רשימות משיעור הקבלה היומי – 20.11.09

zohar.jpgהכנה לשיעור

  • אנו לא יכולים לעשות ויתור מן הסתם – האדם יכול לוותר על משהו, רק תמורת משהו יותר גדול.
  • הרצונות כל הזמן משתנים – או על-ידי הרשימות המתחדשות, או על-ידי כניסה לחברה, שעוזרת להגביר רצון אחד על-פני הרצון השני.
  • אפילו אם האדם לא רוצה לקבל מהחברה התרשמות, אך הוא ידבק בה, הוא יקבל ממנה השפעה לשינוי רצונו.
  • הרצון הראשוני לרוחניות מתקבל כנקודה קטנה, ולא נקבל יותר ממנה לעולם; ביחד עם הנקודה אנו מקבלים חברה, ואם נרצה שהרצון הזה ישלוט בנו, עלינו להתכלל בה, ואז כל חשיבות המטרה הכללית ששורה בה, תשפיע עלי ולא יהיה לי קשה לתת יגיעה להתפתחות הרוחנית.
  • יגיעה היא מעל הכוח האנושי – אנו לא מסוגלים לעלות ממדרגה למדרגה בעצמנו ואפילו לא לבקש את העלייה; הבחירה החופשית היא רק בחיבור עם החברה, שנותנת לאדם כוח.
  • האדם נמדד לפי סדר חשיבות הדברים שבו – מה חשוב בעיניו, ואם הוא מתחיל לראות שהרוחניות חשובה מהכול, חוץ מדברים הכרחיים לקיומו, אז הוא סידר את עצמו נכון, וכך הוא מתקדם.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק א’: מאמרי שמעתי, מאמר י”ב, “עיקר עבודת האדם”

  • כל היגיעה למטרה הרוחנית, היא שאני משנה את הרצונות והמחשבות הנוכחיים שבי, לרצונות ומחשבות אחרים.
  • המחשבה והרצון נבראו על-ידי האור, ולכן ניתן לשנות אותם רק על-ידי האור – המאור המחזיר למוטב.
  • “רוחניות” – שיש חוץ ממני עוד הרבה כמוני, ואני קשור איתם יחד.
  • אם אני רוצה לעורר את המאור, אני צריך להתקשר בכוח לנשמות, לרצונות אחרים, ושם בינינו, אמצא את המאור המחזיר למוטב ואזוז ממצב ראשון למצב שני; זאת כל עבודת האדם.
  • בקשר בין הבריות, אני מגלה את המאור המחזיר למוטב, את הבורא.
  • הכול קורה במקום אחד – ביחסים בין כולם, בין אותם האנשים המשתוקקים לרוחניות.
  • “בורא”: “בוא” – לאהבת החברים, ו”ראה” – שבתוכם נמצאת השכינה.
  • החיבור בא מתוך זה שכול אחד מוכן לתת לשני ערבות; שאני מבטיח לשני בכל כוחי, תמיכה להגיע לרוחנית, כפי שהוא מבטיח לי.
  • הבורא לא מתייחס לאף אחד בצורה אישית אף פעם, אלא לכל אחד בהתאם למקומו במערכת הכללית.
  • לאדם לכשעצמו אין זכות קיום אישית, בדומה לכל תא או איבר בגוף, ולכן אם האדם רוצה לפתח את הקשר עם הבורא, עליו לאתר את מקומו במערכת הכללית, ולראות במה הוא יכול להשפיע לה, כי לא יפתחו אותו יותר מאת הסביבה שלו.
  • בעולם גלובאלי, מתגלה שהכלי שלי תלוי במילוי הזולת.
  • הבורא הוא טוב ומיטיב ונתן לך הכול, לכן “להתפלל” זה לרצות להשתנות, ולא לבקש ממנו שייתן לך דבר מה.
  • הקיום של “אני” הנוכחי הוא בדמיון שלי; “אני” האמיתי נמצא ברצונות הזולת – הכלי שלי, והאור שממלא אותו – הבורא.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: כתבי בעל הסולם, “פתיחה לחכמת הקבלה”, אות י”א, שיעור 14 למתחילים

  • כל מה שיש ברצון, חוץ מהפכיותו מהאור, מגיע מהאור – כחותם ונחתם.
  • הצמצום הוא הפעולה הראשונה של הכלי.
  • לאחר הצמצום, הנברא מתחיל למלא את עצמו במידה שהוא דומה ל”בעל-הבית” – ליהנות במידה שהוא מהנה ל”בעל-הבית”, וממעט את עצמו בהדרגה, מעולם אדם-קדמון עד העולם הזה.
  • האדם לא יכול למחוק את הרצונות והתכונות שלו, אלא רק לשנות את השימוש בהם – מרע לטוב.
  • אדם שהתעוררה בו הנקודה שבלב, מתחיל לבדוק את חייו כלפיה, כלפי האמת, ולא כלפי הרצונות האגואיסטיים שמתעוררים בו.
  • “גשמיות” – הרגשת את המציאות בפנים; “רוחניות” – הרגשת המציאות בכלים החיצוניים לי.
  • כל הרצונות שמחוץ לי, הם הנשמה שלי.
  • הכול קורה בבחינה ד’, וחוץ ממנה לא קורה דבר.
  • אנו נמצאים בעולם אין-סוף, אך ההרגשה שלנו היא כה קלושה, ונקראת “חלום”.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם, הקדמת “פי חכם”

  • במערכת הכללית (הטבע, אלוקים), שבה אנו נמצאים יש חוק התקדמות שמחייב אותנו להתקדם לצורה הסופית המכונה “גמר התיקון”.
  • ממצב המדבר שבאדם, אנו צריכים להתפתח בצורה הכרתית, וניתן לעשות זאת רק על-ידי לימוד חכמת הקבלה.
  • “אדם” – דומה לעליון, לבורא.
  • המקובלים הסתירו את חכמת הקבלה עד ימינו, כדי לא לתת לנו אותה כבוסר.
  • האר”י מסמל לנו את ההתפתחות בשלב המדבר.
  • חכמת הקבלה מתגלה בזמן “עקבתא דמשיחא” – זמן המשיח – אותו הכוח שמושך את כל האנושות מהמצב המקולקל למצב המתוקן.
  • הכוח פועל ואין ברירה; הכוח המושך מושך אותנו במידה שאנו מבקשים ממנו לעשות זאת, ובמידה שאנו לא מבקשים ממנו, הוא הופך לכוח הדוחף, המקדם אותנו על-ידי הרע.
  • העוצמה והאור המקיף שטמונים בספר הזוהר, הם הגבוהים ביותר.
  • ללא פירוש הסולם על ספר הזוהר, כלל לא היינו יכולים “לפתוח” אותו.
  • ספר הזוהר המתגלה דרך פירוש הסולם, הוא הכוח הגדול ביותר שיכול להציל את העולם, מדרך ייסורים לדרך התורה – דרך האור.
  • קיום או אי קיום של מנהגי הדת היהודית, לא ישפיע על תיקון הנשמה שלך.
  • רק לימוד נכון של חכמת הקבלה בקבוצה, יכול להביא את האדם לתיקון הנשמה.

dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי”

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button