רשימות משיעור הקבלה היומי – 4.8.2010
תיוג: בחירה חופשית, דת וקבלה, התפתחות רוחנית, חברה, מבנה העולמות, מציאות ואשליה, משבר עולמי, עבודה פנימית, עם ישראל, רוחני וגשמי, תלמוד עשר הספירות כתיבת תגובה
חלק א': כתבי רב"ש כרך א', מאמר "והיה כי-תבוא אל הארץ"
- התיקון הוא בהדרגה – בהרבה מדרגות, הבחנות, פעולות, בזה אחר זה, עד שהרצון בא ומיתקן.
- הרצון משתנה רק על-ידי האור העליון, וכמו שהוא ברא אותו, כך הוא משנה אותו.
- כל מה שמדובר עליו בתורה, הוא רק תיקון הרצונות שבאדם.
- "ארץ העמים" – רצונותיי המכוונים לטובת עצמי בלבד. "ארץ ישראל" – רצונותיי המתוקנים לאהבת הזולת. "ארצות תבל" – רצונותיי שלא ניתנים בינתיים לתיקון.
- "יהודי" – מי שרוצה לתקן את הרצון לקבל. "אומות העולם" – מי שלא רוצה לתקן את הרצון לקבל.
- "תפילין של יד" – תיקון להשפיע על-מנת להשפיע, תשובה מיראה. "תפילין של ראש" – תיקון לקבל על-מנת להשפיע, תשובה מאהבה.
- "הבורא" – תכונת ההשפעה והאהבה שאני משיג, ששורה ברצונות המתוקנים שלי, ממלאה אותם ושולטת בהם.
- האור הוא הכוח הפנימי שבכלים, שמתקן אותי.
- אם אתה לא בונה את עצמך כטוב, אתה לא תגלה את הטוב.
- הכל זה הרצונות שלי בלבד, ואני ניגש אליהם בצורה הדרגתית כדי לתקנם.
- "גבר" – מי שלא מתפעל מהמצבים הפנימיים שלו, שיכול לקבץ בפנים את הרצונות ולפעול מעליהם. ההצלחה בזה תלויה ב-99% בחברה ואחוז אחד באדם עצמו.
- ישראל זה לא עם, זו קבוצה שהולכת ישר-אל.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ב': זוהר לעם, פרשת "לך לך", אות ש"ל, שיעור 20
- "הבורא מזווג זיווגים" – עושה קשר בין הכלים ומתגלה בהם, ולזה אנו צריכים לכוון בעת קריאת הזוהר.
- במעמד שבו האדם מגיע לתיקון, הוא רוצה ומסוגל להשתמש בעל-מנת להשפיע רק בקומץ קטן מהרצונות שלו, ובכל היתר עדיין לא.
- אנו לא יודעים מה זה חיבור ברוחניות; החיים הרוחניים שאתה רוכש הם משותפים, הם יכולים להיות רק בשניים, ב"אנחנו", כי מה שאתה מקבל, אתה מקבל בחיבור עם השני – יש לך גוף משותף – כלי הנשמה, ובו אתה מקבל את אור הנשמה.
- ספר הזוהר כתוב בלשון שנראית לנו מובנת והגיונית, אך זה לגמרי שקרי. בצורה הזו מביאים לנו סיפור שמאד זר ורחוק מאיתנו, ולכן עלינו להתייחס לספר לא כסיפור, אלא כקוד, סוד, סדרת ההוראות רוחניים שבהם אין לי כל נגיעה, והקשר שלי עם זה הוא במידה שאני רוצה שהקוד הפנימי שטמון בספר ישנה, יתקן אותי.
- הקושי או הכבדת הלב שקיבלתי עכשיו, הם אותם הרצונות האגואיסטיים שלא רואים כל תועלת בהתפתחות הרוחנית, ועלי להתעלות מעליהם.
- אנו מקבלים התעוררות כדי לצבור כוחות, ובהם להשתמש בזמן הירידה, לכן ההתקדמות היא בזמן הירידה בלבד.
- הקפדנות בזמן הירידה היא כל העבודה; בכל מצב, האדם צריך להרגיש שהוא נמצא בדיוק באותם שלבי העבודה, אחרת הוא לא יתקדם.
- כל העבודה היא בזמן הקשיים, בלילות.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ג': תלמוד עשר הספירות, כרך ו', חלק ט"ו, עמ' א' תרצ"ו, אות י"ג, שיעור 7
- מלכות דזעיר אנפין מתלבשת על יסוד דמלכות, ולמלכות שבמלכות אין על מה להתלבש.
- אין למלכות כלים, 10 ספירות – למטה הכל שבור, והמלכות צריכה לקבל אותן מזעיר אנפין.
- זעיר אנפין מקבל מבינה 2 כוחות – עבור עצמו ועבור המלכות, וקודם הוא מבצע תיקון על עצמו ולאחר מכן הוא נותן למלכות.
- קטרוג הירח בא כדי להראות לתחתון שהוא לא מסוגל לתקן את עצמו כדי לקבל אורות, שקיימים בו רצונות אך חסר בהם תיקון חסדים.
- ממטה למעלה, הנברא עושה דבר חדש, כלי שלא היה קיים קודם – כלי קבלה על-מנת להשפיע.
- הכלים לאחר השבירה הם לא הכלים הישנים, אלא כלים חדשים שהתהוו כתוצאה מהתגלות השנאה, ולכן כל כלי הוא גדול פי תר"ך פעמים.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
חלק ד': כתבי בעל הסולם, הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, אות ז', שיעור 7
- ישנן רק 2 דרכים להגיע למטרה – "בעיתה" או "אחישנה".
- בכל רגע האדם צריך להרגיש שהוא נמצא על פרשת דרכים – ללכת בדרך "אחישנה" או "בעיתה".
- בדרך "בעיתה" אתה מקבל כוחות טבע שפועלים כנגד האגו, בכדי ליישר אותך לעל-מנת להשפיע. וב"אחישנה" אתה מתחיל לשכנע את עצמך בעצמך על-ידי הסביבה, שכדאי להיות בהשפעה, ובהתאם לזה מביאים לך את המאור המחזיר למוטב, שמביא אותך להשפעה.
- כל עם ישראל חייב להרגיש שיש פה את שיטת התיקון, ולהגיש אותה לכל העולם.
- בכל ההכבדות והקשיים, האדם צריך לראות פנייה ישירה מהבורא אליו, שנועדה לגרום לו להתקדם ולהבין שהוא מאחר בתיקון.
- אנו יכולים למנוע עשרות שנים של ייסורים בדרגת הדומם, בפעולה אחת קטנה שתמשוך אור מלמעלה.
- העולם מסודר בצורה כזו, שאם אתה רוצה לעשות את הפעולה הנכונה, הכל מסתר בצורה כזו שתאפשר את ביצועה.
- עלינו לראות את כל המציאות כמכלול אחד – עליות וירידות כצעד אחד, ושלא יכול להיות האחד ללא השני.
- הסביבה צריכה לחייב את האדם לזכור שהדבקות בבורא היא הדבר הטוב ביותר, ואז הוא יוכל להתקדם ללא סבל גופני.
- הייסורים מתגלים מפני שהאדם לא יכול לחבר בין האור לרצון, כי הם מנוגדים זה לזה. על-ידי ההתנגדות, האדם נותן אפשרות לאור ולרצון להתחבר.
לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור
לחצו כאן למעבר למדור "שיעור הקבלה היומי"
5 אוגוסט 2010 בשעה 6:38
תודה רבה חברים על כתבים מדהימים