רשימות משיעור הקבלה היומי – 12.7.2010

nemal_tel_44_iy.jpgחלק א’: כתבי רב”ש, כרך א’, עמוד 225, “חשיבותה של תפלת רבים”

  • “תפילה” על-פי חכמת הקבלה – בקשה שבאה כלפי מטרת הבריאה.
  • עד חורבן בית המקדש, כל העם היה בהרגשה הנכונה, וחש מתוך ליבו מה לבקש ישירות מהבורא. ההרגשה שבלב הייתה התפילה.
  • כשנפלנו מאהבת הזולת לשנאת חינם, כבר אין לנו רצון בלב להשפיע, לאהבת הזולת, וכתוצאה מכך הבורא נעלם מהרגשתנו ואנחנו לא יודעים מה לבקש. אנחנו מבקשים עבור כלי הקבלה, שיהיה לי טוב ורע לאחרים, שלעומתם ארגיש את עצמי יותר טוב – כך לב האבן שלנו עובד.
  • לא נגיע לתפילה אמיתית עד שלא נתקן את הרצונות שלנו.
  • כשנהיה בקשר עם הבורא, נדע מה לבקש ממנו כדי להתקשר אליו יותר ויותר.
  • לפני החורבן, המקובלים סידרו לנו את סידור התפילה, כדי שנדע מה הלב המתוקן היה מבקש.
  • מטרת התפילה בהמון היא שיהיה לי טוב, ובחכמת הקבלה התפילה היא לשנות את עצמי ולא את התנאים הפנימיים והחיצוניים כדי שיהיה לי טוב.
  • “תפילת רבים” – בקשה עבור כולם, לתיקון של כולם. שנרגיש “טוב ומיטיב” שבא מהבורא, ולא שאני מבקש מהבורא שייתן להם “טוב ומיטיב”, כאילו שהם עכשיו מקבלים ממנו רע.
  • ההגדרות בחכמת הקבלה לא שייכות לעם או ללאום אלא למצב שבו אנחנו נמצאים.
  • כולנו, אם נרצה או לא, מתפללים בכל רגע ורגע, מפני שהרצון הוא כל המהות שלנו.
  • במה שאנו רוצים אנו פועלים על המציאות, כי חוץ מרצון וכוח רצון אין דבר במציאות.
  • חכמת הקבלה מלמדת אותנו איך נוכל לשנות את הבקשה שלנו, למרות שהלב לא רוצה, ובצורה כזו נגיע למציאות חדשה.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’ :זוהר לעם, פרשת “לך לך”, שיעור 2

  • בזמן לימוד הזוהר, עלינו לבקש מהזוהר את האור המחזיר למוטב, שיקשר בינינו ולהשתוקק לזה עד כמה שאפשר.
  • אם אתה מתחיל לכוון את הרצונות שלך בעל-מנת להשפיע, הרצונות שמצטרפים לכוונה הזו והכוונות שאיתם, נקראים “נשמה”.
  • הסיבה להרגשת האדם שישנה אפשרות להגיע למצב הבא, היא שהרשימו דהתלבשות שמתעורר בו, גבוה יותר מהרשימו דעביות הנוכחי שמתעורר בו.
  • יש בסך הכל 2 שותפים בבריאה – הרצון להשפיע מצד האור, והרצון לקבל מצד הכלי, ושניהם מגיעים מלמעלה, בונים לנו את כל המציאות ואנו צריכים להגיב על שניהם.
  • העבודה שלי היא להשתמש נכון בשתי הכוחות שאני מקבל מהבורא ולשלב אותם יחד.
  • המצב הבא הוא נתון, ואני רק צריך ללמוד איך לצרף את הכוחות נכון, כך שבכל מצב נתון אהיה במצב אופטימאלי, דומה לעליון.
  • דורשים מאיתנו להתרכז בדבר מאד קטן וקל; אנו לא צריכים להזיז כוכבים ממקומם, העבודה שלנו היא מאד פשוטה, אבל היא באמת משנה את כל המציאות.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: תלמוד עשר הספירות כרך ב’, חלק ז’, דף תקנ”א, הסתכלות פנימית, אות י”ב, שיעור 8

  • “קטנות” – כש-10 ספירות לא מחוברות יחד, כשהפרצוף לא נמצא ב-10 ספירות שלמות ולא יכול להפעיל אותן מראש עד סיום.
  • התחתון יכול להיות מחובר, מזדהה עם העליון, רק בחלק ממנו – בגלגלתא-עיניים שלו שנמצאים באח”פ של העליון, ובחלקים האחרים אין קשר ביניהם.
  • “גדלות” – כשיש אור באח”פ שמחבר אותו ל-10 ספירות שלמות.
  • לכלים דהשפעה, גלגלתא-עיניים, חסדים, אין ראש. ראש ישנו רק בחכמה, באור שאני ממשיך, היכן שיש חשבון לתת ולקבל.
  • אין מה לתקן בחיצוניות; הבורא קלקל אותך ונתן לך הזדמנות לתקן את ההסתכלות שלך, כדי שתשנה את עצמך כך שהרע יראה לך טוב.
  • חורבן שבירת הכלים, הוא המקור הרוחני לכל החורבנות שיתקיימו אחריו בעולמנו.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: כתבי בעל הסולם, הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, אות י”ז, שיעור 13

  • מלכות דאין-סוף היא מרכז הכל ואותה צריך לתקן.
  • כדי לתקן את הבריאה – מלכות דאין סוף, צריכים לסדר סביבה עבור זה.
  • הסביבה כלפי מלכות דאין-סוף היא ט’ הראשונות, ג’ בחינות ראשונות באין סוף. ההכנה לזה נעשתה בשבירת העולמות – עירוב מלכות ובינה יחד וקלקול ט’ הראשונות על-ידי מלכות המצומצמת.
  • התכללות מלכות ב-ט’ הראשונות והפרדתן זו מזו, נותנות ל-ט’ הראשונות הבנה על המלכות, וזוהי הסביבה הנכונה לתיקון המלכות – ההכנה לבניית האדם העתידי.
  • עבודת האדם לאחר השבירה, היא להבדיל בין חלקי מלכות ו-ט’ הראשונות וכך להרכיב את פרצוף אדם הראשון.
  • הבורא – הכוח הפנימי שמפעיל את המערכת, כוח הפועל בנפעל, המתגלה רק בתוך הכלים.
  • הנחש הוא מלאך, כוח ללא בחירה, מלאך המוות שמראה לך את המוות שלך.
  • “נחש” – רצון לקבל בעל-מנת לקבל, שיתוקן רק בגמר התיקון, כאשר מלאך המוות יתוקן למלאך הקדוש, אך הוא יודע שהוא יוכל להגיע לגמר התיקון רק אם כל הכלים לפניו ישברו.
  • הנחש הוא ההבחנה הנוראית ביותר עד שלא מתקנים אותה, והגבוהה ביותר בגמר התיקון.
  • אתה לא משנה את המציאות עצמה, אלא רק את צורת ההסתכלות שלך עליה.
  • תפקיד המורה לקבלה, הוא להקל בכל מה שניתן על התלמיד, חוץ מבמקום הבחירה החופשית שלו.
  • אין כזה דבר “עם ישראל בגלות”, זוהי קבוצה שנמצאת ישר-אל, או שהיא לא קיימת.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button