אודות קבלה לעם

“קבלה לעם” היא תנועה מגוונת, הכוללת אלפי תלמידים בארץ ובעולם שעוסקים בלימוד חכמת הקבלה. כל תלמיד בוחר לעצמו את המסלול ואת היקף הלימוד המתאים לו, לפי רצונו ויכולתו האישית.

בשנים האחרונות התפתחה “קבלה לעם” לתנועה חינוכית התנדבותית, המגישה לכל המעוניין בכך את מקורות הקבלה האותנטיים בשפה בהירה. המסר העיקרי שאותו מפיצים “קבלה לעם” הוא אחדות העם וחינוך לאהבת הזולת.

חכמת הקבלה שמתגלה בימים אלה ברוב עם הייתה מוסתרת לאורך שנים והמתינה לרגע שבו נהיה בשלים למימושה. במציאות של ימינו היא הופכת לרלוונטית יותר מתמיד, ותופסת את מקומה כפתרון שיכול לאחד את חלקי העם והעולם השונים ולהביא את כולנו, הן ברמה האישית והן ברמה הכללית, למקום טוב יותר.

הרב ד”ר מיכאל לייטמן

הרב ד”ר מיכאל לייטמן היה תלמידו ועוזרו האישי של הרב ברוך שלום הלוי אשלג, בנו הבכור של מחבר פירוש “הסולם” לספר הזוהר, הרב יהודה אשלג. הרב לייטמן חיבר למעלה מ-30 ספרי קבלה שתורגמו לשפות רבות, ומעביר מדי יום שיעורים והרצאות המשודרים בשידור חי ברשתות טלוויזיה שונות וברשת האינטרנט. כמו כן הוא מכהן כנשיא “מכון המחקר ע”ש הרב אשלג” (ARI – Ashlag Research Institute) ובעבר היה חלק מ”מועצת החכמה העולמית” (World Wisdom Council).

לאחר פטירת הרב”ש בשנת 1991, הקים הרב לייטמן את קבוצת המקובלים “בְּנֵי ברוך”, וקרא לה על שם מורו. בשנת 1995, לפי ציווי המקובלים להתחיל להפיץ את חכמת הקבלה ברוב עם ולכלל האנושות, הקים הרב לייטמן את תנועת “קבלה לעם” – התנועה ללימוד והפצת חכמת הקבלה. כיום “קבלה לעם” הינה תנועה בינלאומית ענפה, הכוללת כשני מיליון תלמידים בארץ וברחבי העולם.

פעילות “קבלה לעם”

“קבלה לעם” הוקמה על בסיס התפיסה כי “רק בהתפשטות חכמת הקבלה ברוב עם נזכה לגאולה השלמה” (בעל הסולם – הרב יהודה אשלג).

לפיכך מציעה “קבלה לעם”, באמצעות מגוון רחב של ערוצים, שיטה מדעית ובדוקה לכל מי שהתעורר בו הצורך למצוא ולהבין את משמעות חייו, תוך מתן הדרכה קפדנית והכוונה לתלמידים מתחילים ולמתקדמים:

קבלה באינטרנט

האתר קבלה לעם מציג את חכמת הקבלה האותנטית באמצעות שלל מאמרים, ספרים וכתבי מקור. באתר ספרייה עשירה וייחודית, ומגוון אפשרויות להכרות מעמיקה עם החכמה, כמו גם ארכיון המדיה ובו למעלה מ-10,000 פריטי מדיה, ספרים להורדה חופשית ומאגר מידע עצום הכולל טקסטים וקובצי וידאו ואודיו בשפות שונות.

קבלה בטלוויזיה

“קבלה לעם” הקימה חברת הפקות צעירה ודינמית – ARI Films – המתמחה בהפקת תוכניות טלוויזיה חינוכיות לערוצי טלוויזיה ברחבי העולם בשפות שונות.

ב-24 בנובמבר 2008 נפתח “ערוץ הקבלה“, ערוץ 66, בחברת הלווין YES, וכעבור מספר חודשים גם בחברת הכבלים HOT. הערוץ משדר חינם 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, ומגיש מגוון רחב של תוכניות המסבירות את מאורעות חיינו על פי חכמת הקבלה לצופים מכל הגילאים. כל תוכניות הערוץ משודרות מאולפני הטלוויזיה של “קבלה לעם”.

בנוסף על כך, מנויי HOT יכולים לצפות בשיעור הקבלה היומי של הרב לייטמן וקבוצת המקובלים “בני ברוך” בערוץ “קארמה” (אפיק 39), בין השעות 03:10-06:00 וגם בתכניות נוספות בין השעות: 07:00-08:00, 13:00-14:00, 19:00-20:00.

“קבלה לעם” עוסקת גם בהפקת סדרות לימודיות ב-DVD, סרטים דוקומנטריים ועזרי לימוד.

“בית קבלה לעם”

“קבלה לעם” הקימה מרכז לימוד והרצאות בשם “בית קבלה לעם”. במקום אולם הרצאות גדול המשמש להרצאות מרובות משתתפים, ואולם קטן המשמש ללימודי קבלה בקבוצות קטנות יותר. ההרצאות והקורסים השונים מתקיימים בשעות הבוקר ובשעות הערב. ההרצאות עוסקות במגוון נושאים, מבוססות על מקורות הקבלה האותנטיים ומתאימות למתחילים ולמתקדמים כאחד. בנוסף, קיימים מספר סניפים ללימוד חכמת הקבלה ברחבי הארץ.

ספרי קבלה

ספרי הרב ד”ר מיכאל לייטמן נכתבו בשפה בהירה ופופולרית ומבוססים על רעיונותיו המרכזיים של בעל הסולם. הם מהווים הכנה הכרחית למתחיל ומשמשים כ”גשר” בין הקורא העכשווי לכתבי המקור. ספרי הרב לייטמן בשפה העברית יצאו לאור בשתי סדרות עיקריות: סדרת “הקבלה וחכמת החיים” מבית “קבלה לעם”, וסדרת “קבלה למעשה” מבית “המכון למחקר ע”ש הרב אשלג”. ספרי הרב לייטמן ניתנים להורדה חופשית באתר “קבלה לעם” וכן לרכישה  בחנות הספרים הוירטואלית.