רשימות משיעור הקבלה היומי – 17.8.2010

tulips_2_es_jpg.jpgחלק א’: כתבי רב”ש, כרך א’: מאמר כ”ג, תשמ”ו, “ענין יראה ושמחה”

  • התיקון הראשון שאנו עושים על עצמנו הוא תיקון של יראה.
  • יראה גשמית היא הפחד שלא אוכל לקבל, ויראה רוחנית היא הפחד שלא אוכל להשפיע.
  • “לא לשמה” – פחד הנובע מתוך ההבנה שללא תכונת ההשפעה לא יהיה לאדם דבר.
  • לאחר התאספות גדולה, האדם מרגיש שנוצר בו חלל שאותו הוא לא יכול למלא, אלא עם נטייה להשפעה. כתוצאה מכך הוא מגיע בסופו של דבר לבקשה להשפעה, לא עבור עצמו אלא לשם ההשפעה עצמה- להשפיע על-מנת להשפיע.
  • בכל מהלך התפתחותו הרוחנית, על האדם לבדוק תמיד האם הוא נמצא בחרדה מספקת; האם הוא דואג רק לנקיות תכונת ההשפעה ולנקיות המימוש שלה.
  • הקבוצה היא אמצעי. כל יחסי האדם עם הקבוצה הם אמצעי להגיע לדבקות בבורא, אך האמצעי להגיע למטרה, צריך להיות חשוב לאדם כמו המטרה עצמה.
  • בעבודה כלפי הקבוצה, האדם בודק את עצמו, האם הוא נמצא בכלל בכיוון הנכון.
  • לאדם הנמצא בתכונת ההשפעה אין ממה לפחד.
  • להתכונן לאותו החלל שנוצר לאחר ההתאספות, זה לעורר מראש בכל מה שניתן את פחד שלא תהיה לנו יראה, שלא נשכח מתכונת ההשפעה.
  • את החלל שנוצר כתוצאה מהיחס שקיבלתי מהחברים בזמן ההתאספות, עלי למלא לאחר ההתאספות ביחס השפעה אליהם. אם אעשה זאת, אין סיכוי שארגיש נפילה, ירידה, חולשה, ריקנות או אי אכפתיות.
  • ההכנה היא הדבר החשוב ביותר, ולאחריה אין מה לעשות.
  • אין לנו אפשרות להגיע לתכונת ההשפעה, אלא על-פני הרצון החדש הריק. זהו מקום ההסתרה של הבורא, שאותו אנו רוצים למלא ביחס שלנו להשפיע ולגלות שם את הבורא.
  • המקום הריק שהתגלה הוא לא מקום אישי שלי, אלא מקום משותף, כי הנשמה זה רצון להשפיע משותף, ולכן כל הפעולות הללו קורות במאמץ קבוצתי.
  • העובדה שאנו מתחילים לגלות על-ידי העבודה המשותפת שלנו, “גלים” ש”שוטפים” את כולם יחד, היא כבר דבר גדול. זהו גוף שמתגלים בו חללים לגילוי הנשמה הכללית.
  • השמחה היא מההגעה לדבקות; הרצונות לקבל ולהשפיע שלי הם אמצעים, ואם אני מתאר מעל שניהם את הכתר, הדבקות, אז אני יכול להיות בשמחה עם הרצון לקבל והרצון להשפיע שלי גם יחד.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: “זוהר לעם” פרשת “ויחי” אות מ”ב, שיעור 4

  • רשע, צדיק, אומות העולם, ישראל – כולם הם מצבים פנימיים המתרחשים בתוך האדם.
  • אנו צריכים להתעורר, ולהשתדל להרגיש מצד אחד את מה שהזוהר רוצה לגלות לנו, אבל שהגילוי הזה יהיה דרך האיחוד, אחרת הוא לא לכיוון הנכון.
  • “פחד יעקב” – תכונת ההשפעה המגיעה על כלים דקטנות. “פחד יצחק” – תכונת ההשפעה המגיעה על כלים דגדלות.
  • עלינו להשתדל להבין את כל מה שקורה בזוהר ברמת העולם הרוחני בלבד, וכלל לא ברמת העולם הגשמי.
  • הבחירה החופשית שלנו, היא אותו המרכיב השלישי שמאחד את הרצון לקבל והרצון להשפיע. זוהי היגיעה – השתדלותנו לחבר את שתי התכונות הללו, וברגע שאנו מתחילים לקשור אותן יחד, אנו מגלים שזהו ה”אני” שלי, ולא מה שחשבתי שהוא ה”אני” שלי עד לאותו הרגע.
  • היגיעה שלי צריכה להיות, להביא את הכל לאיזון.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: תלמוד עשר הספירות, כרך ו’, חלק ט”ו, עמוד א’ תש”ו, אות ל”ח, שיעור 16

  • ברמה ו’ של תיקון המלכות, אין הבדל בין חול לשבת.
  • המצבים א’ עד ז’, הם רמות זיווגי דהכאה בעל-מנת להשפיע על המלכות, כאשר הזיווג על דרגה ז’ הוא זיווג של גמר התיקון.
  • הבנת הכתוב בתלמוד עשר הספירות, תלויה בעבודה הפנימית של האדם. עלינו “להבין” זאת בהרגשה – “הלב מבין”.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: כתבי בעל הסולם, הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות, אות י”ד, שיעור 14

  • כל העבודה שלנו היא להגיע לשלום, להשלמה – שהעביות עובדת כזכות, והכלי עובד כאור.
  • דרגת האדם מתחילה, כאשר אנו מתחילים להרגיש את הפער בין הכלים והאורות.
  • “מר ומתוק” – בירור גופני, בהמי. “אמת ושקר” – בירור אנושי, דרגת האדם.
  • רק הנחש שמוסיף ל”חוה” את בירור האמת והשקר, מעלה אותה לדרגת האדם.
  • “נחש” – החלל הפנוי שהבורא ברא. בלעדיו לא ניתן לעלות מדרגה אחת לשנייה.
  • כוח הנחש הוא מה שמעלה אותנו לדרגת האדם.
  • “כלי חיצון” – הרצון שלי, שבו אני לא יכול להשתמש בצורה הפנימית, כפי שצריך.
  • כל מה שכתוב בתורה הוא לטובה – מעלים בקודש ולא מורידים בקודש.
  • ללא שבירת הכלים, לא הייתה יכולה להיות מערכת אבי”ע, שמתקנת את האדם, ולא היה יכול להיות גוף האדם, התיקונים. אלא האור היה עושה איתו מה שבא לו, לפי טבעו של האור, ולא הייתה לרצון לקבל שום אפשרות לגלות במשהו את עצמו.
  • גם אנחנו וגם העולם שלנו הם תוצאה מהשבירה, אך העולם שלנו עבר תיקון, ואנחנו לא. ומתוך זה שאני מתקן את עצמי, אני מתחיל לראות את העולם בצורה המתוקנת, אחרת אני רואה אותו מתוך המצב שלי.
  • בדרגת הבהמה, “מר ומתוק” ו”אמת ושקר” הם היינו הך. בדרגת האדם, שני הבירורים הללו הפוכים האחד מהשני, והפער הזה הוא מה שיוצר את כל הבעיות.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button