רשימות משיעור הקבלה היומי – 17.12.09

חלק 7654.jpgא': זהר לעם, פרשת נח, אות שס"ח

  • אנו צריכים לזכור שהזוהר ניתן לנו כדי להחזיר אותנו למצב המתוקן – נשמה אחת שמקבלת התגלות של בורא אחד.
  • כל פעולה שלנו צריכה להתחיל מ"סוף מעשה בכוונה תחילה", בכמה שאנו מסוגלים לעת עתה.
  • איחוד לא למען המטרה הנכונה, גורם להרס.
  • אם נשתדל ללכת בחיבור כדי להתקדם לקראת הבורא, כדי לייצר את אור החסדים על-מנת שיתגלה בו אור חכמה, נוכל להגיד שאנו מדברים זה אל זה ב"לשון הקודש" (קו אמצעי), ובונים את הכלי הנכון.
  • את הכול אנו מקבלים מלמעלה, אך החיפוש, איך אנו יכולים לבנות "עיר ומגדל" כשכינה הקדושה, ולא כבבל, הוא ההבדל בין "לשון הקודש" ו"לשון זרה".
  • למעשה, עד היום כל העולם נמצא בחורבן בבל, עד שלא נתחיל להקים אותו.
  • הסיבה לכל הרע בעולם היא חוסר קשר עם המערכת האלוקית.
  • בימינו, שתי הקבוצות שיצאו מבבל – הקבוצה המקורית (אומות העולם), והקבוצה שהייתה ברוחניות וירדה ממנה (ישראל), מחפשות דרך משותפת לתיקון העולם.
  • גילוי הרע, הן לאורך ההיסטוריה והן לאורך התיקון, הוא מחויב; תלוי איך ניגשים לרע הזה – אם מצד ימין, אז הרע הזה מגיע כחוק, במגמה לתיקון. לכן הכול תלוי במגמה.
  • תורת הקבלה היא התורה הפנימית, שמדברת על העולם שכלול מכול הכוחות שנזכרים בכתביה.
  • בכול רגע עלינו לחפש אפשרות חדשה להתקדמות, וההתקדמות הנכונה היא תמיד נגד הרצון.
  • נראה שבמציאות ישנם דברים רבים, אך כל העבודה שלנו היא דווקא לחבר את כל הדברים כאחד – שהפסולת היא בינינו, בין הנשמות, היכן שהייתה שבירה, ועלי לחפש איך בינתיים אני יכול למצוא, לאתר ולממש בינינו קשר.
  • בניית הכלי הרוחני היא תמיד בהרכבה בין הכוחות המנוגדים, ואף אחד מהם לא נעלם או נעדר.
  • על האדם "לתת גז" – לכוון את עצמו למטרה, וכל מה שיהיה בדרך, לא תלוי בו; לקבל כל מצב ומצב בדרך כהכרחי.
  • כתוצאה מהאופן שבו נכתב הזוהר – בקבוצה, הוא משרה את תחושת האיחוד על הלומדים אותו.
  • בירור ותיקון – זה מה שספר הזוהר עושה, לא יותר.

  dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב': כתבי בעל הסולם, "פתיחה לחכמת הקבלה", אות ע"ט, שיעור 32

  • "מ"ן" – התרשמות, בקשה שקיבל פרצוף ס"ג, מנה"י דגלגלתא.
  • התרשמויות העליון מרשימות התחתון, מולידות "פרצופי שערות", שנועדו למלא את התחתון בהתאם לדרישתו.
  • בעולם הנקודים, מתקיים בפעם הראשונה חיבור בין תכונת הבורא – בינה, ובין תכונת הנברא – מלכות.
  • פרצוף קטנות דעולם הנקודים – מלכות נמצאת בתוך בינה כנקודת הצמצום, מצמצמת את הבינה ולא מסוגלת להראות את עצמה, אך בכול זאת מתקיים ביניהן קשר במצב קטנות.
  • פרצוף גדלות דעולם הנקודים – ס"ג בונה בנה"י דגלגלתא, לא בינה, אלא מלכות שעובדת כמו כתר – בקבלה על-מנת להשפיע.
  • בעולם הנקודים לא מדובר על ס"ג עצמו, אלא על האופן שבו ס"ג ממלא את נה"י דגלגלתא, על איך הוא גורם תיקון למלכות.
  • ההבדל בין בחינות א' ו-ג' דאור ישר, הוא שבבחינה ג', אני עצמי עובד על אותה מנת הרצון לקבל.
  • בחינה ד' היא רצון ליהנות ממצב הבורא, מהסטאטוס שלו; את אותו הרצון הנברא מגלה בצורה לא ישירה מהבורא.
  • הסיבה לשבירה היא שאני לא בורא, שאני לא יכול לעשות על זה חשבון.
  • נקודת השבירה – הנקודה השחורה שממנה יצאתי, נולדתי, ועליה אני לא יכול לדלג.
  • הבורא שבר אותי בכוונה כדי להראות לי את נקודת הפער ביני ובינו; ממעלה למטה, הוא לא יכול לדלג עליה, ואני ממטה למעלה, יכול לכסות אותה, עד למצב דבקות השלימה שמעולם לא היה.

  dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג': כתבי בעל הסולם: מאמר "הסתר וגילוי של פני השי"ת", שיעור 2

  • הסתר א' – האדם מבין שהבורא מתייחס אליו טוב, אך מרגיש שהוא מתייחס אליו רע; אחוריים של הבורא – זה קשר, אבל קשר לא יפה.
  • המציאות לא משתנה – קביעת המציאות משתנה, והיא משנה את החיים שלנו מקצה לקצה.
  • הכול תלוי באיך האדם מפרש את יחס הבורא אליו בלבד.
  • ההתפתחות שלנו, הבגרות שלנו, רק זה משתנה.
  • אנו לא משנים את המציאות, אלא את היחס שלנו למציאות הקבועה.
  • בזה שאני מגלה את הבורא מתוך ההסתר, אני לומד אותו – "ממעשיך הכרנוך", ובסופה של ההכרות, אני נעשה כמוהו, וזאת המטרה – לעשות את הנברא כבורא.
  • אנו לא מגלים את הבורא, אנו מגלים אותו בנו.
  • תתקן כל דבר או בעיה בעולם הזה, אך לא כדי לטפל בה ולמחוק אותה – זה לא יעזור, יהיו בעיות עוד יותר גדולות, אלא כדי לגלות את הבורא; הכוונה, המטרה היא אחרת. זהו הפטנט להצלחה.
  • בהתעלותי מעל המקרים, אנו מגלה את פני הבורא, שמכין לי אותם, כדי שאתעלה מעליהם.
  • אנו לא הורס את ה"רשעים"; אני רוצה לגלות על-ידם את הבורא; ה"פנים" נבנים מה"אחוריים" – היחס הנכון שלי ל"אחוריים", הופך אותם ל"פנים".
  • "מתפקר" – מי שתולה את הכול במעשה עצמו, וכתוצאה מכך מנותק ממי שייצב עבורו את המצב – הבורא.
  • הערכים שלנו, התכונות והיחסים, בונים לנו רשת שדרכה אנו רואים את מציאות חיינו; הכול תלוי באופן שבו מסודרת מערכת הערכים הפנימית שלי.
  • הסתר ב'  – כאשר האדם קובע שהוא נמצא בהסתרה, בה עובדי ה' נראים לו כלא מציאותיים, ואילו שאר הבריות נראות לו כמוצלחות.
  • לא דורשים ממך להתמודד עם החיים; דורשים ממך רק דבר אחד – שתגלה את המקור על-פני כל מה שהוא מציב לך.

  dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button