רשימות משיעור הקבלה היומי – 22.3.2010

img_1334.jpgהכנה לשיעור: כתבי בעל הסולם, מאמרי שמעתי,  מאמר י’ -“מהו ברח דודי בעבודה”

  • הכול תלוי ברצון, ורק לרצון המסודר, המכוון, המעוצב נכון אנו צריכים.
  • אנו צריכים לזהות, שכל העולם הוא הופעת הבורא במגוון אופנים, רעים וטובים, חיצוניים ופנימיים; כל מה שמחוץ לנקודת ה”אני” הוא הבורא.
  • מטרת הבורא היא אחת – לקרב אליו את הנברא.
  • ההפרעות הן לא הפרעות, אלא תוספת רצון, שעל-פניה יש לנו הזדמנות להתקרב לבורא.
  • כל הכתבים שאנו לומדים, מיועדים כדי לקשור אותנו לבורא.
  • כדי לעבור את כל המצבים בצורה הנכונה, אנו זקוקים למאור המחזיר למוטב, הטמון בכתבי הקבלה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק א’: זוהר לעם, פרשת “וירא”, אות קנ”ט, שיעור 8

  • בזמן קריאת הזוהר, עלינו להשתדל לרכז את כל המציאות לאחד; הכול זה הנשמה שלי, ומה שאני מרגיש, אני מרגיש בתוכה בלבד.
  • “בורא” – הכוח הפנימי הפועל בתוך הנשמה; הסיבה לכל המציאות, אותו על האדם לגלות כמקור החיים שלו.
  • בזה שאני משתדל להכיר את נשמתי בזמן הלימוד, אני פותח את הכלי שלי, את העולם שבו אני נמצא באמת, אך כעת הוא נסתר ממני.
  • ניתנה לנו ההזדמנות להיעזר בקבוצה, בחברים – החלקים הפעילים מתוך כל המציאות שקיימת בהרגשה שלי, שאיתם אני יכול לעבוד בצורה הדדית ולהתקרב זה לזה, ודרכם להתקרב לכל יתר המציאות.
  • “אברהם” – התכונה הרוחנית הראשונה, הבסיסית, שהאדם מגלה – חפץ חסד.
  • “יצחק” – שמאל, בינה (בן י”ה), גבורה, מקור הקליפות, דרגה חדשה בעביות חדשה, עזר כנגדו – כוח שגדל מול אברהם, ובו האדם מגלה שני כוחות גדולים, נכונים, הקשורים בבורא.
  • “זעיר-אנפין” – הכוונה להשפיע שנפרסת על-פני הרצון לקבל.
  • “צדיק” – מי שמרגיש שטוב לו, ללא קשר למה שהוא מעיד או חושב על עצמו; אנו צריכים להגיע למצב שאנו מרגישים שאנו מקבלים את הטוב המוחלט, מהטוב המוחלט.
  • לא חשוב אם אתה צדיק או רשע – חשובה המגמה שלך.
  • אין אדם שיכול – יש אדם שמבקש, ויש אדם שלא מבקש כי לא חשוב לו; הכול תלוי בחשיבות, ולכן אנו זקוקים לחברה שתעלה לנו את החשיבות.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: כתבי בעל הסולם, “בית שער הכונות”, אות מ”ו, שיעור 15

  • כאשר פרצוף תחתון מתלבש על הפרצוף העליון לו, נקרא שהוא משיג אותו.
  • “סתרי תורה” – פרצופי ג”ר דאצילות, שאותם אנו לא משיגים עד גמר התיקון הכללי.
  • גם עתיק וגם ראש דאריך-אנפין מכונים “עתיק”, כי שניהם פרצופים שלמים הנעתקים מאצילות.
  • מטבור הכללי ומטה, כל המדרגות מסודרות באופן שגלגלתא-עיניים דתחתון מלובשים על אח”פ דעליון.
  • התלבשות זה הכול; דרכה אנו מקבלים את כל הסימנים להתקדמות, את כל ההנהגה וההשגחה.
  • כל מה שאני רואה, מרגיש וחושב, זה אח”פ דעליון; אין דבר שאני יכול לתאר לעצמי, שהוא תחתון ממני.
  • מבנה עולם האצילות מורכב באופן כזה, שהוא שומר על כך שלא תתרחש יותר שבירה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם, מאמר “האומה”, שיעור 5

  • מתוך הבנת הגישה של בעל הסולם במאמריו החברתיים, נדע איך להתייחס בצורה הנכונה למצב החברתי בימינו.
  • לא ניתן לאחד את בני האדם באמצעות אמצעי העולם הזה, מכיוון שרצון לקבל אחד, לא מבין את הרצון לקבל השני.
  • לא ניתן להגיע לשיתוף בתוך הרצון, אלא רק במטרה משותפת, שלכבודה כל אחד מוותר על שלו, על השליטה שלו באחרים.
  • חיבור לעת צרה לא מקדם, מכיוון שהוא קיים רק כדי לסגור את האנשים ולא לפתוח אותם, ולכן כאשר הצרה תסתיים, האגו יחזור לסורו.
  • לא יכול להתקיים קשר בין בני האדם, אלא דרך תכונת ההשפעה, הבורא.
  • חכמת הקבלה לוקחת את כל המציאות שלך, ומתחילה להסביר לך מה אתה מרגיש, ואיך אתה יכול לסדר אותה בצורה הנכונה.
  • כל המציאות נמצאת בתוך האדם בלבד, כולל הבורא – כוח פנימי הטמון בך, ואם אתה מעוניין בכך, הוא יבוא וישפיע עליך.
  • עלינו לפרוש בפני כל אדם את האמת כולה, ובהתאם לדרגתו, רצונו ויכולתו, הוא יתקשר למטרה.
  • “יציאת מצרים” – יציאה מתוך האטימות, הסגירות של האגו שלנו.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

תגובה אחת ל- “רשימות משיעור הקבלה היומי – 22.3.2010”

  1. תגובה מאת אורלוגין:

    אני לאו דווקא מכבד את הפרשנות האחרונה.

    אטימות וסגירות אגו הן לא על אותו משקל

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button