החיים הם מסע מרתק – דרך כל העולמות לעבר גילוי הבורא

מקובלים הם אנשים שחיים בעולם הזה, ויחד עם הרגשתם את העולם הזה הם מרגישים קשר עם הבורא, לפי מדת השתוות צורתם עמו. מידות שונות בהרגשת הבורא נקראות “עולמות”.

המילה “עולם” נגזרת מהמילה “העלמה”. העולמות זוהי מערכת העלמה על האור, על השפעת הבורא לנבראים. הכוונה היא שהעולם משמש כמסננת שמעלימה ומקטינה את כמות האור, כמות התענוג שמגיעה אל האדם.

ישנו כוח אחד הפועל במציאות – כוח ההשפעה, הבורא, והוא סידר מערכת שדרכה הוא משפיע לנברא במגוון אופנים. כאמור, “עולם” הוא מדת גילוי או הסתרה של הבורא כלפי הנבראים. ההסתרה המוחלטת נקראת “העולם הזה” והתחלת הרגשת הבורא היא המעבר בין “העולם הזה” לעולם הרוחני. בין ההסתר לגילוי השלם ישנן חמש מדרגות כלליות של התגלות חלקי הבורא לנבראים. חלקים אלה נקראים “עולמות”.

עוד בשיעור:
• ללא נשמות אין עולמות. לכן כל מערכת העולמות נמצאת בכוח ולא בפועל, עד שתגענה נשמות שתגלנה אותם.
• בעולם האצילות אין כלל כיסויים על האור. רק מתחתיו, מפרסא ומטה, בעולמות בריאה, יצירה ועשיה, ישנן מדרגות, חסרונות, טוב ורע, וכן הלאה. כל ייעודם של עולמות ההסתר – עולמות בי”ע, הוא לגרום לנו לפתח רצון להתעלות מעליהם, לעבר גילוי הבורא, כדי לבנות את עצמנו ובסופו של דבר להתכלל בעולם אצילות.
• כיסויי עולמות בי”ע, מבצעים באור המופשט שינוי כלפי הנשמות, כמעין זכוכיות צבעוניות שצובעות את האור כלפי המביט דרכן.
• באור אין שינויים, כל השינויים הם באופן העלמת האור. על הנברא לכסות את הרצון-לקבל שלו ב”מסכים” בהתאם למסכי העולמות המכסים את האור המופשט. בכך הנברא ינטרל את מסכי ההסתרה ויוכל להתייחד עם האור העליון. מכאן אנו יכולים להבין שדווקא על-ידי ההעלמה, הנברא יכול להשוות את תכונותיו לתכונות האור.
• בעוד שההתפתחות הגשמית מתרחשת כמו מעצמה, כל צעד בהתפתחות הרוחנית חייב להיות בהקדם רצון מצד האדם. האדם חייב לתאר לעצמו מהי מדרגתו הרוחנית הבאה ולרצות להגיע אליה בטרם יתקדם לעברה.
• תהליך הבריאה ידוע מראש, מתחילתו ועד סופו. לאדם נותרה הבחירה בזירוז ההתפתחות לעבר תכלית הבריאה בלבד.
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – הקדמה ל”פתיחה לחכמת הקבלה”, אות י”א, ספר “קבלה למתחיל”, עמוד 275

לצפיה בשיעור המלא

להורדת MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button