רשימות משיעור הקבלה היומי – 17.11.09

rabash.jpgהכנה לשיעור

  • אין דבר הנחוץ לנו יותר מחשיבות – סדר העדיפות שנמצא לפני.
  • תוכנית הבריאה היא שהכוח המושך והכוח הדוחה יהיו כאחד.
  • אם האדם מקבל הזדמנות להתפתחות חופשית, שהיא כולה שייכת להתפתחות הרוחנית – השתוות הצורה הגדולה ביותר בין המקבל והנותן, הוא צריך להשלים את אותה ה”תוכנה” – מה עבורו חשוב יותר ומה פחות, על-פני כל מאורעות חייו.
  • על-ידי התחברות נכונה עם הסביבה, האדם משלים את ה”תוכנה” –  מחשבת הבריאה, ומתקדם במדרגות השתוות הצורה, עד שמגיע לדבקות השלמה.
  • במידה שהאדם משלים את עצמו, הוא משלים את הטבע, וכך מגיע להצדקת הבורא, לתיקון עצמו, להשלמת ה”תוכנה”.
  • החשיבות היא אמצעי – במידת חשיבות הדבר בעיני, אני נדבק אליו ומשקיע בו.
  • החיסרון לחשיבות הוא ייאוש, ריקנות; הכלי לחיסרון הוא הנקודה שבלב, במידה והאדם מפתח אותה נכון.
  • “הליכה באמונה” – רכישת כוח ההשפעה עד כמה שניתן.
  • בקשר הנכון בין הנבראים – הנקודות שבלב, אתה מגלה את המקום לגילוי הרוחניות.
  • האדם קיבל בגלגול הזה רצון מסוים, ועליו למצות אותו עד הסוף, בעזרת קבוצה וספרים.
  • נותנים לאדם פעם אחת חשיבות מעל החיים הללו, ולאחר מכן הוא צריך לפתח חשיבות, לקנות אותה מהחברה – זו הבחירה החופשית היחידה.
  • תחילה עלינו לאתר את מקום הבחירה החופשית הריק, ואם נאתר אותו, יהיה לנו מקום מהיכן להתחיל את העבודה.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק א’: כתבי בעל הסולם, “אגרות”, אגרת מ”ד

  • כל אדם יכול להתייחס למכתבי המקובל, כאילו הם נכתבו לו עצמו.
  • תרי”ג התכונות בעל-מנת להשפיע, המתוקנות על-ידי תרי”ג האורות – “תורה”, מובילים לחיבור עם הבורא, “נותן התורה”, מה שמורגש בתוך ה”תורה”.
  • לא להשתוקק לחכמה ודעת חיצוניים – מטרת האדם היא להשיג את התופעות הפנימיות בתוך הכלים.
  • העלאת חשיבות הרוחניות עבור הזולת, זו העבודה שבה נמצא כל תא ותא בגוף הרוחני.
  • “הפצה” – צורת קשר האדם לכלי הכללי, שבו הוא מגלה את הבורא.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: כתבי בעל הסולם: “פתיחה לחכמת הקבלה”, אות ל’, שיעור 12

  • מלכות – הבחינה האחרונה, היא סיום התפתחות הרצון, וממנה והלאה כל ההתפתחות נובעת מכל הנתונים הנמצאים בה.
  • בבחינה ד’ עצמה, התהוו כל 4 הבחינות הקודמות לה, ובבחינה ד’ שב-ד’, היא מרגישה את עצמה כהפוכה מהבורא, עושה “צמצום א'” וכתוצאה מכך היא מפסיקה להרגיש שיש לפניה משהו – ריקה מכל תענוג.
  • מכל ה”עיגולים”, מגיעה לתוך המלכות הפנימית הארה כלשהי המכונה “גוף וחיים” שבה, או “העולם הזה” – המקום בו האדם מגלה את הפנימיות שלו.
  • את נקודת “העולם הזה” – הנקודה שבלב, האדם יכול לפתח ולהעלות למעלה, רק ב”קו דק”.
  • בהתאם לגודל העביות שבה המלכות משתמשת, היא מרגישה את קיומה ואת העולם.
  • חכמת הקבלה מלמדת אותנו כיצד להתייחס לכל דבר הכלול מדבר והיפוכו.
  • בלימוד חכמת הקבלה, מקבלים תחילה את העובדות כפי שהן – “ככה”, ולאחר מכן מבררים את ה”למה”.
  • ה”פלפולים” השכליים ימותו אתך; התיקונים שייכים לנשמה שהיא נצחית, ולכן זהו רווח נצחי שלך.
  • הגישה הנכונה ללימוד היא לפני הכול – לתיקון; לגלות את מה שאנו קוראים בקשר בינינו, בנקודות שבלב.
  • “ללמוד תורה” – לגלות את היצר הרע ולתקן אותו, כדי לגלות, להרגיש את הבורא.
  • אנו צריכים להתייחס תמיד לפרצוף שלם בן 10 ספירות ו-5 אורות; ההבדל בין הפרצופים הוא רק בקומתם, ואנו מדברים רק על הדרגות היחסיות ביניהם.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם: “תורת הקבלה ומהותה”,  שיעור 12

  • אם האדם מיועד דווקא למשהו יותר גבוה, צורתו ההתחלתית יכולה להיות הפוכה ממצבו הסופי, לכן עלינו לתת לכל דבר מקום להתפתחות.
  • אנו לא מכירים את צורות שלבי ההתפתחות, ולכן מתוך הצורה הנוכחית, לא ניתן לקבוע מה יקרה ומתי.
  • כמו תחילת הפרי החמוץ והלא ראוי למאכל, כך אנו מרגישים בזמן ראשית ה”דור האחרון”.
  • המקובל לא יכול להימנע מפרסום חכמת הקבלה, כי זאת המשימה שלו.
  • בתחילת הדרך, מימוש השיטה היא על-ידי קיום עצות המקובלים, ובשלב מתקדם יותר, המימוש הוא על-ידי האור, שמציב לפני האדם אפשרויות להתפתחות.
  • רשות המקובל לגלות את חכמת הקבלה לאנושות, היא מערכת המתגלה בפנימיותו, והוא נעשה כנציג הבורא, כמקשר בין הבורא לבין הנבראים.
  • בדורנו, בו כל האנושות חייבת להגיע למימוש חכמת הקבלה, חובה עלינו להפיץ את חכמת הקבלה בהמון.
  • בעל הסולם הוא היסוד, אך במימוש השיטה החל הרב בנו, הרב”ש (הרב ברוך שלום הלוי אשל”ג).
  • הרב”ש שינה את כיוון הפצת חכמת הקבלה – מלימוד רק עבור העולם החרדי, ללימוד לכל איש החפץ בהתפתחות רוחנית, ובזה פתח את חכמת הקבלה לעולם הרחב.
  • הרב”ש הוא הראשון ששייך לתקופה זו של “משיח”, הוא פתח את השערים.
  • תפקידנו הוא להחליף לאנושות את כל ההסתכלות על החיים, את חשיבות האנשים לדברים; שהאנשים יסתכלו על האמת, יראו אותה, ושכל החיים יראו להם כאמצעי לזה.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי”

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button