווג דהכאה, ניתן לבצע רק למעלה מהחשבון שאפשר לעשות ברצון לקבל.
- כל העבודה שלנו במלכות דאין-סוף, זה לרכוש לה "ראש" – החשבונות הללו שנקראים "ברית".
  לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
 לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק א': זוהר לעם, פרשת "וירא", אות שמ"ב, שיעור 13
- בזמן הלימוד, על כל אחד להשתדל לאתר בתוכו את ההבחנות הכתובות בזוהר; שנרצה לגלות את המצבים והשינויים שעליהם הזוהר מדבר בנו, שנתחיל לעבור אותם בצורה מוחשית, פנימית בתוכנו, וכך נגיע לתיקון.
- כל מה שאני רואה הם צורות הקשר, בהבדל ובדומה ביני לבין הבורא, וזאת כל המציאות.
- על-פני כל הצורות המתגלות לאדם, עליו לקבוע את צורת הקשר שלו עם הבורא, וזה נקרא שהוא בונה את ה"ראש" – אמונה למעלה מהדעת.
- "אחות" – זיווג זעיר-אנפין עם נוקבא במצב קטנות, על אור חסדים; "אשה" – זיווג זעיר-אנפין עם נוקבא במצב גדלות, על אור חכמה.
- בכל אדם ישנה נטייה חזקה לדעת, להבין, לשלוט, ואם בזמן קריאת הזוהר אני מתחיל לא לרצות את זה אלא להיות באמונה – תכונת ההשפעה, אני כבר מתעלה מעל הרצונות הגשמיים לעבר הרצונות הרוחניים – גילוי הבורא.
- "אברהם" – התכונה היסודית ברצון לקבל שלנו, שמבדילה את תכונות הבורא מתכונות הנברא; נציג הבורא בתוך הנברא.
- למעלה מהדעת זה לא ביטול הדעת; עד כמה שהדעת תהיה יותר גדולה, אני עולה למעלה ממנה, אני משפיע מעל הדעת, תכונת האמונה גבוהה מהדעת.
  לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
 לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם,"בית שער הכונות", אות נ"ט, שיעור 19
- "צמצום ב'" – עבודה בגלגלתא-עיניים בקביעות, ובזעיר-אנפין ומלכות ב"עולה ויורד".
- כלי מוחא, עצמות וגידין, ניתנו לנו כדי שנוכל לעמוד עליהם, ומהם לעבוד עם כלי בשר ועור; כלי הקבלה הם מטרת הבריאה, הם הכלים האמיתיים שעבורם הכל קיים.
- חסדים – מילוי דאלקים; חכמה – מילוי דהויה; חכמה לא יכולה להתפשט ללא חסדים, ולכן הזיווג המלא הוא "הויה אלקים".
- "כלי בלי אור" – אור חסדים ללא אור חכמה.
- הכל תלוי בחסדים המגיעים מאיתנו – אור חכמה קיים בשפע; אור החסדים בעצמו לא מאיר, אך הוא מפעיל את אור החכמה.
- מצד הנברא השפעה נקראת חסדים, ומצד הבורא השפעה נקראת חכמה.
- אנו יכולים להתעלות מעל העולם הזה, בתנאי שיתגלה בנו חושך, שאותו נמלא באור חסדים, וכתוצאה מכך הוא יתמלא באור חכמה.
  לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
 לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם, מאמר "ירושת הארץ"
- לא בטוח שמה שהתורה מספרת עליו קרה במציאות הגשמית, אך בטוח שהיא מספרת על המצבים הפנימיים שהאדם עובר.
- "ארץ ישראל" – רצון המכוון לבורא בעל-מנת להשפיע.
- קיבלנו את ארץ ישראל כהזדמנות לגאולה, לתיקון העם, ואם לא נתאים את עצמנו לכוח הרוחני הפועל על האדמה הזו, יוציאו אותנו ממנה בחזרה לגלות.
- כל התיקון שלנו צריך להיות על-מנת שלאחר תיקון העם, נתקן את העולם ונביא אותו לדבקות בבורא.
- כל מה שעובר עליך, הן באור והן בכלי, הוא לא ממך; דווקא ההתנגשות בין שניהם, שמורגשת בך כסבל, מולידה בך את המצב השלישי – הנברא.
- כדי להביא את נקודת "יש מאין" להרגשה שהיא מנוגדת לאור, האור "מנפח" אותה עד לדרגתו ומשאיר אותה ריקה; כך, לאחר צמצום א', היא מבינה את מידת הניגוד בינה לבין הבורא.
- גילוי הפער ביני לבין האור, כדי שאדמה לאור, הוא הכרחי, כי אחרת לעולם לא אגלה את הדמיון, השוויון שלי לאור.
- אנו מסוגלים להגיע לגאולה השלמה, אם נכניס את כולם לעבודת התיקון, כל אחד במידת רצונו, יכולתו ובהתאם לשורש נשמתו.
- "גלובאלי" – כל אחד כלול מכולם, ולכן לא יכולה להיות שלמות באדם אחד, אם בכל האנושות לא תתגלה השלמות.
- האדם מגלה את האלוקות, בתנאי שחסרה לו האלוקות – תכונת ההשפעה.
  לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
 לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
  לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"
 לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"
כתיבת תגובה
 
			
	 
	    