רשימות משיעור הקבלה היומי – 24.6.2010

3465.jpgחלק א’: כתבי רב”ש כרך א’, מאמר “עניין השפעה”

  • הפעולה לא חשובה, העיקר הכוונה – מי מרגיש את הפעולה, אני או מישהו אחר.
  • אני רק מכונה שתמיד שוקלת את כדאיות הרצונות שלה, ונמצאת כל הזמן בחשבונות על כמות היגיעה תמורת השכר.
  • כדי לתת לנו אפשרות לעשות פעולת למעלה מהטבע שלנו (למעלה מהדעת), הבורא חילק את המציאות שלנו ל-2: אני והסביבה, כך שעל-ידי השפעת הסביבה עלי, אוכל לשנות את הערכים שלי בהדרגה וכך להגיע להשתוות עם הבורא.
  • האדם בנוי כך שהוא מקבל מהסביבה כל דבר כאמת, ללא ביקורת מצידו ולכן הכול תלוי בסביבה, עד כמה שהיא תשחק לפניו.
  • אם הסביבה תשפיע עלי שהשפעה זה חשוב, ארוץ אחרי ההשפעה.
  • אנו צריכים לראות את הסביבה כאמצעי, כמנוף, שעל-ידה אנו יכולים לנהל את ההתפתחות שלנו ולהגיע לרוחניות.
  • בדיקת הכוונה על-מנת להשפיע היא פשוטה – מי האדם רוצה שייהנה מפעולתו.
  • “על-מנת להשפיע” – לא מרגיש את ההנאה כתוצאה, אלא כחומר דלק על-מנת לגרום הנאה לזולת.
  • “עשיית נחת רוח ליוצרו” – פעולה נקייה בעל-מנת להשפיע, ללא שום חזרה לעצמו.
  • האדם לא מסוגל לברוח מהרצון לקבל בעצמו, אלא רק בעזרת האור העליון, ולכן אם הוא מסוגל למסור את הרווח לשני בעצמו, זו בטוח לא השפעה.
  • הבדיקות האם אני משפיע או לא, צריכות להביא אותי בסופו של דבר לצעקה לאור שיברר לי את הכלים, וזאת כבר פעולה נכונה.
  • החיסרון חייב להיות מבורר, ואם נברח מהבירור, אף פעם לא נגיע לזה.
  • אם האדם באמת רוצה להשפיע, ההסתר נעלם.
  • להיות כמו הבורא זה להיות כמוהו בהכול, וחוץ מהכוח שאתה חייב לקבל ממנו בכדי לעבוד, אתה המפעיל, המנהל, העושה את הכול.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: זוהר לעם, פרשת “ויצא”, אות קי”ח, שיעור 8

  • מלכות דאין-סוף זו מלכות דאצילות, וכל מה שנמצא מתחת אליה, שייך לה.
  • “ארץ הקדושה” – רצון שכולו קדוש, על-מנת להשפיע. “ארץ אחרת” – רצון על-מנת לקבל.
  • סיפור התורה הוא כמו הוראה, איך אנו מאתרים את הכוחות הללו ומסדרים אותם לפי התמונה שהתורה מתארת לנו, עד שנקבל את אותה התמונה הפנימית הרוחנית הנכונה, וכך אנו עוברים תמונות, מדרגות, ואז הסיפור הופך לגילוי.
  • בתורה, אני, מי שקורא אותה, הוא הגיבור המרכזי.
  • אור ההשפעה יכול להגיע אלי רק דרך הקבוצה.
  • בקשר עם האחרים, אני מרגיש את תכונת ההשפעה – אותו הקשר עם האחרים שעליו התורה מדברת.
  • “אין סוף” זה כשהזמן מתקצר לאפס – הכול נמצא באותו הרגע, הזמן והמקום.
  • אני מקרין בעצמי לפני את תמונת העולם החיצוני שלי, ובזה ניתנה לי האפשרות לברר את טבעי האגואיסטי כלפי חלקי החיצון.
  •  dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם, “פתיחה לפירוש הסולם”, אות ע”ג, שיעור 23

  • כל התיקונים הם איך לאתר ימין ושמאל בצורה הנכונה, וזאת חכמת הקבלה.
  • שלושת סוגי התחברות בין ימין ושמאל – עיבור, יניקה ומוחין, שאותם אני צריך ללמוד מלמעלה וליישם על עצמי למטה.
  • הכול מתקיים על-ידי הרשימות, שתמיד קובעות מה איתנו ומה יהיה לנו.
  • במלכות דאין-סוף לאחר השבירה, ישנה הכנה – הרשימות השבורות מכל המצבים הקודמים, ט’ הראשונות, תכונות הבורא בצורה הפוכה, בעל-מנת לקבל – האגו שבתוך האדם.
  • כל הקדושה הפכה לקליפה ונמצאת בנו כהכנה שלמה לתיקון, חוץ מההפעלה שאנו צריכים להפעיל.
  • רשימו דעביות – רושם ממה שחסר לי עכשיו; רשימו דהתלבשות – רצון שהיה בו האור ועכשיו מביא לי את החיסרון שלו.
  • רשימו דהתלבשות הוא תמיד מנוף לעלייה.
  • ברוחניות נמצא רק רחם דעליון – מלכות דאין-סוף ואנחנו נמצאים בתוכה כנקודה בלבד – שורש דעביות, א’ דהתלבשות. עכשיו עלינו להשתדל להתחבר לדופן הרחם, להיכנס למגע החיצוני ביותר עם העליון, להתבטל כלפי העליון. העליון הוא החברה – כך העליון מציג את עצמו כלפי.
  •  dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

  • חלק ד’: כתבי בעל הסולם, הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, אות א’, שיעור 1

    • המקובל הוא מדען שמגלה את המציאות, וכל פעם רואה שורשים יותר ויותר עמוקים, וכשהוא מגלה הבחנה אמיתית יותר, גילויו הקודם כבר נחשב כלפיו כשקר.
    • כל מדרגה הבאה כלפי המדרגה הנוכחית, היא אמת כלי השקר.
    • עד סוף הדרך, אתה מתקדם בזה שאתה מבולבל בדרגתך ומתקן אותה.
    • ישנן נשמות השייכות לאור המקיף, השייכות יותר להוראה, וישנן נשמות השייכות לאור הפנימי, הגדולות בהשגתן.
    • התורה מושגת מהסוד, דרך דרש ורמז ורק בסוף אנו משיגים את הפשט – הכול נמצא בגלוי.
    • השגת הסוד – שהכול לא מובן, שהבורא נסתר מהאדם בתורה ושם הוא יכול להשיג אותו, זו השגה גדולה.
    • “אל מסתתר” זו תחילת הדרך.
    • עד שאנו לא מגיעים לפשט המלא, ישנו חשש שהתורה תהיה עבורנו סם המוות – השתוקקות למילוי, במקום סם החיים – תכונת ההשפעה, האמת הטהורה.
    • רק בעבודה בסביבה האדם יכול לבדוק את עצמו, מהי בדיוק כוונתו.
    • בכל מילה ומושג בתורה, ישנן 4 דרגות ההשגה, פשט, רמז, דרש וסוד.
    • עברית זו שפה מיוחדת, שכל מילה ומילה שבה מגיה מתוך מהות המילה – אותיות, גימטריות, צורת הביטוי, השמיעה, ההבנה והטעמים מאותה המילה.
    • ביסודה של השפה העברית נמצאים הכלים והאורות, והשפה באה רק כדי להעביר לנו את התהליך הרוחני לכל עומקו.
    • מקור שאר השפות מלבד השפה העברית הוא אגואיסטי, ברמת העולם הזה ולכן הן משתנות לאורך השנים. השפה העברית לא השתנתה לאורך השנים מכיוון שמקורה הוא נצחי, רוחני ובנוי על-ידי קשרי האורות והכלים.
    • בלימוד, לפני הכול צריך להיות מחובר עם החברה, וכל היתר הם רק אמצעים שבהם אני מבטא את החיבור עם החברה.
  •  dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

     dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button