רשימות משיעור הקבלה היומי – 3.8.2010

zolaam.jpgחלק א’: כתבי רב”ש, כרך א’: מאמר “אלה תולדות נוח”

  • התורה מספרת על מה שקורה באדם אחד, כאשר “אב” הוא הסיבה, ו”בן” הוא התוצאה ממנה.
  • “תולדות נח” – כל מה שקורה בכל אחד ואחד, שפותח את עצמו על-ידי האור המחזיר למוטב.
  • “יראה משום שהוא רב ושליט” – יראה מתוך כבוד לתכונת ההשפעה, משום שהיא השולטת.
  • האדם יכול לסדר את חשיבות ההשפעה על-פני חשיבות הקבלה, רק בעזרת הסביבה והלימוד, עד שהשפעת הסביבה תהיה חזקה יותר ממה שיתעורר בו, והוא יהיה מוכן לעשות פעולות השפעה לבורא.
  • “הקדוש ברוך הוא” – תכונת ההשפעה והאהבה, ששורה וממלאה את כל הנבראים, בתנאי שהם מתחברים ביניהם.
  • הכוונה הנכונה: כל החיים שלי, מציאותי ואני עצמי, הם אמצעי על-מנת שתבוא ממני רוח – תכונת ההשפעה.
  • עבודה למעלה מהדעת – לא לשרת לרצון שיש לי עכשיו, אלא לרצון גבוה יותר, שנראה כעת מחוץ לי, אך במדרגה הבאה שלי הוא יהיה שלי.
  • אח”פ דעליון – כלי קבלה חיצוניים, שאני משרת להם במוחי, במקום לשרת לאח”פ שלי שנמצא במדרגה נמוכה יותר.
  • העליון מתחלק ל-2 חלקים: כלי – רצונות הזרים שאותם אני צריך לחבר לעצמי, והאור שבהם – אור העליון.
  • רק החברה קובעת כמה חומר דלק יהיה לי למטרה, כתוצאה ממידת השפעתי אליה. לכן הכל תלוי בי, ועד כמה שאהיה מסוגל לעורר אותם, כך אקבל.
  • שאלות “מי ומה” שמתעוררות בנו, הן שאלות על מהות ההשפעה, וכאשר הן באות, עלינו תחילה להודות עליהן, מכיוון שהן תוצאה מנקודת המפגש בין “משה” ל”פרעה”, וזוהי כבר דרגה מתקדמת.
  • ההתקדמות נגד כל ההפרעות שמתגלות, יכולה להיות רק בחברה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: זוהר לעם, פרשת “לך לך”, אות ש”ב, שיעור 19

  • מבשר (רצון) הבהמה, אנו יכולים לעלות על-ידי הדם (רצון הדומם) המקשר בין 2 המדרגות, לדרגת האדם.
  • על מי שרוצה להרגיש ולהבין את הזוהר, להכין מקום – החיבור בין כולנו, ששם יכולים להתברר דברי הזוהר.
  • האדם נקרא “מלאך”, כאשר הוא מבצע פעולות ללא שכל – מישהו חושב והוא מבצע, זהו כוח המבצע ללא בירור. לכן בפקודה “נעשה ונשמע”, את חלק ה”נעשה” אנו עושים כמלאכים, וכתוצאה מזה שאנו עושים את הפעולות ללא הסכמה וידיעה ברורה לשם מי ומה, כי זה שייך לדרגה עליונה יותר, אנו זוכים לדרגה העליונה יותר, ל”נשמע”. זהו אופן הגדילה הטבעי ובצורה זו מתפתח כל דבר בטבע.
  • לקטן אין ראש, רק גוף לבצע, ועל-ידי זה שהוא מתבטל כלפי הגדול, הוא קונה את ראש הגדול וכך הוא גדל. זהו העיקרון היחיד שעל-ידו ניתן לעלות ממדרגה למדרגה, הן בגשמיות והן ברוחניות.
  • לפי הרצון לקבל, ההיגיון, לא ניתן לעלות למדרגה עליונה יותר, להוליד בן.
  • אסור לדאוג על זיכרון או על הבנה, אלא על הלב בלבד – האם הוא רוצה להתחבר יותר לאחרים או לפחות מבין שהוא לא רוצה בזה.
  • בזמן שיעור הזוהר, אנו צריכים לדאוג לעבודת האור המחזיר למוטב.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: תלמוד עשר הספירות, כרך ו’, חלק ט”ו, עמ’ א’ תרצ”ג, אות ז’, שיעור 6

  • למי שלא מבין, יש מקום לתת כוונה.
  • אנו קולטים את החומר במידה שהוא קרוב לכלים שלנו. לכן כל הפעולות שמתחילות להיות מקשר בינה ומלכות, כבר קשות יותר עבורנו ודורשות תיקון על-מנת שנזהה אותן, ולכן האדם שלומד על זה נמצא בבלבול ובשכחה, ועליו להבין זאת ולהשתוקק לתיקון הכלים ולא להבנת הכתוב.
  • עלינו לדאוג רק לחיסרון בזמן התפילה, והתפילה העיקרית היא בזמן הלימוד.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: כתבי בעל הסולם, הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, אות ו’, שיעור 6

  • אנו צריכים לרכז את כל היוצרות שבנו לכיוון אחד- השגת מטרת הבריאה, כי לשם זה אנו נמצאים במצב הנוכחי, ואם אנו מכוונים את הנטיות שלנו לזה, אנו פועלים בהתאם לתוכנית שבטבע וכתוצאה מכך זוכים ליחס הנכון מהטבע וחיינו בכל הרמות מועילים ומורגשים כטוב.
  • בשימוש בחכמת הקבלה, אנו מקצרים את הייסורים ועוברים דרך התפתחות קצרה וקלה במקום דרך ארוכה וקשה.
  • אנו צריכים להביא כלים בחסרונם הגדול ביותר, מהמצב הרחוק ביותר ועד המצב הקרוב, כדי שיוכלו להתמלא בכל אותו האין סוף, באור שהבורא הכין עבורנו.
  • רק בהיפוך הצורה, אנו עושים כלים לקבלת האור.
  • הנברא הנמצא באין סוף הוא ללא הבחנות, ובהשתלשלותו עד לעולם הזה, דרך השבירה, הוא נמצאות בו כל הרשימות וההבחנות שבעזרתן הוא יוכל לעלות בחזרה לאין סוף.
  • אם יש לך מילוי לכלים, אז רק לכלי אתה צריך, ולכן אנו שמחים ברשעים שמתגלים, כי בהיפוכם אנו מביאים את האור.
  • את הרשימות משבירת הכלים, אני מגלה בניסיוני להתחבר לחברים, ואז אני דורש שיבוא האור ויתקן אותם.
  • לעומת ההתפתחות בעולמנו, שכולה ברצון לקבל ולכן ניתן לצפות בה את המצבים הבאים, בהתפתחות הרוחנית שלנו, אנו מתקדמים למצבים שאנו לא יכולים לראות מראש.
  • מערכת העולמות היא מערכת בלימה, שנועדה לרכך את תגובת מערכת אין סוף כלפי פעולות הנברא המנוגדות לה, ובצורה הזו הוא יוכל להתפתח בהדרגה, עד שירכוש די כוח ושכל כדי לבצע את הפעולות הנכונות במערכת אין סוף.
  • אנו צריכים תמיד לבדוק את עצמנו, האם אנו נמצאים ב”אחישנה” – מושכים את המאור המחזיר למוטב, לכלים המבוררים שאותם צריך לתקן.
  • דרך “בעיתה” היא לא דרך, אלא מצב שבו האדם סופג מכות, שיובילו אותו בסופו של דבר לדרך “אחישנה”, שבה הוא יהיה חייב לעשות בחירה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button