רשימות משיעור הקבלה היומי – 11.4.2010
תיוג: בחירה חופשית, דת וקבלה, התפתחות רוחנית, זוהר, מבנה העולמות, משבר עולמי, עבודה פנימית, עם ישראל, רוחני וגשמי כתיבת תגובה
הכנה לשיעור: שמעתי, מאמר פ"ט, בכדי להבין את דברי הזוהר הקדוש
- על-ידי האור שברא אותו, האדם יכול לשנות את עצמו ולגלות דרגת התפתחות נוספת לדרגות הדומם, הצומח והחי, הנקראת "אדם" – הדומה לאור. כדי לעשות את התיקון הזה, ניתנה לנו חכמת הקבלה.
- לפני שפותחים את ספר הזוהר, צריכים להבין לשם מה עושים זאת, לשם מה הוא נכתב, איזה שינוי הוא צריך לעשות בי, מה אני דורש ממנו וכתוצאה מאיזו דרישה יבוא המאור וישפיע עלי.
- הקריאה בזוהר היא לא קריאה בספר היסטוריה, מיסטיקה או סגולות גשמיות; הסגולה היחידה היא, אם אני מכוון את עצמי נכון, הקריאה שלי בספר הופכת להיות כלי לשינוי עצמי, וכך אני גם מגיע לפתוח את הספר.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק א': זוהר לעם, פרשת "שמות", אות ו', שיעור 2
- "נביא" – מקובל שהגיע לדרגת הנבואה, או לבינה, "שמיעה", או לחכמה, "ראייה".
- "בני ציון" – בני יציאה, נפילה, ירידה, הנופלים מדרגתם הרוחנית וכתוצאה מכך מרגישים שהם בגלות.
- גלות וגאולה הם דברים יחסיים, תלוי מאיזו דרגה האדם נופל ולאן.
- "גלות" – הרגשת ניתוק מרוחניות; אדם שלא מרגיש במשהו את הרוחניות, לא יכול להרגיש את עצמו בגלות.
- ללא רצון, ללא אגו, ללא גילוי היצר הרע, אין מה לעשות עם התורה.
- לא בודקים את קשר האדם עם הבורא לפי קרבה אליו, אלא עד כמה שהאדם נמצא בתוך האגו שלו, למטה, ובהתאם לנחיצותו, לכוח הדרישה שהוא מעלה, מודדים את קרבת הבורא אליו.
- ההתפעלות מהלימוד תלויה בעיקר בחברה.
- בזמן הלימוד, אם אתה משתדל ולא מבין כלום, סימן שאתה מפתח את החוש ולא את השכל, וזאת דרך ההתקדמות הנכונה.
- האדם צריך לדאוג מאד שיהיה לו חיסרון לרוחניות, כי אחרת אין תכלית לחייו.
- רצוי שהאדם יקשור את כל חייו לרוחניות, כי כל חייו מגיעים מהמקור הזה.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': כתבי בבעל הסולם, "בית שער הכוונות", אות ע', שיעור 22
- גדלות דעולם הנקודים מתקיימת תחת צמצום א' – כל הספירות הן שלמות ולא מחולקות ל-2 חלקים, והתקשרו מלכתחילה לאגודה אחת בזיווג שבראש.
- העבודה בצמצום א' שונה לחלוטין מהעבודה בצמצום ב'; בצמצום א' אני עובד עם הכל, ללא הגבלה בכל הכלים, ובצמצום ב' אני חותך את הכלים עד הבינה.
- "תורה" – מערכת המתקנת את הכלים השבורים, ומביאה אותם להזדהות עם הבורא.
- "רצון להשפיע" – רצון זך עד כדי כך שניתן להרכיב עליו כוונה על-מנת להשפיע; כלי שלא מושך אורות, בביטול כלפי העליון.
- "אור דגדלות" – אור שמושכים ברצון לקבל, בעביות נוספת; יש לו מה לקבל אך גם מה לתת.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': כתבי בעל הסולם, מאמר "הגלות והגאולה", שיעור 3
- "עם ישראל" – קבוצת אנשים שהתחברה במטרה להגיע לאיחוד בין בני האדם, כדי להידמות לאלוקים, ולהיות עימו בדרגת הדבקות.
- "ביאת המשיח" – תחילת הגאולה האחרונה, בה הבורא רוצה להתגלות לכל בני האדם; לתהליך זה ישנו זמן קצוב ובמידה שנפיץ את חכמת הקבלה, נגיע למטרה במהירות ובקלות, ואם לא נעשה את המוטל עלינו, הטבע יחייב אותנו לעשות זאת בייסורים.
- עם ישראל זכה להיות מחובר לבורא, רק כדי להפיץ את התורה – שיטת תיקון היצר הרע, לכל האנושות, על-מנת שתגיע לדבקות בבורא; זהו היעוד שלנו ואת זה עלינו לפרסם בלבד.
- העצמאות שלנו היא עצמאות מהאגו שלנו, לטובתנו ולטובת הבורא.
- "לשמה" – למעלה מהאגו, גאולה; ניתן להגיע למצב זה רק על-ידי לימוד חכמת הקבלה.
- "לא לשמה" – הסתפקות במעשה בלבד, גלות.
- גילוי הבורא – גילוי תכונת ההשפעה והאהבה בתוך האדם.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"