רשימות משיעור הקבלה היומי – 12.11.09
תיוג: בחירה חופשית, דת וקבלה, התפתחות רוחנית, חברה, מבנה העולמות, מציאות ואשליה, מקובלים, עבודה פנימית, קבלה לעומת שיטות אחרות, רוחני וגשמי, תולדות הקבלה כתיבת תגובה
חלק ראשון
- הימים רצים, ואנו לא מרגישים שאנו מתקדמים. למה למרות היגיעה שקיים משהו מעבר לחיים, אני נמצא בחוסר הכרה? התשובה היא פשוטה – מפני שהאדם לא משתמש באמצעים שעומדים לרשותו בצורה הנכונה.
- האדם לא קושר שהעלייה הרוחנית, הכניסה לרוחניות, היא בעזרת מורה, ספרים וקבוצה, ושעליו לעזוב את כל תפיסת המציאות הקודמת.
- כל הבעיה היא שאנו לא יכולים להיפטר מהגישה הישנה; עלינו להשאיר את היחס הקודם כהכרחיות בלבד, ולהשתמש במורה, בקבוצה ובספרים כאמצעי היחיד שקיים בחיים.
- ללא שינוי המעמד שלנו כלפי כל החיים, המציאות, החברה, האנושות, העבודה, וללא הסתכלות, ערכים וסדר חדשים, לא נצליח.
- החברה צריכה להציג בצורה בולטת לכל אחד את תבנית החיים החדשה, הסתכלות חדשה על החיים, שהאדם ירגיש שהוא חייב להוציא את עצמו מהתבנית הישנה ולהכניס את עצמו לתבנית החדשה; ללא זה, הוא לא יתקדם.
- הצורה החדשה – קביעת היחס שלו לכל דבר במציאות.
- מהפכה כזו לא מתרחשת ברגע אחד; בכל רגע עלי לקבל יחס חדש, ערכים חדשים, מה חשוב ומה לא בכל דבר שבמציאות, ולשים את החשיבות הרוחנית בסך-הכול במצב שאין לו גבול, ואת צורת החיים הגשמית בצורה הכרחית בלבד.
- את הבחירה החופשית רק האדם יכול לעשות.
- אין לרוחניות צורה; אתה עכשיו בונה את הצורה הרוחנית לפי הבנתך, בחברה.
- אין "עולם רוחני" – זה בתוך החברה, ביחסים בין הרצונות הרוחניים שיש בחברים.
- עליך לשנות את הטבע שלך, לא כל-כך כלפי עצמך, אלא כלפי האחרים, ואם תעשה זאת, הטבע החדש יקרא "רוחניות".
- אם אתה רוצה לשנות את העולם, תדע שהעולם הוא בפנים.
- הצורה החיצונית של האדם (תכונות, אופי וכו'), מותאמת בצורה מלאה לתיקון הנשמה שלו.
- אנו צריכים לבנות חברה בצורה כזו שתהיה כחותמת, צורה, עבור כל מי שרוצה להשתנות; זו היא ההפצה האמיתית.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם: "פתיחה לחכמת הקבלה", אות כ"ב, שיעור 9
- הרצון לא משתנה; משתנה מידת שליטת הכוונה על הרצון, במידה שהכוונה, האור והרצון יכולים להיות יחד.
- לאחר הצמצום וקבלת ההחלטה שהכול יתקבל רק בהשתוות צורה עם המאציל, המסך – אותו המכשיר שמודד את השתוות הצורה, הוא הקובע את המילוי שבבחינה ד', את מידת ההשפעה ואת קומת הפרצוף.
- ללא עביות בחינה ד', אין עביות במסך; המסך נבנה על דחייה מבחינה ד'.
- המסך נמצא לפני כל רצון ורצון בבחינה ד'; המסך זה היחס שלי לבעל-הבית בכל רצון ורצון.
- לפי התענוגים אני מתחיל להשיג את העביות שלי, ובהתאם לזה מתעוררת בי "קשיות" – התנגדות.
- כל ההבחנות הללו נמצאות ברצון אחד, בנקודה אחת; כל העבודה היא בתוך הרצון – אין דבר חוץ מרצון.
- אין לי קשר לעצמיותי, אלא רק להרגשת התענוג שלי, ומתוכה בלבד אני בונה את היחס שלי ל"בעל-הבית".
- חכמת הקבלה נותנת לנו את האפשרות, כביכול לצפות על החומר שבו אנו נמצאים מבחוץ, מתוך הנקודה שבנתה את החומר, מהאור, מהצד. בכל שאר שיטות וחכמות העולם הזה, אנו נמצאים רק ברמת החומר ומדברים רק מתוכו.
- העבודה, לשייך את החומר לאותה נקודת הניצוץ, זו עבודת המסך; בהמשך הדרך אנו מתחילים לגלות בניצוץ עולם ומלואו.
- הכרת גדלות "בעל-הבית", מגדילה את התענוג, מ"נפש דנפש" שהיה מורגש בעולם אין-סוף באור ישר, ל-"פי תר"ך פעמים", המורגשים באור החוזר.
- ברוחניות, אנו מדברים תמיד על תבניות שלמות בנות 10 ספירות, אך היחס בין הכלי הקודם לכלי החדש נמדד בתוספת האורות.
- "עלייה" – התפיסה שלי עכשיו יותר עליונה מקודם; כל הפרצופים הקודמים נכללים בי, אך אני נמצא עכשיו בתפיסה, בהכרה בדרגה חדשה.
- תמיד עובדת המלכות – מלכות עובדת עם כלי כתר, מלכות עובדת עם כלי כתר וחכמה, מלכות עובדת עם כלי כתר, חכמה ובינה וכן הלאה; את הכול עושה המלכות.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם: "תורת הקבלה ומהותה", שיעור 9
- גילוי הבורא לנברא הוא דרך נשמות המקובלים המיוחדות – מאברהם דרך משה, רשב"י, האר"י ועד לבעל-הסולם.
- ישנם כלים בתוך הכלי הכללי, שמגלים לכולנו את המציאות האמיתית, ובלעדיהם היינו ללא דרך, אבודים.
- האר"י הוא המקובל הראשון שמדבר בלשון הקבלה, ולכן יכול לברר עבורנו דברים שקודמיו לא היו יכולים לברר.
- הצגת חכמת האר"י לדורנו, היא עניינית, מדויקת ומותאמת לנשמותינו.
- "קדושה" – אהבה והשפעה לזולת; "ספרים קדושים" – ספרים המביאים אותנו להשפעה ואהבה.
- מי שקורא בספרי הקודש ולא מחפש בהם את התגלות האלוקות, כלל לא קורא את מה שכתב עליו מחבר הספר, אלא על חייו הגשמיים.
- כל משפט בכתבי הקודש, הוא מפתח לגילוי האלוקות.
- כוונת המקובלים בכתביהם, היא לא לספר או לשרטט לנו את העולם הרוחני, אלא הם כותבים לנו בצורה כזו שאם נזדהה עם הכתוב בספר, נוכל "לפרמט" את הפנימיות שלנו, שתהיה מותאמת לרוחניות, לאלוקות.
- ספר הקודש לא קיים כדי לתת לי חכמה; הרצוי עבורי זה לקבל מהספר הזה כוחות ועצות, איך לשנות את עצמי בלבד, כדי להיות "בריא".
- כל הדברים הכתובים בכתבי הקודש, השייכים לתיקון, קרו גם בגשמיות העולם הזה.
- אנו לומדים רק כדי להשתנות ולראות בעצמנו את המציאות.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"