רשימות משיעור הקבלה היומי – 22.3.2010
תיוג: בחירה חופשית, התפתחות רוחנית, זוהר, חברה, מבנה העולמות, משבר עולמי, עבודה פנימית, קבלה לעומת שיטות אחרות כתיבת תגובה
הכנה לשיעור: כתבי בעל הסולם, מאמרי שמעתי, מאמר י' -"מהו ברח דודי בעבודה"
- הכול תלוי ברצון, ורק לרצון המסודר, המכוון, המעוצב נכון אנו צריכים.
- אנו צריכים לזהות, שכל העולם הוא הופעת הבורא במגוון אופנים, רעים וטובים, חיצוניים ופנימיים; כל מה שמחוץ לנקודת ה"אני" הוא הבורא.
- מטרת הבורא היא אחת – לקרב אליו את הנברא.
- ההפרעות הן לא הפרעות, אלא תוספת רצון, שעל-פניה יש לנו הזדמנות להתקרב לבורא.
- כל הכתבים שאנו לומדים, מיועדים כדי לקשור אותנו לבורא.
- כדי לעבור את כל המצבים בצורה הנכונה, אנו זקוקים למאור המחזיר למוטב, הטמון בכתבי הקבלה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק א': זוהר לעם, פרשת "וירא", אות קנ"ט, שיעור 8
- בזמן קריאת הזוהר, עלינו להשתדל לרכז את כל המציאות לאחד; הכול זה הנשמה שלי, ומה שאני מרגיש, אני מרגיש בתוכה בלבד.
- "בורא" – הכוח הפנימי הפועל בתוך הנשמה; הסיבה לכל המציאות, אותו על האדם לגלות כמקור החיים שלו.
- בזה שאני משתדל להכיר את נשמתי בזמן הלימוד, אני פותח את הכלי שלי, את העולם שבו אני נמצא באמת, אך כעת הוא נסתר ממני.
- ניתנה לנו ההזדמנות להיעזר בקבוצה, בחברים – החלקים הפעילים מתוך כל המציאות שקיימת בהרגשה שלי, שאיתם אני יכול לעבוד בצורה הדדית ולהתקרב זה לזה, ודרכם להתקרב לכל יתר המציאות.
- "אברהם" – התכונה הרוחנית הראשונה, הבסיסית, שהאדם מגלה – חפץ חסד.
- "יצחק" – שמאל, בינה (בן י"ה), גבורה, מקור הקליפות, דרגה חדשה בעביות חדשה, עזר כנגדו – כוח שגדל מול אברהם, ובו האדם מגלה שני כוחות גדולים, נכונים, הקשורים בבורא.
- "זעיר-אנפין" – הכוונה להשפיע שנפרסת על-פני הרצון לקבל.
- "צדיק" – מי שמרגיש שטוב לו, ללא קשר למה שהוא מעיד או חושב על עצמו; אנו צריכים להגיע למצב שאנו מרגישים שאנו מקבלים את הטוב המוחלט, מהטוב המוחלט.
- לא חשוב אם אתה צדיק או רשע – חשובה המגמה שלך.
- אין אדם שיכול – יש אדם שמבקש, ויש אדם שלא מבקש כי לא חשוב לו; הכול תלוי בחשיבות, ולכן אנו זקוקים לחברה שתעלה לנו את החשיבות.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בעל הסולם, "בית שער הכונות", אות מ"ו, שיעור 15
- כאשר פרצוף תחתון מתלבש על הפרצוף העליון לו, נקרא שהוא משיג אותו.
- "סתרי תורה" – פרצופי ג"ר דאצילות, שאותם אנו לא משיגים עד גמר התיקון הכללי.
- גם עתיק וגם ראש דאריך-אנפין מכונים "עתיק", כי שניהם פרצופים שלמים הנעתקים מאצילות.
- מטבור הכללי ומטה, כל המדרגות מסודרות באופן שגלגלתא-עיניים דתחתון מלובשים על אח"פ דעליון.
- התלבשות זה הכול; דרכה אנו מקבלים את כל הסימנים להתקדמות, את כל ההנהגה וההשגחה.
- כל מה שאני רואה, מרגיש וחושב, זה אח"פ דעליון; אין דבר שאני יכול לתאר לעצמי, שהוא תחתון ממני.
- מבנה עולם האצילות מורכב באופן כזה, שהוא שומר על כך שלא תתרחש יותר שבירה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם, מאמר "האומה", שיעור 5
- מתוך הבנת הגישה של בעל הסולם במאמריו החברתיים, נדע איך להתייחס בצורה הנכונה למצב החברתי בימינו.
- לא ניתן לאחד את בני האדם באמצעות אמצעי העולם הזה, מכיוון שרצון לקבל אחד, לא מבין את הרצון לקבל השני.
- לא ניתן להגיע לשיתוף בתוך הרצון, אלא רק במטרה משותפת, שלכבודה כל אחד מוותר על שלו, על השליטה שלו באחרים.
- חיבור לעת צרה לא מקדם, מכיוון שהוא קיים רק כדי לסגור את האנשים ולא לפתוח אותם, ולכן כאשר הצרה תסתיים, האגו יחזור לסורו.
- לא יכול להתקיים קשר בין בני האדם, אלא דרך תכונת ההשפעה, הבורא.
- חכמת הקבלה לוקחת את כל המציאות שלך, ומתחילה להסביר לך מה אתה מרגיש, ואיך אתה יכול לסדר אותה בצורה הנכונה.
- כל המציאות נמצאת בתוך האדם בלבד, כולל הבורא – כוח פנימי הטמון בך, ואם אתה מעוניין בכך, הוא יבוא וישפיע עליך.
- עלינו לפרוש בפני כל אדם את האמת כולה, ובהתאם לדרגתו, רצונו ויכולתו, הוא יתקשר למטרה.
- "יציאת מצרים" – יציאה מתוך האטימות, הסגירות של האגו שלנו.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"
22 מרץ 2010 בשעה 12:31
אני לאו דווקא מכבד את הפרשנות האחרונה.
אטימות וסגירות אגו הן לא על אותו משקל