אהבה היא הנוסחה לאיזון עם הטבע

מקובלים מספרים לנו שעולמנו מתקיים על פי נוסחה מיוחדת. מהי אותה נוסחה על פיה נוכל להתחבר נכון אל הטבע ולהגיע למטרה שלשמה נבראנו? מהי אותה מטרה? מדוע נולדנו? מדוע אנו חיים ומתגלגלים גלגולים רבים? מה התועלת בקיומם של כל אותם מיליארדי אנשים? האם יש טעם לחיינו או שאנו חיים סתם כך, בדומה לבעלי החיים? אדם המחפש תשובות לשאלות אלו מגיע אל חכמת הקבלה ומגלה שישנו תהליך, ישנה תכלית וניתן להגיע אליה במהירות ובנועם.

אך רוב האנושות מנותקת מידיעה זו, הידיעה כי יש מערכת עימה עליה להיות באיזון וביחסים נכונים ולכן רובה חיה כיום בניגוד מוחלט לטבע ובכך היא מזמינה על עצמה תגובות שליליות שרק הולכות ומתגברות.

במאה ה-20, תוך תקופה בת מאה שנים, חלה קפיצה טכנולוגית אדירה. בעבר לקחו אלפי שנים כדי להגיע לשינוי מקביל בהיקפו. אך בהתבוננות בתהליך אותו אנו עוברים נגלה פרדוקס – למרות הישגים אינספור ויכולת טכנית אדירה, כמעט ואין ביכולתנו להתגבר על טבע האדם ולהסדיר את היחסים במערכת האנושית.

גם המדע מתריע על חוסר האיזון שלנו עם הטבע, על המשבר האקולוגי שבפתח, ועינינו רואות את המצב הקשה בחינוך, בשלטון, בעמנו ובאנושות.

הקבלה מלמדת אותנו שבחוסר האיזון שלנו עם הטבע אנו כמו כותבים בפנקס, בדיו שחור על האור הלבן – המציאות המושלמת. חלקנו עדיין לא מבחינים בזאת, אך אגו האדם שאינו מאוזן הוא השורש לכל דברים הנוראיים שקרו לאורך השנים ושעוד עלולים לקרות.

בכל רגע האדם קובע ביחס שלו למערכת הבריאה, האם הוא רוצה לקבל או לתת. במידה שיחס האדם לטבע הוא לדאוג לעצמו בלבד, הוא נרשם בפנקס כחייב, ובמידה שרוצה לשרת את הזולת, ביחס של אהבה, הוא נרשם כזכאי, כי הטבע פועל כמערכת חוקים נוקשה ומחזיר לאדם על פי חובו או זכותו.

בניגוד לגישה הרווחת, הטבע אינו משתנה, הוא דורש מהאדם להשתנות ולתקן את עצמו. אדם הלומד את הטבע, את הכח העליון, יכול לעשות תיקון ולהפוך להיות כמוהו ואז יוכל להחזיר את מה חובו. כל שנותר לנו הוא ללמוד את מערכת החוקים כך שנוכל להגיע למערכת יחסים נכונה עם “בעל החנות”, הטבע, הבורא, ואז נוכל לקחת הכל מהחנות – לפנינו יהיה פרוס כל העולם.

עוד בשיעור:
• קיום מצוות הוא קיום חוקי הטבע בדרגה עליונה מהעולם הזה. אדם העולה לעולם הרוחני ומבצע פעולות בנשמה, נקרא אדם שמקיים מצוות. המצוות הם רצונות מתוקנים הפועלים בהשפעה.
• האופן שבו האדם משתדל לעבוד עם ה”רשימו”, הגן הרוחני, נקרא החיים הרוחניים שלו.
• מה יש לחכמת הקבלה לומר על המערכת הבנקאית ועל כסף?
• כיצד ניתן להתייחס לבורא כחוק ולאהוב אותו בו זמנית?
מהי אהבה?
השיעור מבוסס על כתבי בעל הסולם – מאמר השלום, שיעור 7, ספר קבלה למתחיל, עמ’ 133

צפו בשיעור המלא

הורידוMP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button