7 דברים שבטח לא ידעתם על ספר הזוהר

ספר הזוהר 1ספר הזוהר הוא לא ספר אגדות ולא מספר על חכמים, חיות ומלאכים למיניהם. הוא גם לא ספר מיסטיקה שעוסק בקסמים או בכשפים. ספר הזוהר עוסק אך ורק בהתפתחות הנשמה ובדרך לתקן אותה…

2 – רבים חושבים שהם מבינים את מה שכתוב בזוהר אך רובם טועים ובגדול. ספר הזוהר נכתב עבור אנשים שפיתחו את הנשמה עד לדרגת “מעבר המחסום”, כלומר, גילו את העולם הרוחני והחלו לחיות בו. רק הם יכולים להבין את הטקסט בספר, שכתוב בשפה מיוחדת המכונה “שפת הענפים“.

3 – ייחודו של ספר הזוהר הוא בכך שהוא יורד לפרטי פרטים בתיאור תהליך ההתפתחות הרוחנית של האדם. ולכן רק מי שמתקדם ברוחניות יכול להפיק ממנו תועלת מרובה להתקדמותו.

4 – גילוי ספר הזוהר במאה ה-14 כביכול בטעות, על ידי אשתו של רבי משה דה-ליאון, זירז את התפתחות האנושות, כפי שמוסבר בהרחבה בשיעור המרתק שלהלן.

5 – ספר הזוהר נכתב במאה השנייה לספירה על ידי רבי שמעון בר-יוחאי ותלמידיו בהצפנה מיוחדת, כך שרק חכמי ישראל יוכלו להבינו. זאת כיוון שאז עוד לא הייתה מוכנה כל האנושות למימושה של מטרת הבריאה. בימינו, כל האנושות כבר מוכנה לכך ולכן גילוי חכמת הקבלה בכל העולם הוא תנאי מקדים לגאולת ישראל.

6 – במאה ה-20 כתב הרב המקובל יהודה אשלג, המכונה “בעל הסולם” את פירוש הסולם על ספר הזוהר. פירוש זה מאפשר לדורנו להבין בצורה נכונה את הכתוב בספר ולא לשגות בדמיונות לחינם.

7 – בזוהר נכתב שהוא עתיד להתגלות בתקופתנו. מדוע דווקא כעת? מכיוון שזהו זמן מיוחד שבו מתאפשר לכל אדם לגלות את מטרת חייו באמצעות לימוד חכמת הקבלה.

רוצים לדעת מה מקובל חושב על כל זה?
wwwlaitmancoil.png “פותחים את הזוהר” – הבלוג האישי של הרב לייטמן. לחצו לכניסה 

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button