רשימות משיעור הקבלה היומי – 3.5.2010

12344.jpgהכנה לשיעור: שמעתי, מאמר ר”ו, “עניין אמונה ותענוג”

  • הכלי הרוחני נהנה מהשפעה ואמונה – סוגי המילוי שישנם ברוחניות.
  • עד שאנו לא משיגים טבע שני – השפעה ואמונה, אנו לא יודעים במה מדובר, כי יש לנו רק כלים לקבלה וידיעה.
  • אך ורק כתוצאה ממשיכת התפעלות כלפי ערכי ההשפעה והאמונה, מסביבה שכולה משתוקקת לאותו המצב, ניתן להגיע למצב המתוקן.
  • ההשגחה העליונה פועלת רק כדי להביא אותנו להכרת החשיבות בסביבה הנכונה, ורק בנקודה הזו ישנה בחירה חופשית לאדם.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק א’: זוהר לעם, פרשת “וארא”, אות ע”ז, שיעור 4

  • עבירה ברוחניות, היא קבלה במקום השפעה.
  • בעבודה האמיתית, אין שנאה או אהבה לימין או לשמאל, מכיוון שהאדם מבין שהכול מתראה כך בכלים שלו, וכתוצאה מכך הוא מתחיל לפתח יחס אחר למציאות חייו.
  • אל לנו למחוק את החושך, כי אם הוא נעלם גם האור נעלם; לכן עלינו לבנות משני הכוחות קו אמצעי ובו לעבוד.
  • בזמן הלימוד, ריכוז הכוחות שלנו בספר הוא כדי לקבל ממנו את המאור המחזיר למוטב, ולא על-מנת להבינו באופן שכלי.
  • לכל תופעה שאנו מגלים ברוחניות יש חשיבות שווה, כי ללא התכונות ההפוכות זו מזו, הנברא לא יוכל לבנות את עצמו בדומה לבורא.
  • ההתקדמות היא בבירור מדויק יותר, מהי השפעה.
  • בזמן הלימוד, עלינו להשתדל להחזיק את כל המציאות וההבחנות שעליהן הספר מדבר, כאחד – “ישראל, אורייתא וקוב”ה חד הוא”.
  • אנו לא מחפשים קלות, אלא הזדמנות חדה יותר לברר את כלל “ישראל, אורייתא וקוב”ה חד הוא”.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: כתבי בעל הסולם, “בית שער הכוונות”, אות קי”ז, שיעור 37

  • עור דאמא נמצא בתוך זעיר-אנפין ומגן עליו.
  • לבושי נה”י דאמא ולבושי נה”י דזעיר-אנפין, נקראים ביחד “חשמל”.
  • “הבל דגרמי” – פרצוף צל”ם, יחס מיוחד של אמא לזעיר-אנפין, שמגיע מעור דאמא לזעיר אנפין, הניצבים אחד כלפי השני בשני עורות.
  • “חכמה” – כ”ח מ”ה – כח האדם.
  • 10 ספירות דעיגולים קשורים ל-10 ספירות דראש בלבד, ואין להם כל קשר לתוך ולסוף.
  • חלק ט”ז של ספר “תלמוד עשר הספירות” וספר “בית שער הכוונות”, הם כתבים המתארים את המצבים היותר קרובים למצבנו הנוכחי, ולכן הלימוד מתוכם מחדד בנו את נטייתנו להזמנת המאור המחזיר למוטב, שיביא אותנו לצורה הזו בפועל.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם, מאמר “מתן תורה” , אות ז’, שיעור 5

  • נדמה לנו שאנו באים למלא את עצמנו, אך למעשה אנו באים כדי לבנות בעצמנו כלי דהשפעה, חיסרון להשפיע בלבד; רכישת הכלי האין-סופי בחיסרון להשפיע – זה מה שאנו רוכשים בכל התהליך, מהתחלה ועד אין-סוף.
  • חיסרון להשפיע = אהבה.
  • החיסרון, הכאב, חייב להיות מורגש בנברא, ולכן לא ניתן לדלג על שלבי ההתפתחות הכרוכים בסבל.
  • כלי ואור הם דברים יחסיים – תלוי מה אני רוצה, ואם אני מקבל את הרצוי, זה כבר מילוי עבורי.
  • אצל הבורא האהבה מגיעה מתוך שלמות, ואילו אצל הנברא האהבה צריכה להגיע מתוך חיסרון, אך במקביל היא חייבת שלמה; לכן כל תהליך הבריאה וההתפתחות מחויב, כדי לתת לנברא אפשרות לבנות כלי כפול – חיסרון שלם.
  • כדי להשיג את החיסרון השלם, עלינו להגיע לחשיבות מקסימאלית של השגתו, ואותה ניתן להשיג רק מתוך שינוי ערכים שהחברה יכולה להביא לאדם.
  • התענוג לא מכסה אף פעם את החיסרון לאהוב.
  • חיסרון להשפיע שנבנה על פני האהבה לא נכבה לעולם, אלא גדל יותר ויותר, בדומה לאהבת האם לילדיה.
  • “אהבה” – נטייה למילוי בכלי זר.
  • רק כוח האהבה פועל בטבע, כי הבורא זה כוח האהבה.
  • האהבה מבטלת את הגבולות.
  • כדי להגיע לאהבה, צריך להגיע תחילה לשנאה לזולת, לגילוי הטבע שלנו, ולכן בלי עבודה בקבוצה לא ניתן להגיע לשנאה או לאהבה.
  • את השנאה ניתן לגלות רק על-ידי הניסיון לאהוב.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button