שפת הענפים – שפה של התפתחות רוחנית

המקובלים בחרו לתאר את גילוייהם הרוחניים בשפה הקרויה שפת הענפים. שפת קוד זו נוצרה על בסיס השימוש במילים המצביעות על הענפים שבעולם שלנו, אולם מורות על שורשיהן בעולם העליון.

המקובלים, שזיהו את הקשר בין הענף לשורשו, יצרו אוצר מילים ייחודי שמאפשר להם לדבר על השורשים הרוחניים בעולמות העליונים על ידי הזכרת שמות הענפים התחתונים והמוחשיים שבעולם הזה. וכך, כאשר מוזכר שמו של הענף התחתון, השומע יכול להבין מהו השורש העליון, כי הענף הגשמי מצביע באופן ברור על שורשו. הרי הענף הוא תוצאה מהשורש. באופן כזה מהווים מרבית העצמים בעולם שלנו שמות מדויקים, שמצביעים על שורשיהם העליונים, אף על פי שאת השורשים עצמם לא ניתן לכנות בשם, מילה או צליל.

כשאנו קוראים בכתבי הקבלה, עלינו לתרגם כל מילה לשפת השורשים ולנסות להימנע מציורים ילדותיים על מערכות יחסים לא מציאותיות בין האדם לבורא.

מקיפה אותנו מערכת הטבע – מערכת של השפעה, ולעומתה האדם נמצא בטבע הקבלה. לכן נראה לנו שכל העולם בנוי לפי מציאת של קבלה. ברגע שנתקן את עצמנו, נבין עד כמה טעינו בראיית העולם הנוכחית.

עוד בשיעור:
• כל עניין ראש השנה הוא לקבל החלטה – האם אנו יכולים להזדהות עם חוק ההשפעה –החוק הכולל של הטבע ולהתקרב אליו. עד כמה שהאדם מתקרב בתכונתו לכוח העליון, הוא נכנס לתחום תכונת ההשפעה, לאזור שנקרא “טוב ומיטיב”, ועל-ידי זה, מרגיש את עצמו בשווה לכוח העליון, הבורא.
• ראש השנה של האדם – תחילת בנין הפרצוף הרוחני שלו. ראש השנה מתחיל בנקודה שמלכות ננסרת מזעיר-אנפין. עד אז הוא לא נמצא במצב של התפתחות רוחנית.
• במידה שהאדם רוצה להיתקן, הכוח העליון מתקן אותו. הכוח העליון לא משתנה לעולם, הוא פועל על האדם בהתאם לרצון האדם. “אלהים” בגימטריה “הטבע”. בטבע אין שינויים, כל השינויים מתרחשים באדם.
• מהי “תקיעת שופר” ברוחניות? הנברא מעלה “אור חוזר” – הרצון שלו להשפיע. “קול שופר”, שופרא – משבח את החסדים על פני כלי הקבלה, ממליך את תכונת ההשפעה על פני כל הרצונות שלו, רוצה שתכונת ההשפעה תשלוט עליו.
• חגי תשרי – פחד מדינים וגם ימים טובים – הפחד הוא: “האם אוכל לשמור על תכונת ההשפעה מעל תכונת הקבלה?”. אך הם גם “ימים טובים”- האדם נמשך לתיקון, זוהי תחילת התיקון שלו. הפחד הוא האם הוא יוכל להתמיד בו.
• מהי תכונת ההשפעה? אני מרגיש מה חסר לזולת, נכלל עם החיסרון שלו והחיסרון שלו קיים בי. אני חש אותו ורוצה למלא אותו ורוצה שהחיסרון שלי ישרת את החיסרון שלו. התכללות עם חסרונות האחרים – זה מה שאנו צריכים כדי להגיע למערכת שלמה אחת.
השיעור מבוסס על כתבי רב”ש – דרגות הסולם.

לצפיה בשיעור המלא

להורדת MP3

לא ניתן להוסיף תגובות.

AddThis Social Bookmark Button