רשימות משיעור הקבלה היומי – 15.3.2010

234.jpgהכנה ללימוד זוהר, קטעים נבחרים

  • העבודה שלנו היא לעלות מהעולם הזה – הצורה הדמיונית אותה אנו תופסים, ולבקש שבתוכה תתלבש הצורה הרוחנית, ואז בשתי הצורות הללו, זו מתוך זו, נימצא בהשגה הנכונה.
  • דווקא חוסר התפיסה שממנו מתרשמים בקריאת הזוהר, מושך אותנו קדימה, לייצוב התפיסה הנכונה.
  • בזמן התיקון, התפיסה הרוחנית נתפסת אצלנו בין הדמיוני והאמיתי.
  • “שמות הבורא” – צורות הדמיון שלי לבורא; כל דבר שאני משיג נקרא “שם ה'”.
  • אנו צריכים להגיע להשגה, רק זה הפיתרון.
  • השבירה נותנת לנו את כל הדמיון; כתוצאה מזה שנעשה ריחוק בין חלקי המלכות, אני מבדיל ביניהם ורואה אותם כרחוקים האחד מהשני. בעזרת השבירה אני מרגיש את המציאות, ובלעדיה לא הייתה לי אפשרות להתקרב, להתחבר.
  • במילוי החלל בין החלקים השבורים, באור החוזר שלי, אני בונה את דמות הבורא.
  • המשפט “ואהבת לרעך כמוך”, כולל את כל הנטייה הנכונה לתיקון המציאות.
  • אם אתה מבקש למלא את המקום בינך לבין האחרים, היכן שהוא מילא אותו כשהיה “הוא ושמו אחד”, תקבל כוחות להתקדם, לממש ולבצע. זו צורת העבודה האמיתית, ובה מתגלה המציאות האמיתית.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק א’: זוהר לעם, פרשת “בחוקותי”, אות י”א, שיעור 2

  • עלינו לשמוח ברשעים שמתגלים, כי כשהם מתגלים, זה סימן שאנו יכולים לתקן את עצמנו.
  • שם האלוקים מלווה אותנו לאורך כל הדרך, ורק כאשר אנו מתחילים לתקן את עצמנו בעל-מנת להשפיע, מתחיל להתגלות לנו שם הויה.
  • עד שהאדם לא מכיר את האגו שבו, על הבורא לפעול בכלים הללו על-ידי הניצוצין שנפלו אליהם ולמשוך אותו, עד שבסופו של דבר האדם מגלה שזה שקר.
  • האדם צריך לתאר את עצמו בתוך גיבוריי התורה, כי אלה רצונות שמתעוררים בנו.
  • ניתן להגיע לברך את הבורא, רק מהצורות ההפוכות; לכן אנו חייבים לעבור דרך הקליפות, ודווקא בהתנגדות להן, האדם מבדיל ביניהן ובין תכונת ההשפעה שאיתה הוא נדבק לבורא.
  • “חוק ומשפט”: “חוק” – זעיר-אנפין, “משפט” – מלכות; בצורת החיבור הנכונה ביניהם, מגיעים לתיקון.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: כתבי בעל הסולם, “בית שער הכונות”, אות ל’, שיעור 10

  • בעולם אין-סוף, הרצון לקבל הוא הכלי לאור; מצמצום ב’ והלאה, הרצון לקבל הוא לא הקובע, אלא מידת השתוות הצורה שלו לאור.
  • הכלי עצמו מוכן להשתוות רק בחלק קטן מתוך הרצון, המכונה “קו דק”, והחלטה זו היא כל מהות הנברא החדש.
  • אור מקיף נמצא מחוץ לכלי החדש, היכן שאין השתוות בין הכלי לאור, בכלים הקודמים דעיגולים.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם, הקדמה לספר הזוהר, אות ע”א, שיעור 33

  • בכל הזמן הפנוי שלנו, חוץ מהזמן ההכרחי לקיום, עלינו לעסוק בחכמת הקבלה, לעצמנו, ולהפיצה לאחרים.
  • בבחירה שלנו קיימת אך ורק האפשרות להעדיף מה חשוב יותר – לעסוק בחכמת הקבלה – פנימיות התורה, או בתורה החיצונית. בזה אנו מנהלים את איזון הכוחות בעולם כולו.
  • שינוי היחס לחכמת הקבלה, צריך להיות הבעיה הראשית שבה מטפלים כל העם והמדינה; כל היתר הם תוצאות שיושפעו מהדבר הזה.
  • אנו צריכים להגיע למצב, שחכמת הקבלה תכתיב את הצביון והאופי לעם ולמדינה, שאנו פועלים לגילוי הבורא לכל האנושות.
  • אין לך בעיה בעולם, שאתה לא מתקן על-ידי העיסוק בחכמת הקבלה.
  • אין לך מכשיר למשיכת המאור לעולמנו, כמו חכמת הקבלה.
  • בחג הפסח הקרוב אין לנו מה לחגוג, מלבד ההזדמנות להיות בני אלוקים, ולהעלות את כל העולם לדרגה זו.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button