רק קיום חוקי הטבע הרוחני יוציא את האנושות ממצב של משבר

מדוע הטבע “מעניש” אותנו? מדוע מדור לדור, למרות כל השפע הניצב לפנינו, עדיין אנו חשים חוסר סיפוק, חוסר בטחון וחוסר באושר?

המקור לכל מה שקורה עמנו בעולם הזה הוא בעולם הרוחני, המהווה שורש וסיבה לכל. כדי לתקן את מציאות חיינו, עלינו לעבור תהליך על-טבעי, המסובב על ידי גורם עליון, תהליך שאין ביכולתנו לתפוס בעזרת השכל שלנו בלבד.

עלינו להכיר את חוקי הטבע – חוקי התורה, לא כפי שאנו מכירים אותם בפירוש הנפוץ כיום אלא לפי פירושם של המקובלים. מדובר בחוקים על שימוש נכון בתרי”ג רצונותיו של האדם.

עלינו לעבור תהליך ארוך וכואב של יסורים עד שנגלה כי לטבע יש תכלית. תכלית הטבע היא לחבר את כל חלקי האנושות והבורא פועל רק על מנת לחייב אותנו להתחבר. שנגיע ל”ואהבת לרעך כמוך כלל גדול בתורה”. אך מה עומד מאחורי מלים אלו?

הבורא הוא חוק קבוע שאינו משתנה – “טוב ומטיב”, “אור עליון הממלא את כל המציאות”, “אני הויה לא שניתי”. לאדם המשתנה מרגע לרגע נראה כי הבורא משתנה אולם הוא קבוע. אם נצליח לשנות את תפיסתנו, נוכל לראות ולחוש את כל הטוב שבו ואף לרכוש את תכונתו.

בטבע יש חוק נפלא, אוניברסלי, שאינו מגביל אף אחד ומאפשר לכל אחד להתפתח על ידי כך שמתחבר עם כולם ומשפיע לכולם. האדם יכול לעשות זאת רק באמצעות קבוצה רוחנית שממנה הוא מקבל כוחות ותמיכה. אם האדם משתתף בחברה בכוונה אחת – איך לתת לאחרים, לא יתכן שיאונה לו כל רע כי בזה הוא מבטל את כל הגדרים במציאות. אם אף אחד לא יהיה מסוגל לפגוע באחר וכל אחד יחזיק את האחר תחת ההכרה שרק בזכותו הוא קיים, אז הכל מתבטל ונשארת רק אהבה.

עוד בשיעור:
• מצב האנושות כיום דומה לגוף של אדם בו כל האיברים החליטו שהם פועלים כרצונם ולא לטובת הגוף. מדוע הלב צריך להזרים דם לכל הגוף? ולמה שהריאות יזרימו חמצן דרכו? ומדוע שהכליות והכבד ינקו את הגוף? כאשר כל איבר בגוף מפסיק לעבוד לטובת הגוף ורוצה לבלוע הכל לעצמו מתגלה מה שמוכר בעולמנו כמחלת הסרטן. תארו לעצמכם אדם המבשרים לו על מחלתו, הוא מגלה כי בתוכו יש משהו שאוכל אותו והורג אותו, והוא מתקרב לעבר המוות. זה מה שמתגלה אט אט באנושות בכללותה – מצב של משבר, וזהו גם המצב ברוחניות.
• אנו חייבים לחזור למצב שנקרא “אדם הראשון” לפני החטא. זוהי מערכת רוחנית שבה כל הנשמות מחוברות על פי הכלל של “ואהבת לרעך כמוך”. אל התאים הסרטניים מגיע ההבנה שהם נמצאים בסכנה, במחלה, שהם אוכלים את כל תאי הגוף ובכך מסכנים את קיומם עצמם. מדובר בסיכון קריטי וכללי, כי החיים שלהם הם חיי הגוף הכללי וללא חיי הגוף גם הם מתים.
• את הרוחניות חייב האדם להשיג בעודו קיים בעולם הזה ובעודו מחובר לכל המערכות הקיימות בו. עלינו לבנות קבוצה רוחנית שבה הקשרים בין אדם ורעהו יהיו כדוגמת העולם הרוחני.
• בהשתתפות האדם במערכת אדם הראשון הוא מגלה תכונותיו הפנימיות. הוא שומר ואף מגביר את יחודיותו ובהשפעה לאחרים הוא נעשה כבורא, יוצא מעצמו, ומבחוץ, משפיע לאחרים.
• הבעל שם טוב מספר על שופרו של משיח: הוא מספר שנשאל פעם, מתי יבוא המשיח? והתשובה שנתן הייתה: כשיפוצו מעיינות החכמה, כלומר, כשחכמת הקבלה תצא החוצה אל כל העולם.
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – מאמר החרות, ספר קבלה למתחיל, עמוד 212

לצפיה בשיעור המלא

להורדת MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button