רשימות משיעור הקבלה היומי – 31.1.2010
תיוג: בחירה חופשית, התפתחות רוחנית, זוהר, חינוך וקבלה, מבנה העולמות, מציאות ואשליה, עבודה פנימית כתיבת תגובה
חלק א': זוהר לעם, פרשת מקץ, אות ז', שיעור 2
- כרגיל, לפני שאנו קוראים ספרי קבלה, ומיוחד בספר הזוהר, אנו צריכים לכוון את עצמנו אל המטרה.
- ביחס להשפיע לזולת, אגלה רצון חדש; אם אפתח קשר נכון לכל הרצונות שנמצאים מחוץ לי, הם יהיו הרצון שלי. זה הכלי של העולם הרוחני, המקום הרוחני נמצא מחוץ לי.
- יחס המקבל כלפי דומם, צומח וחי הנמצאים מחוץ לי, מכניסים אותי להרגשת "גהנום", ויחס המשפיע כלפיהם, מכניס אותי להרגשת "גן עדן".
- כדי לשכנע את עצמו שהרוחניות נמצאת מחוץ לו, על האדם לבקש עזרה מבחוץ, מהקבוצה.
- כל לימוד הקבלה הוא כדי לעזור לנו להשיג את היחס הנכון דלהשפיע ודאהבה כלפי הזולת, ולמצוא בו את הבורא והשכינה שורים בו יחד – "הוא ושמו אחד".
- הקשר ביני לבין האחרים זו הנשמה שלי.
- תיקון ההסתכלות שלי קובע הכול; אם אני רואה ב"עין טובה" – הכול טוב, ואם אני רואה ב"עין רעה" – הכול רע.
- תיקון ההסתכלות – אור חוזר.
- עלינו לתאר את הבורא בקשר עם החברים, ומשם לבקש את העזרה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם, "פתיחה לחכמת הקבלה", אות ק"ל, שיעור 56
- גלגלתא-עיניים דכתר דנקודים כלל לא שייכים לשבירה, כי הם כלים דהשפעה, לכן פרצוף עתיק לוקח רק את החלק העליון הזה ועובד עימו, ולכן עתיק נעתק מהשגת התחתונים.
- אריך-אנפין כולו קדוש, אך כולו בקבלה – אור החכמה.
- כלפי התחתונים, אין יותר גדול מראש דאריך-אנפין.
- התענוג העצום מהגילוי "למי אני משפיע" הוא הגורם לשבירה, בו הנברא מגלה את עצמו במעמד הבורא, וכנגד תענוג זה לא היה לנברא מסך.
- "ל"ב האבן" הוא כל התענוג העצום מהמעמד שהתגלה בשבירה.
- השבירה זה גילוי גדול מאד של אופי הפער, שאותו הבורא למסור לנברא בצורה ישירה, לכן הוא חייב להישבר ואז להתגלות.
- עולם התיקון, אצילות, לא יכול להיבנות אם אין לידו כלים שבורים – עולם הנקודים, ממנו הוא לוקח חסרונות, ועל-ידם הוא מביא את עצמו לתיקון.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", אות ט"ז, שיעור 8
- ההבדל בין שתי הגישות – דרך תורה ודרך ייסורים, הוא ההבדל בין שני העולמות, וכאן היא הבחירה החופשית שלנו.
- אנו עובדים עם אותם המצבים והרשימות בשתי הדרכים, ההבדל הוא לעבור אותם ברצון או מתוך הכרח.
- דרך האור היא קלה וקצרה; היכן שאנו מרגישים קושי, סימן ששם נמצא האגו שלנו, וסימן שלא הכנו את עצמנו בצורה הנכונה.
- "לעולם יראה אדם עצמו כאילו חציו חייב וחציו זכאי" – שהבחירה החופשית נמצאת בידיו בכל רגע.
- הכול תלוי ברצון בלבד – אין שום הגבלות בגוף או ברצון הנוכחי שלנו.
- הבעיה היא רק ביחס שלי לרצון – על-מנת לקבל או על-מנת להשפיע, ולא ברצון עצמו.
- לא התכונות שלי רעות, אלא היחס שלי אליהן הוא רע; שום דבר לא נהרס אלא השימוש בו משתנה. קשה לנו לאתר זאת בנו, כיוון שזה שייך לקשר ביני לבין הזולת, שבו אנו לא רוצים לעסוק.
- עם השכל שלך אתה מתקדם בדרך ייסורים, ועם השכל של הקבוצה אתה מתקדם בדרך תורה – זאת הבחירה, זאת העבודה.
- כל העבודה שלנו היא בבניית הכלים, וככל שמתקדמים והכלי נעשה משובח יותר, הוא ריק יותר.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"
31 ינואר 2010 בשעה 17:07
תודה רבה על הלינקים, בדיוק מה שחיפשתי