רשימות משיעור הקבלה היומי – 30.10.09

123.jpgחלק ראשון

  • מטרת הבריאה היא להיטיב לנבראים.
  • כדי לברוא את הנברא, צריך להפוך אותו, שיהיה הפוך מהבורא – אם הבורא הוא כוח ההשפעה, האהבה, הטוב, אז נברא רצון לקבל ההפוך ממנו – כוח הקבלה.
  • הרצון לקבל צריך לעבוד כמו הרצון להשפיע, ואז הוא יהיה בכל מה שיש לכוח העליון – נצחיות, שלמות, ואז נוכל להגיד שהבורא הוא טוב ומיטיב.
  • את הכול אנו משיגים “בהפוך” – “יתרון האור מן החושך”; הכול בא אלינו מתוך השוואת הדברים ההפוכים – חושך ואור, כי כולם מגיעים אלינו מהניגודיות הראשונה, בין הבורא לנברא.
  • אנו צריכים לשמור על הניגודיות; שני דברים הפוכים נמצאים בנו – הרצון לקבל, ועליו אנו צריכים להשיג כוונה על-מנת להשפיע. על שניהם לגדול שווה בשווה, ולגדול למקסימום.
  • הרצון לקבל לא נשבר, נשברה הכוונה – לפני השבירה הוא רצה להשפיע את התענוג למישהו אחר, כדי להנות בזה ל”בעל-הבית”, ופתאום הוא מרגיש שהמילוי כל-כך נעים וכובש אותו, והוא לא יכול לחשוב באותו הזמן על “בעל-הבית”.
  • הכוונה היא כלי, ולכן היפוך הכוונה, מעל-מנת להשפיע לעל-מנת לקבל, נקרא “שבירת הכלים”.
  • הכוונה קובעת את גובה, אופן ואיכות הפעולה.
  • כל מה שאנו מפתחים בחברה האנושית, בא מתוך התפתחות האגו האנושי.
  • כאשר האגו מגיע לשלב הסופי שלו, הוא מגיע לשלב האגו הכולל – כל האגואים הקטנים שלנו מתחילים להיות מחוברים; זה גורם ליותר בעיות מצד אחד, אך מצד שני זה דוחף אותנו לתיקון האגו.
  • בימינו הגענו לסיום ההתפתחות הטובה, ולכן מתגלה בנו הטבע השני – אותה כוונת ההשפעה שנעלמה מאיתנו בעולמות העליונים, מתחילה להתגלות.
  • בעבר, הרגישו את הניצוץ אנשים בודדים, שהפכו למקובלים שבכל דור ודור, אך בדורנו קיימים המונים, שמרגישים תכונה חדשה שמתעוררת בהם ודוחפת אותם קדימה.
  • בשלב מאוחר יותר מתעוררת באדם השאלה – “למי אני מהנה?”; האדם מתחיל להרגיש שהתענוג האמיתי הוא לא בקבלה אלא בהשפעה.
  • כאשר מביאים את האדם לחכמת הקבלה, משחררים אותו בהדרגה משליטת העליון, כדי לתת לו בחירה חופשית לכיוון המטרה.
  • מימוש גשמי – הכול מתרכז וצריך להתגלות בי; מימוש רוחני – שימוש בטבע שלי כבאמצעי – לא אני הוא האובייקט, אני זה האמצעי להתעלות.
  • ההתקדמות יכולה להיות רק על ידי הסביבה – כוח חיצון שחשוב לי יותר ממני.
  • הרע שעליו מדובר בחכמת הקבלה הוא רק כלפי החברה שמשתוקקת להידמות לבורא.
  • סביבה היא מושג רוחני – אני נמשך לנקודות, לרצונות הללו שנמשכים לבורא, נמצאים איתו בקשר, ולרצונות הללו אני רוצה להגיע; חוץ מזה, כל היתר זה גופניות.
  • לאחר שהאדם נגע בחכמת הקבלה ורוצה להתקדם בה, כל ההפרעות הן מסוג אחר, ומעליהן הוא צריך לעלות.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

כתבי בעל הסולם: “פתיחה לחכמת הקבלה”, שיעור 2

  • בעולם אין סוף נבראו האור והכלי יחד, וכדי לקדם את הרצון לקבל בפועל, הוא יורד 5 דרגות עד לעולם שלנו – 5 העולמות – 5 דרגות הסתרת האור והתגלות הרצון, ובמידת ההעלמה, הרצון לקבל נעשה יותר מגושם, גרוע ועבה.
  • הרצון לקבל לא משתנה אף פעם – בירידת העולמות הרצון רק מתגלה.
  • כשמתחיל להתגלות האור הקטן ביותר עלינו – הנקודה שבלב, אנו יכולים להתחיל להגביל את השפעת האור עלינו על-ידי הסביבה, וכמו דרך מגבר, אני יכול למשוך יותר את האור עלי, ואז הרצון לקבל שלי הופך להיות יותר רוחני, ובו אני מגלה תופעות רוחניות – פעולות האור בתוך הכלי.
  • החיבור שאנו צריכים לעשות בקבוצה שלנו, זה ממש בניית הכלי הרוחני.
  • העלייה שלנו היא תמיד בהתגברות על הרצון, התעלות מעליו והפיכתו לקדושה.
  • גשמיות – רק בעולם הזה; רוחניות – מעל העולם הזה.
  • העולם הזה – מה שאני מרגיש בתוכי; העולם הרוחני – מה שאני מרגיש באחרים.
  • “ישראל” – רמת רצון שכולו מכוון לאל.
  • אין לנו יותר מ-ד’ בחינות דאור ישר – הויה, שם ה’ – בכלי זה מתגלה כל האור.
  • הרצון זה העתקה, לבוש על האור ואין לו מעצמו כלום, לכן אין לאף יצור את היכולת לעשות פעולה בעלת רצון עצמאי.
  • לאחר בריאת הרצון וייצובו, הבורא עוזב את הנברא – הנברא מתרוקן מהאור וכשזה קורה, הנברא מתחיל להרגיש שהאור חסר לו ולהשתוקק אליו.
  • להשתוקק לאור – להשתוקק להיות כמו האור.
  • במצב הסופי, הנברא נעשה מוקדם לאור – הוא קובע והאור מקיים.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

כתבי בעל הסולם: הקדמת “פי חכם”,שיעור 6

  • אם האדם לא עוסק בחכמת הקבלה ומתקן את נשמתו, הוא חייב להתגלגל שוב, עד שיעשה זאת.
  • דבר מלבד חכמת הקבלה לא עוזר לאדם להגיע למימוש מטרת הבריאה.
  • אנו נמצאים בעולם הזה כי רק מכאן אנו יכולים להתעלות ולהגיע להשתוות עם הבורא.
  • בחכמת הקבלה לא מתחשבים בגוף הבשרי, כי זו דרגת החי ואין מה לתקן בה; מה שיש בנו הוא אותו הרצון המיוחד שמגיע מלמעלה – הנשמה, שאותו צריך לאתר ובו לטפל.
  • עלינו להשתדל לראות במקום התמונה הגופנית, את הרצונות של כל אחד, ולהתחשב ולהתעסק רק איתם, כי רק איתם ניתן לעשות משהו, כל השאר מנוהל בצורה מלאה מלמעלה.
  • זמן, תנועה ומקום בעולם שלנו, לא משפיעים על המדרגות הרוחניות.
  • ביחסים בינינו, אנו לא פועלים לפי המרחק הפיזי, אלא לפי השתוות הצורה, וכך זה גם ברוחניות.
  • אנו צריכים להתייחס לבריאה רק לפי השתוות או ריחוק הצורה – זהו החוק הראשון שהבורא ברא.
  • זמן רוחני- כמה פעולות כבר מימשתי בזה שהתקרבתי.
  • הכלי שלי הוא כלי קבלה ולעולם לא יכול לתת; מה שאני יכול לעשות זה להתחבר לזולת ברצון אחד, וכשהרצון שלו הופך לשלי, אני ממלא אותו.
  • חכמת הקבלה – חכמה איך לקבל, שבזה אתה הופך להיות משפיע.
  • חכמת הקבלה התגלתה בבבל העתיקה – שיטת חיבור כל בני האדם לכלי אחד; כיום מתגלה אותו המצב הגלובאלי, ולכן מתגלה החכמה בימינו.
  • חכמת הקבלה היא שיטת תיקון כל העולם, ולכן אין לקשור אותה דווקא ליהדות או לכל דת אחרת.
  • יהדות היא אורח חיים, ולא קשורה במאומה לרוחניות.
  • אין קשר בין תיקון הנשמה, וצורת החיים בעולם הזה.
  • להתפלל לבורא אפשר רק בדבר אחד – להיות כמוהו, וזה מה שהאדם צריך באמת.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי”

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button