כל האמת על נס חנוכה

מה מסתתר מאחורי המושג נס? והאם נס חנוכה קרה רק פעם אחת בהיסטוריה או שהוא יכול לקרות לנו בכל יום בחיים? האם נס חנוכה הוא אירוע על טבעי או תוצר של עבודת האדם?

 

הקבלה, שבשנים האחרונות יוחסו לה אין ספור סגולות ויכולת לחולל ניסים ונפלאות, סוברת כי אין בעולם שום נס, או לפחות לא נס במתכונת שאנו מכירים. אמנם זה יכול לאכזב, כי בכל זאת חג חנוכה כולו נסוב סביב אותו נס ידוע שקרה למכבים לפני כמה אלפי שנים, אבל זו האמת. אז איך מסתדרים מושגי היהדות שלמדנו עוד בגן הילדים עם אלו של הקבלה?הקבלה מסבירה שהעולם שלנו פועל ומופעל על ידי חוק אחד, חוק האהבה. את החוק הזה אנחנו לא מסוגלים לקלוט בחושינו הנוכחיים. ואי לכך אנחנו לא מגלים שכל מקרה שקורה לנו, אפילו כזה שנראה לעין כמו נס, הוא ידוע מראש, ומכוון על ידי אותו החוק לעבר תכלית אחת. תכלית שכולה להביא את האדם לטוב ועונג.

מדוע תפיסת המציאות שלנו היא מוגבלת? מפני שמתוקף טבענו אנחנו הפוכים מחוק האהבה כלומר הטבע האנושי מכוון אך ורק לקבל לעצמו הנאה ותענוג, ואילו חוק האהבה כולו מכוון להעניק תענוג לבריות. מפאת חוסר ההתאמה בינינו לבין חוק האהבה, אין לנו יכולת להרגיש בו.

נס חנוכה מתרחש רק בלבנו
לכן, אף על פי שנראה לנו כי בעבר היו אנשים גדולים שחוללו ניסים ושינו את פני המציאות, האמת היא שהנס היחיד שיכול לקרות לאדם הוא שינוי הראייה, שינוי התפיסה שלו את המציאות. איך זה נעשה? על ידי הידמות לאותו חוק האהבה. ככל שאדם נעשה יותר דומה לו, כך הוא תופס את המציאות בצורה יותר טובה, יותר שלימה.

אדם שעוקב אחר העצות שנותנים המקובלים בספריהם, מגיע לשלב שבו בדרך נס, נפתח לפניו העולם העליון. אז הוא מגלה את חוק האהבה המנהל את חייו, ונכנס לחויה אין סופית של חיים נצחיים ומלאי אהבה, שהם נס אמיתי.

אז שיקרה לכולנו נס רוחני עוד בחג חנוכה הזה…

לחצו כאן לעוד כתבות בנושא חנוכה

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button