רשימות משיעור הקבלה היומי – 20.10.09

777.jpgחלק ראשון

  • במשך התפתחותו, עוברים על הרצון לקבל שהבורא ברא מספר שינויים:
  • בהתחלה האדם מסכים עם הרצון שלו, לא מתנגד לו ומבצע מה שהוא רוצה, ולא מבין שזה לא הוא רוצה – חוסר הכרה מוחלט.
  • לאחר שמתחיל להתעורר באדם ניצוץ קטן מעולם אחר, מרצון אחר – רצון להשפיע, הוא מתחיל להבדיל בין “אני” ו”אני רוצה”; שזה לא אני שרוצה אלא הבורא מחדיר בי כעת רצונות חדשים, אבל האם אני רוצה אותם?
  • אדם שהתעוררה בו הנקודה שבלב, מתחיל לחלק את מציאותו ל-3 חלקים: הבורא, הרצון שמשתנה ומגיע ממנו, והאדם עצמו שמרגיש את הרצון שלו.
  • יחד עם התעוררות הנקודה שבלב מביאים את האדם לספרים, למקור, ושם הוא מתחיל להבין את כל המתרחש – שיש מטרה, שעליו להתייחס באופן שונה אל עצמו, אל הרצון ואל הבורא, ואז הוא יוכל להשתתף בכל המערכה הזו.
  • אותו אדם מתחיל להבין מתוך הלימוד ומתוך מה שקורה לו, שיש כאן איזו מלחמה; שאם מדובר על הרצון – אין מה לעשות, הבורא שולט בכל רגע ורגע, אך הוא לא מסכים לביצוע הרצון בצורה אוטומאטית. הוא מתחיל להבין שרק בזה יש לו בחירה חופשית – איך לנהל את הרצון המשתנה.
  • ביחס האדם – איך להשתמש כל פעם ברצון שמתהווה בו, הוא יכול להגיד, להביע משהו.
  • המטרה היא תענוג; אבל איזה מן תענוג?
  • כתוצאה מלימודיו וניסיונו המצטבר, האדם מתחיל להבין שכל מה שעובר עליו מגיע ממקור גבוה מאד – המשפיע, כדי ללמד את האדם להתקדם לדרגתו.
  • האדם צריך להשתדל להרכיב את כל פרטי המצב, שרק יתחברו ביניהם במתכונת חדשה; בזה הוא בונה את עצמו דומה לבורא.
  • ה”אני” הזה, הוא תחילת ה”אדם” שבאדם, שמבדיל בין “אני”, “הרצון” שלי, ו”הבהמה” שמממשת את אותו הרצון.
  • האדם זה נקודת הביקורת על עצמו, הכוח המברר.
  • את ההרכבה הזו מבצעים על-ידי הקבוצה והמאור המחזיר למוטב, שבעזרתם אתה צריך למצוא את המקור מעל האגו שלך.
  • ההבדל הגדול בין חכמת הקבלה לבין שאר שיטות העולם, הוא מי קודם – הדעת או ה”אמונה מעל הדעת” – אני או הבורא, תוך שמירה על העביות והתחברות לבורא מעליה.
  • הנקודה שמתחילה להתקשר עם הנקודות האחרות, היא שמרגישה את העולם הרוחני.
  • כתוצאה מהחיבור של כולם יחד, שבו לכל אחד אגו משלו ורצון להתקשר מעליו, הם מוצאים מקום חדש, רצון חדש, בזה אנו מגלים בינינו משהו שלישי – הכלי הרוחני.
  • הקשר בינינו הוא החשוב והוא הרוחניות; כל אחד ואחד הוא גשמיות, ונעלם בסופו של דבר.
  • בזה שהבורא “מרגיז” את האדם, הוא רוצה שתתייחס אליו.
  • העונש הגדול ביותר הוא ניתוק מהבורא, והשכר הגדול ביותר הוא להיות עימו בקשר – בהסכמה לכל דבר, רק לא להיות בניתוק ממנו.
  • ללא קו שמאל אין כלום, אין התקדמות; בלי קו שמאל אין קו ימין; עלינו להגדיל את קו ימין על-פני האגו הגובר והנשאר.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

כתבי בעל הסולם: “פתיחה לפירוש הסולם”, אות ס”ו

  • בראש פועלים אותם הכלים כמו בגוף, רק בתנאי שאני בודק בכמה אני מסוגל לקבל על-מנת להשפיע ובכמה לא, ומה שיש בראש מתפשט לאחר מכן בגוף.
  • הפעולות שנעשות בפה דראש הן כולן בדבקות, ותחת חסות הכוח העליון, שמחזיק אותי, ואני נמצא בראש שלי בו – הוא “מארגן” לי את הראש, ולאחר שבדקתי כמה אני יכול לקבל בראש, אני מקבל בפועל.
  • ראש הפרצוף נבנה כתוצאה מביטול גוף הפרצוף בעליון, שרוצה לבנות את עצמו על-ידי הדבקות הזו ובשמירת העליון.
  • העליון מלמד אותי חכמה, שכל, איך להיות למעלה מהרצון לקבל, יחד עם זה שאני נמצא בו.
  • כוח ההשפעה, כוח החסד, זה מה שפועל בכל פרצופי האצילות, ובכלל בכל, כי כולם הם ענפי ס”ג.
  • הגדלות בכל פרצופי אצילות, היא רק כדי להוליד או לשמש לפרצופים התחתונים.
  • בעולם הנקודים כל הפרצופים הם בגדלות, אך מפרצוף אצילות והלאה, יש רק גדלות מחויבת, כדי להוליד את התחתון.
  • הפרצוף התחתון הוא כהמשך של העליון, שנמצא על-פניו ובעזרתו עושה את התיקון.
  • אח”פ דעליון מצטייר כלפי התחתון כחושך – יתר השפעה; אם אני מסוגל לבטל את עצמי ולהידבק בעליון בעזרת העליון, אני מקבל ממנו את הכוח לעשות זאת.
  • הקבוצה והלימוד הם אמצעים גשמיים, שעל-ידם אני מזמין כוח להידבק בעליון.
  • ההסכמה עם העליון מספיקה לזה שהוא יתחיל לעבוד עלי; ואז אני מתחיל להרגיש, להעריך את ההשפעה – עד כמה היא גבוהה; פתאום אני מקבל מהעליון כלים – שלהשפיע זה רווח גדול יותר מלקבל, ואז אני נדבק בעליון והוא מתחיל ללמד אותי מה עלי לעשות עם ההערכה כלפי ההשפעה שקניתי.
  • לאחר שטעם, ראה וקיבל מהעליון הדרכה (נה”י דעליון הנמצאים בתחתון), התחתון יכול לעשות זאת עם הכלים שלו.
  • “דבקות” – כאשר נעלם ההבדל בין מה שהעליון עושה ובין מה שהתחתון עושה בעצמו – שגלגלתא ועיניים ואח”פ התחברו לפרצוף אחד; מאותו הרגע והלאה, התחתון יכול להתנתק ולטפל בעצמו.
  • במידה שאני יכול לבטל את עצמי כלפי חבר, יש לי עליה למעלה.
  • דווקא מתוך זה שיש תחתון ועליון, כתוצאה מהקשר ביניהם, התחתון יכול לעלות.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

כתבי בעל הסולם: “מהות חכמת הקבלה”, שיעור 3

  • הבורא רוצה שהנברא, הרצון לקבל, ירגיש אותו, יבין אותו, ויגיע למצב המושלם – להיות בהשפעה כמו הבורא, כמו האור.
  • הרצון לקבל מרגיש מה יש או אין בו (מר ומתוק) – הרגשה, והבחנות – לקבל או להשפיע (אמת ושקר) – מחשבה, הרגשה על הסיבה.
  • כתוצאה מזה שיש בו את הבחנת הנברא והבחנת הבורא, הרצון לקבל נמצא ביניהם בבירורים, מלחמות ובטישות.
  • הויה – כל הצורות שיכולות להיות ברצון לקבל – מהצורה הפשוטה עד המורכבת ביותר.
  • כל חכמת הקבלה מדברת רק על פירוש 4 ההבחנות הנמצאות בתוך הרצון לקבל – הויה – חכמה, בינה, זעיר-אנפין ומלכות.
  • ההבדל בין מדעי העולם הזה ובין חכמת הקבלה הוא שבמדעי העולם הזה אנו לומדים רק על התנהגות החומר, ובחכמת הקבלה אנו לומדים על הכוחות הפועלים בחומר – רצון הבורא ורצון הנברא.
  • ההרגשה הריקנית דוחפת את החומר להתפתחות.
  • ברגע שהאדם מתחיל לפתח נטייה להכיר את הבריאה, את עצמו ואת מה שקורה לו, נקרא שתבנית ה”הויה” שבו מתחילה להתבהר, להתעורר; אז מתחילה הדרך ממטה למעלה.
  • “אדם” – אותו הכוח, אותה היגיעה שאנו ממציאים ויוצרים בעצמנו.
  • כל פעולה שלנו בבריאה מתוך הרצון שלנו, זה לא אנחנו; אם אנו באים לחיבור בינינו נגד הרצון, נגד הבורא כביכול שניתק בינינו, זו פעולה מצד הנברא, שלא באה בצורה ישירה מהבורא, והתכונה שנקנית בזה נקראת “נשמה”.
  • הבורא לא יכול לתת לנו נשמה, והיא לא נמצאת בנו מלכתחילה; הנשמה זהו אותו המאמץ שעל-ידו אנו בונים דבר חדש שלא היה קיים קודם לכן.
  • הרשימות מתממשות כתוצאה מהמאמץ שלנו, אך הדבר החשוב הוא לא הצורה שהתממשה, שהיא דומם, אלא המאמץ, היגיעה שלנו – זהו ה”אדם” שבי.
  • מה שעולה בחזרה זה לא אותו החומר שהשתלשל ממעלה למטה – הרצון לקבל והאור שהשפיע עליו; אנו עולים ממטה למעלה כבני אדם.
  • במידה שאתה מקבל חומר הקשור לרוחניות, ונמצא באותו הזמן במצב הקרוב לרוחניות – בחיבור עם האחרים, אתה “שומע” אותו.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי”

תגובה אחת ל- “רשימות משיעור הקבלה היומי – 20.10.09”

  1. תגובה מאת סמדר-דבורה:

    בסופו של דבר בראשית ואחרית ,היא הרגשת האמת בשלמות ,כשאני מרגיש בכל הרמות של הגוף הלב והמוח שהכל ברצף שלם של זכרון הווה ועליון.
    ולגבי הדיון הפרטני אינני בקיאה בכלל אני מכירה רק את הכלל שאומר ואהבת כמו שאלוהים לרעיך כמוך.

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button