יש משהו מיוחד אצל עם ישראל

world.jpgאחד המשלים המפורסמים של חז”ל מתאר את הבורא סובב בין העמים עם התורה, מחפש מי העם שיסכים לקבל אותה. זה מזכיר לי בדיחה אחרת על קבלת התורה על-ידי עם ישראל, לאחר שנכשל המשא-ומתן עם כל אומה אחרת. “כמה זה עולה?”, התעניינו הישראלים הטיפוסיים בעשרת הדיברות, “חינם? אז ניקח שניים”.

ולמה אני מספר לכם את כל זה? כי מאחורי מה שנראה כסיפור חביב לילדים, טמונים רבדים עמוקים ואקטואליים, כאלה שנוגעים למושגים רגישים כמו “העם הנבחר”, “אור לגויים” וכן הלאה.

העולם כולו טוען שיש משהו מיוחד אצל עם ישראל, לטובה או לרעה. מצד אחד האנטישמיות גוברת ומתפרצת ולא רק במדינות רחוקות ומנותקות מישראל, אלא גם בקרב אנשים שמוגדרים ממש כישראלים. מצד שני אנחנו תמיד רואים את עצמנו כעם מיוחד וכבר בזמן קום המדינה דובר על הקמת מדינה שתשמש “אור לגויים”.

אור לגויים? במה בדיוק אנחנו יכולים לשמש אור לגויים? ומהו הדבר האמיתי שמייחד את עם ישראל? ושאלה אפילו עוד יותר חשובה: מה אנחנו צריכים לעשות עם המידע הזה?

נעים מאוד, עם ישראל, כאן בשבילכם
מקובלים מספרים שעם ישראל קיבל משימה חשובה מאד בעת הקמתו: להוביל את העולם לרוחניות. את כל בני האדם, לא משנה היכן נולדו, מהי דתם, מינם או צבע עורם.

בתת המודע של העם שלנו טמון גם השורש לגאווה הלאומית שלו – האמונה שאנחנו שונים, מיוחדים ואפילו נעלים על שאר אומות העולם. אך לפי התוצאות, אין לנו כל-כך במה להתגאות – אנו לא מממשים את המשימה ההיסטורית שהוטלה עלינו. שיטת הקבלה ניתנה תחילה דווקא לנו, וזוהי השיטה היחידה בעולם שיכולה לחבר בין חלקי האנושות המפורדים ובעקבות זאת להביא לגילוי הכוח העליון, הבורא, לכל בני האדם.

עלינו הוטל לממש אותה ראשונים על עצמנו ולאחר מכן להעביר אותה לכל האנושות, כלומר, להיות כמתאם בין הכוח העליון לבין כל האנושות.העולם כולו מצפה מאיתנו, במודע או שלא במודע, שנממש את התפקיד הנעלה שהוטל עלינו וכשזה לא מתרחש, הופך עם אחד קטן ומדינה קטנה ושולית למרכז תשומת הלב, הלחץ, הבעיה והשנאה של כל העולם.

מרגע שנבין מהי מהות קיומנו בעולם ומהו תפקידנו עלי אדמות, נשמש דוגמה לכל האנושות ונראה כי על ידי פעולה זו ניתן להשיג חיים נצחיים, שלווים ושלמים.

עוד בשיעור:
• אם לא מתעוררת באדם הנקודה-שבלב, רוחניות מצטיירת בעיניו כמשהו בלתי מציאותי.
• האומה הישראלית היא לא עם, אין לה שורש ב-70 השורשים של זעיר-אנפין, אלא זה חלק הבינה שיכול לחדור לתוך המלכות על-ידי השבירה וכך להתחיל את תיקונה.
• להיות אור לגויים – עד כמה שישראל מתקנים את עצמם הם יכולים להזרים דרכם את אור התיקון לכל העולם.
• עם ישראל מיוחד רק בזה שיש לו תפקיד – לתקן את עצמו ולהעביר את שיטת התיקון לכל העולם.
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – “מאמר הערבות”, אות כ”ד, ספר “קבלה למתחיל”

צפו בשיעור המלא

הורידו MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button