רשימות משיעור הקבלה היומי – 5.1.10
תיוג: בחירה חופשית, התפתחות רוחנית, זוהר, מבנה העולמות, מציאות ואשליה, עבודה פנימית, רוחני וגשמי כתיבת תגובה
חלק א': זוהר לעם, פרשת וישב, אות ק"ו
- "כנסת ישראל" – מלכות דאצילות.
- "יוסף" – יסוד דזעיר-אנפין דאצילות, המקבץ את כל תכונות זעיר-אנפין דאצילות – "אחיו של יוסף", ומעביר אותן למלכות דאצילות.
- בעת קריאת הזוהר, אנחנו פותחים את עצמנו, ומתחילים לחפש בנו כל תכונה או פעולה הנקראת בשם; אני משתדל לאתר עכשיו את הכול בתוכי.
- המחסום הוא דווקא בנו, ואני רוצה לשבור אותו עכשיו, בתיאור הדברים הכתובים בזוהר, בתוכי.
- "ברוך" – על-מנת להשפיע; "ארור" – על-מנת לקבל.
- אם האור לא מאיר, גם האדם החזק ביותר, בעל המסכים החזקים ביותר, "טועם טעם מוות" – נמצא בשליטת הרצון לקבל.
- רק החברה יכולה לעזור לנו להרגיש שאנו נמצאים תחת שליטת הרצון לקבל, ושמצב זה הוא מצב מוות.
- "נטילת ידיים" – בירור באילו כלי קבלה ניתן להשתמש ובאילו לא ניתן להשתמש. את הכלים בהם לא ניתן להשתמש מוציאים החוצה, והם יחזרו לפעול בשלבים מאוחרים יותר.
- "מים טמאים" – שליטת תכונת הקבלה על תכונת ההשפעה.
- עלינו לעשות גדר, לא לחזור ולהשתמש בזמן הירידה, באותם הדברים שבהם קבענו שלא נשתמש, כאשר היינו במצב העלייה.
- אנו לא מתקנים את רצונות העולם הזה, אלא רק את הרצונות נגד החיבור עם החברה, נגד ההתקרבות לאלוקים.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם, "פתיחה לחכמת הקבלה", אות ק"ח, שיעור 43
- בגלגלתא ישנו רק ראש אחד, כיוון שאין שם הבדל בין רשימו דהתלבשות ורשימו דעביות.
- מטבור הכללי ועד פה דראש, קיימת שליטה זרה – פרצוף ישסו"ת, שמחזיק את צמצום ב', ולא ייתן לו אף-פעם להתבטל.
- עבור התחתונים השבירה היא קלקול, אך עבור העליונים השבירה היא תיקון – "כל הפוסל במומו פוסל".
- בישסו"ת כבר קיימת התוכנית, איך להביא את התחתון לגילוי הטעות שלו, ולכן עבורו, השבירה היא קדושה, וחלק הכרחי בתיקון.
- המצב שלנו הוא הטוב ביותר עבור הבחירה החופשית, וככל שעולים למעלה, מבינים ומעריכים יותר את המצב שלמטה.
- אני צריך להבין רק מי אני, ולתקן את עצמי בלבד.
- עלי ללמוד, איך לנצל את הקשר עם הזולת, כדי לתקן את עצמי.
- אין אור חכמה שיכול להיכנס לכלי דקבלה; זו בדיוק הטעות שהובילה לשבירה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם, "מבוא לספר הזוהר", אות ל"ד, שיעור 10
- אין מבחוץ דבר – כל מה שאני מרגיש זו תמונה פנימית שלי בלבד.
- מה שלא תגיד, אתה תגיד מתוך הרגשתך ברצון; אתה בתוך הרצון, העולם בתוך הרצון – הכול בתוך הרצון, ולכן בשינוי הרצון שלך, אתה משנה את המציאות.
- כתוצאה מאשליית חלוקת תפיסת המציאות שלנו לפנימית וחיצונית, אנו יכולים ללמוד על הצורות ההפוכות מאיתנו – השפעה, אור.
- לא ניתן להרגיש אף פעם את הרצון עצמו, אלא רק את הצורה שבתוך הרצון, את הקשר בין האור לרצון – ישר או הפכי, זה כל מה שאני מרגיש.
- צריכה להגיע מלמעלה הארה מסוימת, כדי שהאדם יתחיל להרגיש שהכול מתרחש בתוכו.
- אין מה לתקן בעולם שלנו, אנו צריכים לתקן רק את הקשר בין הנשמות; השכבה שבה אני חש את המציאות כ"אני והעולם", נשארת עד גמר התיקון.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"