רשימות משיעור הקבלה היומי – 9.1.2011
תיוג: בחירה חופשית, דת וקבלה, התפתחות רוחנית, זוהר, חברה, חינוך וקבלה, מבנה העולמות, מדע וקבלה, מציאות ואשליה, משבר עולמי, עבודה פנימית, קבלה לעומת שיטות אחרות, רוחני וגשמי, תולדות הקבלה, תלמוד עשר הספירות כתיבת תגובה
חלק א': כתבי רב"ש, כרך ב', מאמר "מהם הכוחות, שצריכים בעבודה"
- אנחנו עושים הרבה מאוד יגיעות, ובכל פעם שאנחנו נותנים יגיעה, אנחנו צריכים להגיד ש"אם אין אני לי מי לי", ולתת כל מה שרק אפשר בלהתייגע, ולברר איפה להתייגע – באיזה מקום, בחיבור עם האחרים, איפה שהייתה השבירה, במקום השבור, ולהשתדל לחבר את המקום הזה, שיהיה שלם, שנהיה כולנו "כאיש כאחד בלב אחד", בערבות, כלומר בחיבור המערכתי השלם.
- אחרי כל היגיעה מגיע הייאוש, החיסרון החדש. כל השלבים חייבים להצטבר באדם בהדרגה, עד שמגיע הייאוש הגדול מכוחותיו, ואז מתפרץ בו שער הדמעות בבקשה ובצעקה הנכונה, עד שהוא רואה שלא הוא זה שעושה את הפעולה, אלא האור עושה את הפעולה ומשלים לו את המבוקש. שהאור מחבר אותו עם האחרים לכלי אחד, ואז מתגלה בכלי אחד הזה האור השלם, תכונת ההשפעה השלמה, הבורא, והוא סוף-סוף מגיע למציאה.
- הבורא הוא החוק הקבוע, הכוח הקבוע, שלמות, נצחיות, קביעות – אין בו שינויים. והכול תלוי בי – בהתאם לאיזה צד שאני מסתובב אליו, אני מקבל כוחות כדי להגיע למטרת הבריאה.
- הסימנים החיצוניים למתן היגיעה הנכונה, זה שאנחנו משתדלים להראות לאחרים שאנחנו משתדלים.
- עשיית דבר עבור עצמך מביאה לתענוג מפירות היגיעה אך לא מהיגיעה עצמה. לעומת זאת עשיית דבר עבור הזולת מביאה לתענוג, הן מפירות היגיעה והן מהיגיעה עצמה.
- החשוב ביותר בדרך ההתפתחות הרוחנית, הוא לשמור על עקביות – "חוץ מצא", כלומר תעשה הכל, חוץ מלעזוב.
- אנו לא צריכים לדאוג כל-כך לאילו מצבים אנו נכנסים. בסך הכל, בכל המצבים אנו צריכים להיות מכוונים לכיוון אחד, ולקבל את כל הדברים כמכלול אחד – אין חשוב יותר וחשוב פחות.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': "זוהר לעם", פרשת "יתרו", מאמר "ואתה תחזה בסוד קווי ידיים", אות קנ"ד , שיעור 7
- בזוהר אנו קוראים על חוקי הנשמה המחוברת לאחרים, וכתוצאה מחיבורה לשאר הנשמות היא מגלה את הציורים המתוארים בזוהר.
- "גוף" – גופו של אדם הראשון, מערכת הקשר בין הנשמות. את נשמות עצמן אנחנו לא מכירים כי אין מה להכיר אותן, הן רצון לקבל. הקשר ביניהן זה מה שהזוהר מתאר בכל הצורות, עד שאנו מגיעים למערכת השלמה שנקראת "הבורא", הדומה לעליון.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': זוהר לעם, הקדמת ספר הזוהר, אות ע"ד, מאמר "מוליך החמורים", שיעור 1
- כל מאמרי הקדמת ספר הזוהר, ובמיוחד מאמרים כמו מוליך החמורים, לילא דכלא ומאמר האותיות, הם מאמרים יסודיים שבהם מחברי הזוהר מראים לנו את יסודות הבריאה.
- העיקר לא להתייאש ולא לתת מנוחה אלא לתת יגיעה דווקא במצב שקשה. מאמר "מוליך החמורים" דווקא מסביר, שכשאתה הולך וה"חמור" שלך לא יכול לסחוב, מביאים לך מישהו שעוזר לו לעלות – מוליך החמורים.
- "מוליך החמורים" – כוח שמגיע ממדרגה עליונה, ועוזר לעלות ממדרגה למדרגה. האמצעי בין המדרגות הרוחניות.
- במידה שהאדם לא מזדהה עם האגו שלו ורוצה להתפטר ולהתרחק ממנו, אז הוא מרגיש שעד כמה שהאגו שלו יקבל יותר "דקירות", כך הוא יתרחק, יברח ממנו, וכך הוא ירצה להיות למעלה ממנו. והדקירה הזאת באה אך ורק כדי שהאדם יעזוב את האגו ואז הוא לא יקבל את המכות האלו על חשבונו – הם עוברים על ה"פרעה" שלו, והאדם בינתיים עולה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': תלמוד עשר הספירות, כרך ג', חלק ח', אות נ"ב , שיעור 29
- "כתר" – כל תכונה שנמצאת כעליונה, הבחינה השולטת בפרצוף. "מלכות" – מכתיבה את עוצמת תכונת הכתר שבפרצוף.
- ככל שהפרצופים יורדים מאין סוף ולמטה, הם נראים יותר ויותר מורכבים מחלקים ובאופנים שונים, המעידים על יותר ויותר חוסר שלמות.
- דרגות הסולם הם בהתבהרות החסרונות של הריחוק בין המרכיבים.
- מדרגה עליונה כלפי מדרגה תחתונה, היא כמו עולם שלם כלפי גרגיר קטן – הן בפרטים והן באיכויות.
- ראשית חייבים לגלות את החסרונות שמבדילים בין זעיר אנפין ונוקבא, ולאחר מכן חייב להתגלות הכותל ביניהם, על-מנת שיוכלו להפוך אותו למקום הזיווג.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ד': כתבי בעל הסולם, מאמר "חכמת הקבלה והפילוסופיה", שיעור 10
- בימינו, האנשים הפסיקו להאמין בכל דבר מלבד מה שיכול להיות מושג על-ידיהם באופן מוחשי.
- כיום אנו בודקים כל דבר, למי זה כדאי. ואם נראה לנו שלמישהו כדאי, זאת אומרת שנמצא בפנים האגו, כבר אין בזה אמון. זהו דבר טוב ולכן יש תקווה שאנושות מתקדמת לבירור, להכרעה הנכונה.
- לאדם יש 2 אפשרויות איך ללכת בחיים: 1- ללא ביקורת – דתות, פילוסופיות וכד', 2- בביקורת, על-ידי בירור, בחקירה מדעית.
- שורש כל המדעים הוא חכמת הקבלה, שמדברת בכללות על הטבע, וכל הענפים הם ענפים פרטיים של אותו המדע הכולל.
- הפילוסופים רצו לחקור בשכלם הגשמי וללא תיקון עצמי תופעות רוחניות, ובזה טמונה כל הטעות שלהם, והניגוד שלהם לחכמת הקבלה.
- חכמת הקבלה אומרת: או שאתה מתקן את הכלים שלך ומגלה מציאות יותר רחבה, ומתוך הגילוי הזה אתה פועל נכון, בביטחון, ללא בעיה, שהכול לטובתך, או שאתה לא עושה כלום, אבל אתה יודע את המוגבלות שלך.
- אין לאנושות כוחות, שיטות או גישות שבעזרתן היא יכולה להתמודד עם המצבים שמגיעים עכשיו אליה, חוץ מהשימוש בחכמת הקבלה. והבעיה שלנו רק אחת – להביא את הדברים הללו לידיעה וליישום.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"