רשימות משיעור הקבלה היומי – 12.1.10

34.jpgחלק א': זוהר לעם, פרשת שמיני, אות מ"ט + שמעתי, מאמר ז', הרגל נעשה טבע שני

  • אין בכל המציאות, בבריאה, יותר מאור וכלי.
  • בחכמת הקבלה מלמדים אותנו כיצד להגיע למצב נעלה יותר, ביחס בין הכלי לאור, עד שהכלי ישתווה, ידמה לאור, לפי תוכנית הבריאה.
  • משה היה הראשון שכתב ב"שפת הענפים", המתארת פעולות רוחניות בשפת העולם שלנו.
  • גם ספר הזוהר כתוב בשפת הענפים, כי לא קיימת שפה אחרת שמשתמשת במילות העולם הזה, כדי לדבר בהן על המדרגה הבאה, כתוצאה מכך למשוך את המאור המחזיר למוטב, ובעזרת אותו הכוח לעלות למדרגה הזו.
  • במאמץ שלנו לתאר כל מילה ומילה כמדרגה הבאה, אנו מזמינים מכל מילה ומילה מדרגה עליונה שלה, מהשורש לענף, את אותו הכוח המחזיר למוטב, וכך בכל מדרגה ומדרגה.
  • צורות היחס בין האור לכלי, מציירות לנו את צורות המציאות שלנו.
  • תחת כל מילה הכתובה בזוהר, אנו צריכים לראות רק אורות וכלים, ואז, כשנגלה את היחס בין 2 המדרגות הסמוכות, יתבאר לנו היחס המיוחד שיש בין התחתון לעליון – איך הדרגה העליונה מציירת לדרגה התחתונה את העולם שלה.
  • בפעם הראשונה שאנו מוצאים את הקשר בין מדרגה תחתונה למדרגה העליונה לה, נקרא שאנו עוברים מחסום.
  • לרצות גילוי, זה כל מה שדורשים מאיתנו בעת קריאת הזוהר.
  • הזוהר נותן לך את היכולת לראות את הקשר בין מה שאתה מרגיש עכשיו, ובין אותן הסיבות, הכוחות שמייצבים את התמונה שלך.
  • תיקון יכול להיות רק מדרגת הקיום של העולם הזה, ולכן תפיסת מציאות זו נשארת עד גמר התיקון; התמונה לא משתנה, האדם רק משיג בכל פעם שורשים גבוהים יותר, סוג אחר של קשר בין ענף לשורש.
  • בזמן קריאת הזוהר, אני רוצה להרגיש אותנו כרצון אחד, מיוחדים.
  • לאורך כל ספר הזוהר, מדובר על פרצוף זעיר-אנפין, שבו ישנם כל הכוחות שמתקנים אותנו, כשאנו נכללים במלכות.
  • ההרגל הוא היגיעה, וכתוצאה ממנה, האור פועל עלינו יותר ויותר, ומקרב אותנו להשגת הרוחניות.
  • בזמן הלימוד, ההרגל להשתדל לראות את המציאות האמיתית, זו היגיעה שלנו, זו קריאת הזוהר.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב': כתבי בעל הסולם, "פתיחה לחכמת הקבלה", אות ק"כ, שיעור 49

  • עד אמצע בינה – תכונות השפעה; מאמצע בינה ומטה – תכונות קבלה.
  • צמצום ב' – עבודה עם חצי מהרצון; קח את כל הרצונות שלך, תחתוך מכולם את החצי העליון שלהם ובהם תעבוד, ואת החלקים הנותרים תשאיר מצומצמים.
  • צמצום א' – אתה יכול לעבוד עם כל הספירות בעל-מנת להשפיע; צמצום ב' – אתה יכול לעבוד רק עם 5 ספירות בעל-מנת להשפיע.
  • עולם אצילות הוא עולם מיוחד שיוצא לאחר השבירה – אף פעם לא היה לפניו מצב, שבו יש רצון מקולקל וצריך לבנות ממנו משהו.
  • בשבירה נשברו כל הרצונות הגדולים, אך פחות מ-א' דעביות לא נשבר. לכן לאחר השבירה נשאר רשימו א'-שורש מצומצם בצמצום ב', לא שבור.
  • צורת אצילות מספקת כדי לבנות לנו את כל התיקונים.
  • לאחר צמצום ב', אנו אומרים במקום א'-שורש, חג"ת-נה"י, כדי לציין שיש כאן עבודה ב-ג' קווים.
  • כל הזוהר מתאר לנו עבודה ב-ג' קווים בלבד, כי זו שיטת התיקון שלנו.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג': כתבי בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", אות א', שיעור 1

  • אדם המפותח דיו, מתחיל לשאול שאלות על מהות החיים. מתחת לזה, זו דרגת החי ובה חכמת הקבלה כלל לא עוסקת.
  • היכן שלא ניתן לחקור את המציאות בצורה מדעית, זוהי פילוסופיה, שתביא את החוקר לתוצאות לא טובות.
  • לאחר שאנו מגבילים את עצמנו לעיסוק רק בחומר ובצורה מלובשת בחומר, אנו צריכים ללמוד כיצד לקשור את המדרגה הנוכחית שלנו למדרגה עליונה יותר, וכך אנו נכנסים לרוחניות.
  • ספר הזוהר מיועד לכל אחד, וישפיע גם על אדם שיתחיל לקרוא בו ללא הקדם רצון מצידו.
  • מטרת כנס "זוהר לעם" 2010, היא לייצב את עצמנו בצורה הנכונה מול ספר הזוהר, כי הוא מקדם ומעלה אותנו לדרגה עליונה יותר.
  • הבעיה היא לא בזה שהבורא ברא אותנו מקולקלים, אלא בזה שאנו לא פונים אליו לתיקונים.
  • הבעיה היא לא בך, אלא בקשר שלך עם החברה, והבעיה בחברה היא, האם היא מכוונת למטרה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button