רשימות משיעור הקבלה היומי – 31.12.09
תיוג: בחירה חופשית, התפתחות רוחנית, זוהר, מבנה העולמות, מציאות ואשליה, עבודה פנימית, רוחני וגשמי כתיבת תגובה
חלק א': זוהר לעם, פרשת וישלח, אות רע"ד
- המצב הכי טוב ללימוד הזוהר, הוא שהאדם מעורר את עצמו מאפס, מתוך כל התנאים שמתגלים לפניו בעולם הזה.
- בעיות העולם הזה הן לא בעיות המתקיימות בעולם הזה, אלא המדרגות הרוחניות שהשתלשלו מלמעלה וייצבו את עצמן בצורה הפוכה כלפיך, לדוגמא בנק, סופר, משפחה, עבודה – כל אלה הם תנאים שמהם אתה חייב לדחוף את עצמך, כמו דרך מסננת, ומה שיוצא מזה נקרא "יגיעה".
- דווקא כשקשה לאדם, עליו להשתדל להפריד את מציאות העולם הזה מהנקודה הרוחנית הנסתרת, ולהוציא אותה מתחת ערימת הבעיות, אל למעלה מהן.
- בזמן קריאת הזוהר, הציפייה צריכה להיות – "אני רוצה להתכלל מזה, שזה ימלא את כל התאים שלי".
- הזוהר פותח בנו את הנקודה שבלב, הוא לא בא כדי למלא לנו את רגש העולם הזה.
- עלי לשאוף שכתוצאה מהלימוד יהיה לי תיקון, ושהמילוי יבוא לכלים החיצוניים – בזולת.
- כיום, בפעם הראשונה בהיסטוריה, אנו עושים עבודה רוחנית; אנו הראשונים בהיסטוריה שמבצעים את התיקון, את המימוש.
- הזוהר מדבר רק על האדם, על מה שקורה בתוך הנשמה, איך אנו מפתחים את הנשמה ומגלים בתוכה את המציאות.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם, פתיחה לחכמת הקבלה אות ק', שיעור 40
- ספירת דעת היא לא ספירה, אלא חיסרון שהתחתון מעלה לעליון.
- בינה היא ראש לזעיר-אנפין; זעיר-אנפין נקרא "קטן", כי יש לו רק גוף – חסדים בהארת חכמה, וראשו בבינה.
- הקשר בין חכמה ובינה, נעשה כתוצאה מחיסרון שמגיע מלמטה, שנקרא "ספירת דעת".
- ספירת דעת היא כל-כך חשובה, כיוון שהתחתון גורם אותה, את הזיווג בין אבא ואמא.
- ההבחנה "דעת", נקראת ספירה, כי בלעדיה כל הפרצוף היה "מכובה", היא "מדליקה" את הפרצוף, וממנה יש אור בכל העולמות.
- ט' הספירות העליונות כלפי מלכות, הן מקורות התענוג, הלימוד, מידות ההשפעה שלה לאותו המקום שאליו היא מעבירה את האור החוזר שלה.
- ללא ט' הספירות בין הבורא לנברא, לא היה ביניהם כל קשר.
- עליית מלכות לבינה – אני מעלה את חלק הרצון לקבל שלי, שיכול להידמות במשהו לרצון להשפיע, ואת כל השאר אני מצמצם.
- מצמצום ב' והלאה, בינה נמצאת תמיד בצמצום, ופותחת את עצמה רק בהתאם לחיסרון התחתון; לכן אם לא נעורר את הבינה, לא יפתח כלום מלמעלה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם, "מבוא לספר הזהר" אות כ"ב, שיעור 7
- כל המדובר בכתבי הקבלה הוא כלפי הנשמות בלבד, אנו אף פעם לא מדברים על האור.
- אין-סוף – המקסימום שאני יכול לקלוט ולהתפעל ממנו בכלים שלי.
- מהרגע שהתחלתי לנוע לעבר המטרה, בכל רגע אני מקבל מידה מסוימת מה"אין-סוף".
- כל מדרגה עליונה נקראת כלפי "אין סוף", כי אני לא יכול לעלות אליה, אלא אם אני הולך ב"מאה אחוז" על הכול.
- "אני" – אותה הנקודה שדווקא משתוקקת להגיע לבורא, לדבקות, לייחוד, שבה אני מרגיש את המימוש הרוחני שלי; אותו הרצון "יש מאין" שיהפוך לאור.
- אנו צריכים לייצב בכל פעם את עצמנו, בצורה הנכונה כלפי מה שכתוב בספר הזוהר, ובצורה כזו אנו מכוונים כלפינו את השפעת המאור המחזיר למוטב.
- אתה לא מרגיש את החומר, אלא רק את ההשוואה בין הצורות המלובשות בו; לכן עלי לבחור בכל פעם חברה יותר ויותר מתקדמת, שתראה לי דוגמא, ממה כדאי לי ליהנות, וכך אתקדם.
- אני חייב למצוא את נקודת הקשר של לאחרים.
- כולנו נמצאים בדמותנו הנכונה באין-סוף – המצב היחיד שקיים בפועל; כל היתר חוץ ממנו, הם דמיונות, הסתרות כלפי אותה נקודת האדם, המרגישה את עצמה בעולם הזה.
- דווקא על-ידי ההעלמות בין עולם אין-סוף לבין העולם הזה, נוכל לתקן את עצמנו, בהתאם להן.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"