הקב"ה אנחנו אוהבים אותך

"הקב"ה אנחנו אוהבים אותך" הצהירה הסיסמא על הרכב שעקף אותי, בדרך לעבודה. ניצלתי את השהייה ברמזור האדום, כדי להרהר במשמעות הביטוי. "הקב"ה אנחנו אוהבים אותך", איזו הגדרה עולה לנו במילון הפנימי שלנו למשמע ארבעת המילים הללו.

הקבלה מסבירה כי הבורא הוא כוח ההשפעה, כוח הנתינה. משמעות הביטוי "הקב"ה אנחנו אוהבים אותך" אם כן הוא: אנחנו אוהבים לתת.

בתחילה האדם חושב: "אני מוכן לאהוב גם את הכוח העליון, כי אני מרגיש מזה תועלת, ולכן אין לי שום בעיה להוסיף לרווח האגואיסטי שלי, גם את אהבת ה'."

אולם יש כאלה אנשים, שאינם מסתפקים בסיסמאות. ישנם כאלה שצריכים קשר, ידיעה והשגה של הכוח העליון. האנשים האלה פונים אל הכוח העליון לא מתוך הרצון האגואיסטי, אלא מתוך הנקודה שבלב, מתוך השאלה לדעת מהי מטרת החיים. ואז, גם הדרישות שלהם אחרות.

יש שני מסלולי לימוד: בראשון אני לומד כי חינכו אותי שכך שצריך לעשות, כי "הבורא צווה!". במסלול הזה יש רווח אישי ולכן הוא מנותק לחלוטין מהבורא, מכוח ההשפעה(נתינה).

המסלול השני מתחיל כשהאדם שואל למה הבורא צווה, אז הוא מתחיל לגלות שהוא הפוך מתכונת ההשפעה, הוא מגלה את האגואיזם שבו. ואז הוא יכול לתקן את עצמו בזמן הלימוד על ידי "המאור המחזיר למוטב", על ידי הכוח הרוחני שמעלה אותו לדרגת האהבה ובנתינה כמו הבורא.

במסלול השני האדם לא דורש להיות חכם, הוא אינו סופר את הדפים שלמד, אלא הוא דורש את הכוח שיתקן אותו ויביאו להשוואת הצורה לבורא, לתכונת ההשפעה,תכונת הנתינה. שני האנשים האלה יכולים ללמוד מאותם הספרים, אולם הדרישה שלהם שונה.

הרמזור התחלף לירוק, ואני חשבתי לעצמי: מה אדרוש בשיעור קבלה הבא שאלמד…

עוד בשיעור:

• הכלי תמיד קודם לאור, הכרת הרע תמיד קודמת לפעולה.
• כדי לעבור מיחס לחיצוניות אל יחס לפנימיות צריך לעבור מחסום פסיכולוגי.
• ההבדל בין גוי לבין ישראל הוא במה שדורשים מהתורה: חכמה או כוח התיקון.
• הבורא עוזר למי שרוצה להגיע אליו על ידי מכשולים.
• מתי אבוא לתכונת ההשפעה? רק בזה חייב אדם לראות את שכר הלימוד שלו.
השיעור מבוסס על – מאמר שמע קולנו, רב"ש, שלבי הסולם, מועדים – כרך ד', דף 1

לצפייה בשיעור המלא

להורדתMP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button