רשימות משיעור הקבלה היומי – 28.10.09

432.jpgהכנה לשיעור

  • כל העבודה שלני היא מעל ההפרעות.
  • רק אדם שיש לו יצר רע ושהוא צריך להתקרב למעלה ממנו לבורא, מבקש שזה יקרה; מי שלא מגלה שיש לו יצר רע, לא מבקש את זה.
  • את סידור התפילה כתבו אנשי הכנסת הגדולה – מקובלים גדולים, והוא למעשה מתאר את הסדר שבו אנו מתפתחים; הצורה שבה האדם מכיר הכול, כדי להגיע לזיווג עם האור העליון.
  • תפילה היא עבודה שבלב – בתוך הרצון; תפילה היא חיסרון מבורר שאותו אני מעלה למעלה, ומבקש מהעליון שיתקן אותו; הרצון לקבל שעולה לתיקון נקרא "תפילה".
  • עליית התפילה – האדם מעלה את הרצון שלו למעלה, באותו ה"עמוד" שבו אח"פ דעליון נמצא בגלגלתא-עיניים דתחתון, וכך הלאה בכל פרצוף עד אין-סוף.
  • העלאת מ"ן – נותנים לעליון את הרצון, שיתקן אותנו.
  • אם האדם נדבק בעליון ומוסר את הרצון שלו לתיקון, העליון מעלה את הרצון שלו ומתקן אותו.
  • ברגע שהעליון מרגיש את החיסרון שלי באח"פ שלו, הוא מתחיל להעלות אותו.
  • אח"פ שלי – החלק שאני לא יכול לבקש לתקנו; גלגלתא-עיניים שלי – החלק שאני יכול לבקש לתקנו.
  • אנו צריכים להתעלות מעל ההפרעות והבלבולים שהולכים וגדלים, ולא לשים לב לתוכנם, אלא רק להשתדל להגיע למצב שאותו לא אוכל לסבול, ולרצות לתקנו.
  • הלחץ שלי חייב להיות רק לקבוצה, ללימוד ולהפצה, וכל הכיוון הזה חייב לעבור דרכם לבורא; לאחר שעשיתי זאת, התגובה מלמעלה כבר לא תלויה בי.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

בעל הסולם – אגרות קודש, אגרת 31, שנת 1927

  • העבירה שגרמה לשבירה, היא שמשכו את האור תחילה בכלים דלהשפיע, ובפעם השניה, בכלים דלקבל; לכן לאחר השבירה, ישנה עבודת בירורים, באיזה חלק מהרצון לקבל ניתן לעבוד.
  • בכל פעולה, ניתן להשתמש בכלים שלך רק בדחייה – להשפיע על-מנת להשפיע, וגן בלקבל על-מנת להשפיע העבודה היא בדחייה – קו אמצעי.
  • מצד הבורא אין כל השהיה; לא צריך לחכות לתגובה שלו – ברגע שבקשת האדם שלימה, מיד מגיעה התגובה.
  • ניתן להמשיך את האור רק בדומה לירח – במידה שיש מסך המסתיר (במידה שכדור הארץ מסתיר את הירח), החלק שלא מוסתר, מאיר; האור שמגיע מהבינה דרך זעיר-אנפין, מגיע למלכות במידה שמלכות יכולה להגיע לזעיר-אנפין.
  • "שני המאורות הגדולים" – בינה ומלכות פועלות במלואן; מלכות בבינה ובינה במלכות מתקשרות יחד.
  • "בנים" – התוצאה מהעבודה; "בן השנואה" – התוצאה מעבודה בעל-מנת לקבל; "בן האהובה" – התוצאה מעבודה בעל-מנת להשפיע.
  • רק בקו אמצעי – יעקב, אין קליפה.
  • "קו אמצעי": היכולת לקשור – אני, קבוצה, הפצה, מורה, לימוד – ללא הרגשת הבדל ביניהם; זה נקרא "בורא", "עליון", "קו אמצעי".
  • כתבי הקודש מדברים רק על פעולה אחת: לקיחת החומר, הלבשת תכונת ההשפעה עליו, קשירתם יחד, וקבלת צורה חדשה שנקראת "אדם" או "קו אמצעי".
  • "סידור התפילה" – סדר העלאת החסרונות לתיקון.
  • אתה צריך להתגבר רק על הדחייה שלך מהחברים, כי רק שם הייתה השבירה.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

כתבי בעל הסולם: "פתיחה לפירוש הסולם", אות ע"ט

  • הבטישות שהאדם מרגיש בין כוח הרע וכוח הטוב, ההשפעה והקבלה, מזמינות אותו בסופו של דבר לפנות לעליון, ואז הוא פונה ומבקש.
  • הפעולה הנכונה מסתיימת תמיד בפנייה לעליון, עבור משהו, לא חשוב מה, כי שם זה המקור, ומשם בא הבירור, התיקון  הכול.
  • במצב "עיבור", כל פעולות התחתון הן כדי להידבק בעליון; במצב "יניקה", התחתון כבר עצמאי, מברר ומשתתף בעצמו בהכול; העליון כבר לא שולט עליו, אלא הוא שולט על עצמו בהדרגה.
  • החיסרון שהיה משותף בזמן העיבור, עולה בזמן היניקה מנה"י לחג"ת (חזה), ולכן יש עכשיו "חלב" – כל מה שלא קיבל התחתון ב-9 ירחי לידה, הוא מקבל ב-כ"ד חודשי היניקה.
  • "עיבור ב'" – עיבור למוחין – לקבל בעל-מנת להשפיע – התחתון רוצה להידמות לאמא בפעולה שלה, לא רק לבטל את עצמו ושהעליון יטפל בו. זו כבר עבודה בקו אמצעי ממש, בג"ר.
  • בניגוד לעולם שלנו, בו הטבע דוחף את בני האדם לפעולה, ברוחניות אנו צריכים לעבוד בעצמנו במקום הטבע, ולכן על-ידי הפעולות הללו אנו נעשים חכמים כמו העליון.
  • החכמה נמצאת באור החסדים, כי היא חייבת להחיות את בינה, ולהחזיק אותה, אחרת לא יהיו מעמד ועוצמה לאור החסדים.
  • שום פעולה ברוחניות לא נעשית אלא רק לפי רשימות התחתון, או תוספת עליהן מצד התחתון, שנקראת "תפילה".
  • הרשימות של הנשמה שלי, הן הקשר שלי עם הקבוצה.
  • כל הנשמה שלי נמצאת מחוץ לי; כל העולם, כל רצונות הדומם, הצומח, החי והמדבר שנמצאים מחוץ לי, זו הנשמה שלי, ואני צריך לחבר אותם אלי; זו עבודה נגד האגו שלי, בהתגברות, ומה שארגיש בקשר מעל ההתגברות, יקרא "העולם הרוחני".
  • קודם כל להיות בקשר עם הבורא; רע או טוב זה לא חשוב.
  • בכול מדרגה ישנם עיבור, יניקה ומוחין, אך בדרגת עביות חדשה.
  • מימוש רשימות העיבור, היניקה והמוחין, נקרא "גלגול הנשמה", המוביל לגלגול הבא – עיבור, יניקה ומוחין בדרגה הבאה.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

כתבי בעל הסולם: "מהות חכמת הקבלה",שיעור  7

  • חכמת הקבלה היא החכמה היחידה בה אנו יכולים להשתמש ללא מושג הזמן, כי הטבע הרוחני לא משתנה, ולכן ספרי קבלה שנכתבו לפני 5000 שנה, רלוונטיים לחלוטין גם היום.
  • בספרים הקדושים לא פועל חוק ההתיישנות, בשפה או בתוכן; עובדה זו מנוגדת לכל ההיסטוריה או התרבות האנושית, מפני שהיסוד של השפה וכל החכמה הוא מוחלט.
  • כלפי כל אדם הנמצא בהתפתחות הרוחנית, יש הכול והוא משיג הכול, אך עדיין יש נשמה פרטית שצריכה לסיים את התיקון כלפי התיקון הכללי.
  • ההתפתחות הטכנולוגית והתפתחות העולם ככלל, היא כדי לחפות על חוסר התקשורת בין הנשמות.
  • בכל הדורות הקודמים היינו אינדיבידואליסטים  – זהו לא כלי שבור, אלא כיום, כשאנו מגיעים למצב שאנו מחוברים כביכול אך לא יכולים להתחבר בינינו (גלובליזציה), ישנו חיכוך ואז זה נקרא "כלי שבור" – כל השפע שאנו רוצים לגלות "בורח" מבין חריצי שברי הכלי. לכן רק החיבור הוא ההצלה.
  • בדורנו אין תיקון הפרט; המקובלים שמתקדמים היום, צריכים לתקן כלל ופרט יחד.
  • אדם שלומד מתוך ספרי הקודש ללא מטרה לתקן את יצרו הרע, לא לומד תורה, אלא חכמה.
  • "תורה", היא תיקון יצר הרע.
  • כמה שיותר שנאה זה יותר טוב – כי רק כל אנו מגלים שאנו הפוכים מהבורא, ויכולים לדרוש מהמאור שיתקן אותנו.
  • כל המדרגות והשלבים קבועים מראש, ומפורטים בתורה, אך היחס שלך לא כתוב מראש, ותלוי רק בך.
  • הבחירה החופשית שלך היא רק במימוש המצב.
  • בזה שאתה נלחם עם האגו, עם העצלנות שלך, אתה רוכש תכונות שלא ניתן לרכוש בצורה אחרת.
  • ללא השגה, הקורא לא יבין לעולם את הכתוב בספרי הקבלה.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button