רשימות משיעור הקבלה היומי – 2.11.09

545.jpgהכנה לשיעור

  • אנו לא עושים שום חידוש, מאמץ או דבר לפני הבורא.
  • הכול זה כדי לצבור ניסיון, כדי לרכוש את הכלי החדש, כדי שנוכל אנחנו ליצור את הקשר החדש עם האלוקות.
  • הקשר עם האלוקות נקרא "קו אמצעי", בו אנו קושרים את שתי התכונות – קבלה והשפעה, יחד, וזה כל הניסיון של האדם.
  • מה שהאדם מקבל כתוצאה מזה שהוא קושר ימין ושמאל, זה אור, הנקרא ה"נשמה" שלו.
  • האדם צריך לרכוש את הכלים החדשים, ואף אחד לא יכול לעזור לו בזה; לכן ההתקדמות שלנו היא שאנו צריכים לקבל כל רגע ורגע, כל ניסיון, ולא לזלזל בשום מצב, וכך לצבור את הכוח לחשבון גדול.
  • הכול תלוי בתשומת לב האדם ובכמה הוא נמצא בקשר נכון עם הסביבה; רק אז הוא יכול לעבד נכון כל מקרה שמגיע אליו, נמצא תמיד בתשומת לב למה שקורה לו בחיים, ואז הוא לא מבזבז את הרגעים.
  • כל ההתקדמות היא בזירוז הזמן – כמה רגעים ביום, האדם קושר לקדושה.
  • בדרגתנו, ההבחנות עצמן לא חשובות, אלא מספר ההבחנות שהאדם עובר.
  • לא משנה במה מסתיים הניסיון, העיקר הוא לנסות לממש את הרגעים "כמו תינוק", ואז נתקדם מהר.
  • אם האדם יעשה זאת, הוא יגלה עד כמה כל רגע מלא ממש בכל מיני מרכיבים מאד משובחים, שבהם הוא מגלה לפתע שיחס הבורא אליו הוא בוער וסוער, ולא רגוע כפי שחשב קודם.
  • אם האדם רוצה להיכנס יותר פנימה, ל"מים" הרדומים בחייו, הוא יגלה שמחכים לו שם ניסיונות גדולים ובהתאם לזה, תוצאות.
  • כל החיים שלנו זה סיפור, דיבור שיחה של הבורא איתנו, ואנו לא מקשיבים; אם נטה את אוזנינו, אנו נשמע את קול ה' בכל רגע ורגע.
  • "לשמוע את הבורא" – להשתדל להרגיש בתוך עצמך את הקול הפנימי הזה, את התוצאה מפעולת האור המקיף.
  • רק חברה חזקה יכולה להעמיד כל אחד מאיתנו במצב כל-כך ערני, עד שכך נתחיל להתייחס לחיים.
  • כל פניה לעבר היא פסולה; רק קדימה – הבורא לפניך.
  • הפרעה – כל דבר שמרחיק אותי מהמאציל.
  • אם אתייחס לקבוצה בצורה יותר פנימית, אגלה בה כלי נכון לגילוי הבורא.
  • החברה היא לא מטרה, אלא אמצעי להתקשר לבורא; הקבוצה היא ה"מקלט" של הבורא.
  • "סביבה" – הנשמות שמשתוקקות לאותה המטרה כמוני.
  • אנו לא יכולים להיעזר בדרגות הדומם, הצומח והחי בעולמנו ליצירת קשר עם הבורא; לכן אל לנו להסתכל על הגופים של החברים, אלא להשתוקק לזהות בהם את הנקודות שבלב, הנמצאות בחיבור ביניהן, בדרגת העולם הרוחני.
  • החוש הרוחני זה אוסף נקודות שבלב, שאם מחברים אותו, רוכשים את "גוף" הנשמה, ואת אור הנשמה מקבלים בו לפי מידת הקשר.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

כתבי בעל הסולם: "אגרות" – אגרת ל"ו

  • הבריאה היא מה שקורה בתוך האור, מה שהנברא מסוגל לגלות בתוך האור.
  • במידה שהרצון לקבל יהיה כמשפיע, הנברא יגלה את האור, את המציאות הרוחנית.
  • הכול תלוי באור החוזר – בכמה שאנו יכולים לדמות את עצמנו לאור, זו המציאות הרוחנית.
  • הכול מתקיים ומתגלה על-ידי האור החוזר, ובמידה שהנברא משתדל לבנות אותו על-פני הרצון שלו.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

כתבי בעל הסולם: "פתיחה לחכמת הקבלה", שיעור 1

  • כל אדם שמשתוקק להגיע לבורא – ישר-אל, יכול לעשות זאת על-ידי ה"תורה".
  • הבורא רוצה להביא את הנבראים למצב שהם יהיו כמוהו – הוא השלם והמושלם, ואין יותר ממצבו.
  • הרצון לקבל – "אין", בא כהעתקה מה"יש", אך בצורה הפוכה לו; הוא אין-סופי כבורא, רק בצורה הפוכה.
  • לאחר שהבורא ברא את כל אלה, הוא ברא אמצעי, שבעזרתו מגיעים מהמצב ההפוך למצב הדומה – "תורה ומצוות", כדי לזכך את עצמנו.
  • הזיכוך מגיע על-ידי זה שאנו "שוטפים" את הכלי, "מצפים" אותו מבפנים על-ידי אור חסדים – כוונה להשפיע.
  • האור לא משתנה – הרצון לקבל הוא המתרחק; הכלי מגלה את האור במידת ה"לכלוך" או הזיכוך בו.
  • בחכמת הקבלה, ובכל כתבי הקודש, לא מדובר באף מילה על העולם שלנו, אלא על מצבים רוחניים בלבד – אור וכלי.
  • לעולם המדומה שלנו, אין ברוחניות שום מעמד.
  • אנו לא נמצאים במאום בעולם הרוחני, וכל הקושי שלנו הוא להגיע לדרגה הרוחנית האחרונה, שנקראת "העולם הזה", שממנה אנו כבר יכולים לטפס ב"צינור" למעלה.
  • הקליפה עוזרת לאדם להגיע לבורא, בזה שהיא מראה לו שיש שכר בהשגת הרוחניות.
  • ההצלחה היא להיות "מטומטם" – תן לאור לעבוד, ותעשה הכול כדי שהוא יעבוד עליך.
  • כל אדם בעולם מסוגל להגיע לרוחניות, בתנאי שיקיים את הדברים הנדרשים ממנו.
  • ההצלחה הרוחנית תלויה רק באור העליון שישפיע עליך, ולא בשום פעולה גופנית.
  • כל המציאות מחולקת ל-5 חלקים: שורש, א', ב', ג' ו-ד', וזהו; כל היתר הם פרטים שאנו מבררים ב-5 הבחינות הללו.
  • כלי רוחני – רצון להשפיע.
  • למציאות המדומה של עולמנו יש חשיבות, כי ממנה אתה קופץ כל הזמן לרוחניות, ונכנס אליה כמו "יש מאין".
  • האדם הוא סוג מיוחד של דרגת החי; כלפי כול דרגות החי האחרות יש הפעלה מצד הטבע בצורה החלטית, אך בדרגת האדם ישנו כביכול חופש מכיוון הצד החברתי, כדי שנוכל לעלות לעולם הרוחני מ"אין", בשלילה; בזה ישנה יכולת לאדם להרגיש את הכלי הרוחני שנמצא הפוך ממנו.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

מאמר "תורת הקבלה ומהותה", שיעור 1

  • חכמת הקבלה – שיטה איך לגלות את הבורא לנברא בעולם הזה.
  • גילוי הבורא – גילוי תכונת ההשפעה בתוך האדם.
  • מדובר בתוכנת הפעלה אחרת: קודם לכן האדם הרגיש את עצמו בתענוגים שנמצאים בו – בהווה או לעתיד; עכשיו הוא נפעל על-ידי תענוגים שהוא מרגיש שהוא יכול לגלות באחרים, וכמה שיותר; זה נקרא "גילוי הבורא לנברא".
  • תכונת ההשפעה מסובבת את כל המציאות, ולכן כשהאדם מגלה אותה בתוכו, הוא מגלה את כל פרטי המציאות הקיימים.
  • אין שום דבר טוב בצורת הקבלה שלפיה אני עובד כרגע, זהו פשוט הרגל; לכן נגד ההרגל שלנו אנו צריכים לחייב את הכוח הזר שמפעיל אותנו כרגע בצורת הקבלה – האור המקיף, לשנות אותנו, להפעיל אותנו אחרת.
  • בהשפעה אין הגבלה, כי אין צמצום על השפעה במערכת שבה אתה נמצא.
  • המקבל תמיד נמצא בחיסרון – שאין לו, והמשפיע לא נמצא אף פעם בחיסרון – תמיד יש למי להשפיע.
  • הקנאה היא התכונה החשובה ביותר, כי על-ידה ניתן לגלות רצון אין-סופי.
  • האדם הוא אותו היצור שיכול להרחיב את הרצונות שלו ללא גבול, ומיועד לתכלית הבריאה מכל שאר היצורים.
  • רצון להשפיע – גילוי רצון הזולת, והעדפתו על-פני הרצון שלך.
  • קנאה בתכונת ההשפעה שיש בחבר, היא קנאה חיובית, הבונה אותי ולא הורסת אותו.
  • אנו צריכים להציב את גילוי הבורא – תכונת ההשפעה ששולטת ומתגלה בנו, כמטרת חיינו.
  • כל תוכנית הבריאה חייבת להתממש – אין בזה ויתור וכל הנבראים ללא יוצא מן הכלל חייבים להגיע לדבקות בבורא; לאדם ישנה רק האפשרות לזרז את התהליך – זהו הדבר היחיד בבריאה בו אנו יכולים להשפיע.
  • תענוג הנמצא בהשפעה, הוא הנאה מהפעולה עצמה, ורק בצורה כזו ניתן להגיע לתענוג; בקבלה תמיד תסבול, ובהשפעה תמיד תיהנה.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"

 

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button