רשימות משיעור הקבלה היומי – 22.11.2010

45671.jpgחלק א’: – רשב”י, הקדמת ספר הזוהר,  מאמר “לילה דכלא”, אות קל”ח, שיעור 7

  • בזמן קריאת הזוהר, אנו צריכים לראות את המעשה הסופי האחרון – שאנו משפיעים לבורא.
  • אנו צריכים לחשוב שמצבנו הסופי הוא שמתעוררת בנו כוונה להשפיע לבורא, ואנחנו משתדלים ליישם אותה.
  • בעת הקריאה אנו צריכים לפרש את המילים בצורה הנכונה – אך ורק כלפי ההשפעה ולא כלפי הרגשתנו הטובה האגואיסטית.
  • רק על-ידי הלילות אנו מגלים את היכולת לגלות את מצב גמר התיקון.
  • רוב האור נשאר בראש הפרצוף ורק חלק קטן ממנו מגיע לתוך הפרצוף. לכן ראש הוא עיגולים ותוך הוא יושר.
  • למרות שהזיווג שנעשה בראש מתפשט בקו לדרי מטה, הוא מתפשט גם לרצונות שלא יכולים להצטרף לזיווג, וכך יש בזה גם להם התקדמות לגמר התיקון.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ב’: זוהר לעם, פרשת “צו”, אות ס”ב, שיעור 6

  • אנו צריכים להגיע לקריאת הזוהר עם חסרונות לשינוי, ולצפות שהם יתממשו בעזרת האור – שהוא יחיה וימלא אותם.
  • אנו צריכים לתאר את מצב גמר התיקון ולצפות מהאור שיממש את התקווה שלנו.
  • מידת הבנת הטקסט היא דבר משני, ולכן אנו לא צריכים להשתוקק לידע אלא ליישום הסגולה.
  • לימוד תורה הוא לא על-מנת להיות חכם אלא להיות “תלמיד חכם”; “חכם” – הבורא, ואני רוצה להיות התלמיד שלו, וכל ההסברים והפרטים יכולים להוות תוספת קטנה לחיזוק הכוונה. כל היתר הם דברים פסולים.
  • בזמן הלימוד אני חייב להיות בהרגשת הערבות – עד כמה שאני נמצא בכוונה הנכונה האור מגיע לכולם, ואם אני לא עושה זאת אני קוטע את זרימת האור לכולם.
  • אם יש בכולם את הכוונה, אז אין כזה דבר שמישהו נופל ממנה. כאן אנחנו נכללים ברשת הרוחנית בינינו ולא בגשמיות. בכוונה לקשור את עצמנו ב”ישראל, אורייתא וקוב”ה חד הוא” – שאני, הבורא והקבוצה נמצאים כאחד, אנו מגלים את אותו האור שממלא את כל המציאות.
  • חשוב מאד להגיע בכוונה ובהכנה הנכונה לשיעור.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ג’: כתבי בעל הסולם, בית שער הכוונות, אות מ”ח, שיעור 22

  • כל תחתון מתלבש על ז”ת דעליון.
  • ס”ג הוא הפועל כלפי כל עולמות אבי”ע, וא”ק נסתר בתוכו.
  • כתר – קוצו של י’ – תוכנית ומחשבת הבריאה. חכמה – האור של מטרת הבריאה. בינה – האור של תיקון הבריאה.
  • הכתר נמצא בכל מקום כי הוא רעיון כל הבריאה. ואם הוא מגיע עד לתחתונים, מגמתו היא ממטה למעלה, כי מגמתו היא להעלות את התחתונים ולמשוך את כל חלקי הבריאה לחיבור ולגמר התיקון.
  • גם בינה – האור של תיקון הבריאה, חסדים, יכולה להיות בכל מצב ומקום, אך לפי כמה שהתחתונים רוצים בה.
  • כתוצאה מרצונה של בינה להידמות לכתר, היא מייצבת את זעיר אנפין, שיכול להגיע לבינה רק בעזרת חסרונות המלכות.
  • “עקבים” – הרצונות הגדולים ביותר, שבהם אנו לא יכולים להשתמש עד גמר התיקון. דווקא הם הרצונות שמבררים את כל השנאה שנמצאת בין חלקי המלכות הכללית.
  • מלכות דצמצום א’ מתגלה רק בעתיק ובראש דאריך אנפין.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

חלק ד’: כתבי בעל הסולם. מאמר “מהות הדת ומטרתה”, שיעור 7

  • “לטייל בעולמו של הבורא” – כשאנו מגיעים למלכות דאין סוף ומגלים את כל העושר והקשרים בין חלקיה, שנמצאים בחיבור ובהשלמה.
  • התענוג הגדול ביותר מתגלה כתוצאה מהתרת הספקות – שהדברים שנראים מנוגדים ושנואים זה לזה מתחברים, ואז מתפרצים אהבה ואור.
  • ההשתתפות שלנו בכל התהליך היא בזירוז והמתקת ההתפתחות בלבד.
  • אהבת הבורא אלינו משעבדת אותו, והוא לא יכול לעשות דבר אלא פעולות שמביאות אותנו למצב הטוב ביותר. לאורך כל הדרך הוא מבצע חשבונות מדויקים, למה אתה זקוק כדי להגיע לסוף, אבל אתה חייב להגיע לסוף בעצמך ולהיות גדול.
  • מתוך אהבת הבורא אלינו, הוא חייב לתת לנו בחירה חופשית ולשם כך עליו לתת לנו אפילו ייסורים.
  • כאשר אנו מתחילים לגלות את עצמנו ברוחניות, אנו מגלים דבר שונה לחלוטין מכפי שאנו רואים את עצמנו כעת.
  • הנקודה שבלב זה חלק מהבורא שנמצא ומתגלה באדם, ואז הוא מרגיש נטייה אליו ומגיע לחכמת הקבלה – הרשת, המערכת שממנה מגיעה הנקודה שלו. ועל-ידי הכוח שמגיע מתוך אותה המערכת אליו הוא מפעיל את הנקודה שלו.

 dot2.png לחצו כאן לצפייה בחלק זה של השיעור

 dot2.png לחצו כאן למעבר למדור “שיעור הקבלה היומי

כתיבת תגובה

AddThis Social Bookmark Button